Jump to content

Blackbird Seven XX


XTR

Recommended Posts

Lite uppdaterng igen!

Jag har nu officiellt lämnat in mitt bidrag till ämnet Super Seven & bakljus! Skall kosta på mig lite pulverlack på husen när jag bestämt mig för vilken kulör... men det lutar åt antracitgrått! Efter en hel del slipande och spacklande fick jag återigen monterat noskonen som en gång i tiden var en flippfront huv. Jag har löst backväxelspaksfrigångsproblemet : ) Kopplade lite el provosoriskt för ett litet test men det hände ingeting (man kunde höra ett svagt pipande ljud från startmotorn) så det blir till att mäta och felsöka lite. Startmotorn paj efter mitt svetsande av axeln till remskivan? Återkommer om detta...

Växelsystemet med rattpaddlar är oxå färdigt.

Jag har även påbörjat arbetet med frambelysningen. Vad var det som reglerna sa om belysningen? Jag har för mig att jag tidigare har läst någon tråd om att det finns info om detta att hämta på vägverkets hemsida? Tänker på placeringen av lyktorna främst.

En liten cliffhanger på belysningen...

//Mattias

post-605-1213221636_thumb.jpg

post-605-1213221847_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

TACK!!!

Peppa mig så jag fixar att färdigställa... Till hösten (i bästa fall september) så kommer jag vara utan garage och vad som händer då med bygget vet jag inte. Jag försöker göra så mycket tillverkningsdelar som möjligt ifall jag kommer vara utan den möjligheten. Till september måste den väl vara klar eller?

Skall försöka dra ialla trådar som går för att hitta ett garage till bygget i Alingsåstrakten, som tyvärr är känt för sin brist på garageplatser eller entusiast garage...

KÄMPA!!!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Oj, vad tråden kommit långt ner... Har fått lackat en del detaljer och fått dit fram & bakskärmar och en massa småpill. Fått leverans från JSW Pulverlackering i Bor med en massa alukåpor och Jonas har gjort ett riktigt fint jobb som vanligt, trots råämnena...

Ett litet smakprov på färgvalet kan jag iallafall bjuda på. Som synes så behöver scuttlen lite färg oxå sedan kan man lägga även den punkten bakom sig. Nähä inte det! Det är tydligen för stor bild, konstigt den är ju bara på 264Kb?

Provar hemmifrån istället om nu ingen har något tips på vad som är felet.

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

XTR: Klicka på Mina kontroller , två rader under Locost loggan till höger om skräm-mitt , ny skärmbild kommer upp och i skärmbilden i högra ramen undre halvan --Hantera dina bifogade filer.

Där kan du se hur mycket av de tilldelade 20Mb du förbrukat. Du kan också se vilka bilder du har uppladdade. Allt uppladdat summeras.

Via länkarna ovan så kan du rätt lätt ta hand om bilderna och flytta till en egen kontrollerad server eller annat lämpligt ställe med mer utrymme. Obs bara att alla bilder då måste länkas om.

(Jag har också råkat ut för samma sak, men numera lägger jag allt på en egen server. Kvarvarande volym bilder på Locostsweden servern för min del skall också flyttas) Lycka till, lite bökigt att flytta och länka om filerna men när det väl är klart så är det mycket enklare hantering sedan.

Link to comment
Share on other sites

efter en snabbkoll ser ja att alla dina bilder ligger på 250-300 K styck, så det är säkert där det "spökar"...

Du kan ändra storleken på bilderna utan att behöva tappa vidare mycket kvalité..

Kolla dessa ja la upp..

Ditt original på 300 k

post-101-1217943414_thumb.jpgg]

Min Editerade 90 k

post-101-1217943371_thumb.jpg

som du ser så ser man knappt någon skillnad med blotta ögat, men storleken är 1/3-del.. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag ordnat lite plats! Jag var lat och tog bort de bilder som var lite besökta.

vart det värt besväret?

//Mattias

post-605-1217946837_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet vart jag kan hitta mindre mängd av någon bra genomskinlig stenskottstape? Kollade på Lackman men de säljer bara hela förpackningar för 600:- + moms. Skulle även behövt hitta något bra material att täcka "hyllan" på noskonen som huvens framkant vilar på. Huven skulle behövt komma upp ca 2-3 mm för att ligga rätt.

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Tjena Fege!

Jag har för mig att de sa att den var ca: 50met. jag har inte koll på vad det var för bredd, men det kan jag kolla upp. Tycker ändå att det är på gränsen till för dyrt dock. Några mer som vill dela?

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ang. stenskottsskydd har jag nu hittat ett hyfsat billigt alternativ på vår lokala reklamfirma. De har en special genomskinlig film som de applicerar på insidan av skyltfönster som stöldskydd om någon krossar rutan. Filmen håller ihop den krossade rutan som de måste försöka forcera ytterligare. Detta måste ju vara perfekt för våra behov på sjuorna. Den är dyr dock, de ville ha 600:-/m2 men det positiva är att man kan få tillskuret stora bitar som t.ex. skydd på bakskärmarna. Filmen ligger på 1,25met breda rullar så det går att få stora bitar om man vill.

Jag har ännu inte monterat filmen men den går tydligen att ta av och på flera gånger och skulle oturen vara framme och man får smuts på insidan av filmen så går det tydligen att tvätta bort med vatten då klistret sitter kvar på filmens baksida. Fungerar detta bra på scuttlen så kommer jag även att försöka montera film på bakskärmarna med.

Tänkte bjuda på en bild till med färdiglackade detaljer. Nu ser den ut som en sjua iallafall trots att det är en hel del kvar att fixa, bl.a. elen, stolschassin, avgaskollektorn, mm. mm........

Förstår att det är många byggen som inte blir klara trots att det oftast inte är så mycket kvar att fixa på dem, en stor fjäder i hatten till er som klarat resan! Mitt nyårslöfte går nog åt h-vete, iallafall min målsättning med att vara med och leka på någon klubbträff i sommar. Hoppas att det blir en bra höst så man kan testa lite iallfall.

//Mattias

post-605-1219443932_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

min ärfarenhet av sådan film..(vi sätter sädan på insidorna av rutor på polisbilar)... den e styv.. inte specielt medgörlig... men med rätt värme alt en plan yta... rutor är ju i allmänhet plana...

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Michael--> Då har ni någon annan typ av film, för den som jag fick tag på var som vanlig dekalfilm fast den känns segare och går att sträcka och formas till viss del.

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Tjena!

Michael--> Då har ni någon annan typ av film, för den som jag fick tag på var som vanlig dekalfilm fast den känns segare och går att sträcka och formas till viss del.

//Mattias

Något nytt, blir det fler BEC i vår (år)?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jo, jag lever :icon_sleep:

Jag som lovade att hålla tråden uppdaterad så fort något nytt skett... Det som pågår just nu är den f-bannade elen. Jag tänkte göra det riktigt enkelt för mig och använda mig av Firebladens elhärva för tändning & MS 2 för bränsle...

All elkabel är dragen fram till en alulåda som kommer att rymma relän, säkringar mm. Kvar att koppla ihop alltsammans i boxen. Sedan så är det avgaskollektorn som måste smidas till. Fick hjälp av Libell att ta hem en kollektor från MNR men den måste göras om för att passa alternativt bygga nytt. Sedan så har jag haft bekymmer med en läckande luftning på slavcylindern på motorn men det är troligtvis löst nu. Så FÖRHOPPNINGSVIS så är det snart dags för uppstart och provkörning.

//Mattias

post-605-1234872242_thumb.jpg

post-605-1234872327_thumb.jpg

post-605-1234872336_thumb.jpg

post-605-1234872347_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tjena Rikard!

Tvärtom, den räknaren förtjänar en snygg förpackning. Är såld på alu och kolfiber, mums!

Den fungerar perfekt! Den är dock bara "torrkörd" än så länge ...

Tänk om man kunde trolla fram en rörförbindelse här! Hokus Pokus...

//Mattias

post-605-1234879375_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Med både vinge och diffusor bak kanske du ska fundera på vinge framtill? Just orolig framände är väl ngt som drabbar BEC-sjuor i högre farter...??

Och eftersom du redan har vingen bak tror jag inte en vinge fram skulle påverka toppfarten nämnvärt. :)

Kanske ngt du redan lurat på?

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Jag har en nosvinge färdig att monteras. Dock ej besiktningsbar! Detta kan även gälla bakvingen så den är utrustad med snabbfästen om den väcker för mycket negativ uppnärksamhet...

//M

Link to comment
Share on other sites

Snabbfästen är nog bra... vingar är ju på det hela taget ganska meningslösa på allmän väg. Autobahn oräknat då... ;)

Förresten... så vill du nog ha upp vingen en bit från bågen då vingar av den typen vill ha fri ostörd luft på undersidan. Det är där DF skapas i huvudsak. Så upp 10-15cm och ännu bättre upp 10-15 och bak 20-30cm. Annars blir det ju mest luftbroms av det hela.

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Liiiite uppdatering igen.

Tänk att det skall ta så förbaskat lång tid att bygga bil. Nåväl hokus pokus har faktiskt blivit ett avgassystem till slut. Har även pysslat en del med MS 2 och fått gjort lite grundinställningar så får jag bara iordning på sista bekymmret med läckande merca kylare så är motorstarten snart fixad. Nu har jag tröttnat på beg. kylare så nu blir det ett nytt istället! Känns dock som en billig lösning med plastgavlar och gummipackning mellan cellpaketet och gavlarna. Trist att man lagt 1100:- på beg istället för 1700:- nytt. LOCOST?

Även huvudcylindern har införskaffats från skroten... Hoppas att denna fungerar bättre. Skall ut och lufta bromsarna nu!

MVH

Mattias

post-605-1243975357_thumb.jpg

post-605-1243975376_thumb.jpg

post-605-1243975420_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

IT´S ALIVE!!!!

Ja, det var väl nästan på tiden att den behagade starta. Efter en del felsökning med bl.a.modifieringar av pulshjul, felinställd avgaskam!!!! (jag har nog haft lite flyt här, inga närkontakter). Lite kul att vara ensam med megasquirt styrd tändning och sprut. Man får inga bra map värden med mcmotor dock! Vi fick bättre resultat med att köra sk. Alpha-N (styr genom varvtal och spjällvinkel).

Till de som läser detta inlägget och känner sig trakaserade över felsökningsfrågor om MS2, TACK!!!!

Nu sitter jag och flinar trots att regnet vräker ner utanför jobbet, och idag tänkte jag försöka få till första loggreporna med stabil tomgång som utgångsläge. Nu skall vi se om det går att få lite mera RYT i motorn :eclipsee_steering:

F-n vad gött ljud det blev i den :thumbsup:

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Skoj att du fick i gång den till slut.

Nu börjar det roliga, men ta det försiktigt det blir lätt knas om man är ivrig med tangentbordet under mappning.

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde om hjulet till ett 4-1 hjul istället och sedan så blev vi tvungna att förskjuta läget för första tanden då vi fick problem med synkningen eftersom tdc läget, vr givaren och tand 1 kom på samma ställe. Nu skall jag jobba vidare på mappningen, motorn går skit ovanför tomgång just nu. Sedan så har jag lite diverse bekymmer, den går väldigt varm efter en stund på tomgång så det får kollas upp.

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

FÖRSTA ÅKTUREN!!! :racesmile:

Helt underbar känsla och det känns så j-vla racing mot bruksbilen. Det kränger inget, direkt respons i styrningen och "open air". Sitter man sedan vid utloppet på en kort slip-on dämpare så missar man inget av ljudupplevelsen heller :wub:

Som jag skrev tidigare så hade jag tomgång, men i stort sett inget mer. Den gick inte bra och det kändes som den tände fel ju mer man försökte gasa.

Jag har fått hjälp av en kompis som har ett liknade projekt och är en fena på Megasquirt. Han hade kollat sina inställningar och ville att jag skulle prova och ändra inställningarna för styrningen av tändspolarna. Efter ändring av spark output från Going High (Inverted) till Going low (normal) blev det ordentlig skillnad framförallt på tomgång som tidigare låg runt 850-950 rpm (med fullt inskruvad tomgångsjustering) till 2600 rpm!! det blev till att flytta tomgångsjusteringen till andra ändläget för att komma ner till runt 1100-1200 rpm.

Det jag provade att åka på ikväll är en sån ruggig fulmapp som igentligen är tagen från defaultvärdena som enbart är justerad runt tomgång. Det går att åka men inte mer... I mitt lyckorus så glömde jag totalt bort att logga reporna :banghead:

Nåja, det blir fler tillfällen snart igen :) Det som skall göras innnan nästa körning blir att vinkla utblåset nedåt marken samt slänga i DB killern för det är bra tryck på ljudet...

Sedan så upptäckte jag omgående att det inte är helt lätt att sköta kopplingen. Inte mycket till slir utan när det tar så TAR det...

Sedan finns det lite att fila på i mapparna oxå, men potentialen i motorn finns där.

Är det värt 4 års arbete att bygga sin egna räser..... JA!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

FÖRSTA ÅKTUREN!!! :racesmile:

Grattis :)

Sedan så upptäckte jag omgående att det inte är helt lätt att sköta kopplingen. Inte mycket till slir utan när det tar så TAR det...

Sedan finns det lite att fila på i mapparna oxå, men potentialen i motorn finns där.

Låter som du har en Duacti motor under huven för dom har ju dessa egenheter. När jag körde sönder ett hjullager på min ducce i förra veckan så fick jag "äran" att köra en Honda CBR 600 hem och jösses vad lättkörd denna var....

Link to comment
Share on other sites

Idag tänkte jag att jag skulle få putsat till bränslemappen lite till. Kom typ 500 meter så stendog bilen. Det sättet den dog på kändes precis som huvudbränslepumpen la av. In till vägkanten mala på startmotorn med handen på pumpen- ingenting!

Puttar tillbaks bilen till garaget där jag hämtar ett batteri och kopplar ström till pumpen- död. Gissa vart pumpen är köpt, ja just det- BILTEMA! Detta är pump nummer 2!! Till er som letar huvudpump och blir lockade av priset på 52-203, ha med en extra i bagagen!

Gick in och kollade mekonomen och de vill ha 2450:- för en org. Bosch. Trots mina goda erfarenheter av beg. kylare och huvudbromscylindrar... så blir det ett försök med en beg. bosch från skroten. Det sitter en orginalpump på min 940-91:a som gått 37400 mil så håll tummarna att det fungerar med beg del denna gången. De vill ha 500:- för en beg. samma pengar som för en ny från Biltema. Skall ta med batteri och kablar och provköra pumpen på skroten innan så jag vet att den verkligen fungerar.

Bilen gick mycket bättre idag (500 meter!) efter jag läst in ändringarna från MegalogVeiwer låglast körning igår. Det är POSITIVT!!!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Du kanske har fått i nån skit i pumpen som stoppat den. du har garanti på den på Biltema. har du kopplat 12v direkt på den för test.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas!

jepp! jag körde 12 direkt på pumpen och då går bara matarpumpen pga att de är seriekopplade. Jag har filter direkt efter tanken men sedan så är det inget filter förrens efter pumpen på högtryckssidan. Jag använder en gammal V4 tank, men den är ordentligt rengjord så det bör inte ha kommit in någon skit.

Jag var inne på min lokala skrot imorse och fick tag på en fräsch bosch som kommer ifrån en 740ET. Jag fick betala 500:- för den pumpen och nu ligger den rengjord och med anslutningar klara för montering efter jobbet!

Jag har garanti på Biltema pumpen så den kommer jag att lämna tillbaka. Funderade ett tag på att ta ut en ny till, men det känns som det gått sönder några för mycket, även till trots att det är många som kör med dem. Kanske skall kosta på mig ytterligare ett filter efter catchtanken precis innan pumpen?

Nu är jag grymt körsugen igen, den är hur kul som helst att köra!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Thomas > Sorry! parallelkopplade pumpar...

Idag så fick jag lurat med farsan på en tur men det blir fortfarande inte någon bra fart på motorn, har loggat knappa 6500 rpm och det blir det inget ös med...

Nu har en av mina tråkiga grannar ställt sig och vinkat att jag skall sänka hastigheten oxå... Bara för att det är mc motor så TROR de flesta att det går fortare än vad det egentligen gör. Var provkör man en sjua som inte är vägreggad ännu?? Skulle haft ett gammalt nedlagt flygfält som granne istället.

Nu skall jag försöka lura hit Andreas igen så får han se om det går att få ordning på bränslet, och sedan så har jag ett vattenpumpslock som jag varit och pillat på så det läcker lite vatten när tempen är runt 95-105 grader. Skall försöka få tag på ett annat i veckan.

Sedan så blir det att skaffa hårdare fjädrar bak, slår igenom när man åker två i eller svänger ordentligt. Det är kul med sjua det är bara att vrida på ratten oavsett hastighet :eclipsee_steering:

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gick in och kollade mekonomen och de vill ha 2450:- för en org. Bosch. Trots mina goda erfarenheter av beg. kylare och huvudbromscylindrar... så blir det ett försök med en beg. bosch från skroten.

//Mattias

Lite för sent kanske, jag har en ny i kartong - obruten förpackning. Ligger snart annons bland andra överblivna prylar i säljes på Locostforumet, resultatservice och på rejsa mm!

Link to comment
Share on other sites

Hej Markuz!

Tack för erbjudandet, men det sitter en beg. bosch i bilen nu som fungerar än så länge... Pump nr:2 från Biltema är återlämnad utan protester... Killen bara flinande när jag berättade att det var pump nr:2! Finns tydligen en del som åker med biltema pumparna utan problem, men inte jag inte...

Det jag därimot hade behövt nu är hjälp med mappning av bilen, har provat en del saker och jag har som bäst bara lyckats nå dryga 6300 rpm med vilt protesterande motor. Fick lite bättre gasrespons i tomme med accanrikning tillslagen men fortfarande så ojämn gång vid vissa varvtal så kardanen känns som den vill lämna bilen.

Nu håller jag på med att tillverka adapterrör så jag kan montera en org. blackbird förgasarbrygga och se om jag får motorn att gå någorlunda, och se om jag jagar fel saker! Jag vet att det är att ta flera steg bakåt, men jag borde rent teoretiskt ha bränslebiten hyfsat rätt och då vet jag om det är något på tändningssidan som fortfarande spökar.

Vattenpumpslocket är på väg från Japan!!! och beräknas vara här på måndag i nästa vecka.

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Uppdatering!

Kom in från garaget för en stund sedan med den fantastiskt roliga nyheten att jag har ingen komp på 2,3&4:ans cylindrar. JIPPIIII!!!

Nu vet jag iallfall varför motorn inte gick att få över 6500rpm! Hade det inte varit så mycket meck med att kunna ansluta cylinder provare så hade jag kollat detta för länge sedan! Trist med en massa felsökning på helt fel saker, men skit i det nu skall jag bara ha iordning på motorn!!

Nu behöver jag lite hjälp med hur jag skall gå till väga!

Jag gjorde först ett test med att skjuta med IR pistol på grenrören och fick då ca: 50 grader på 2,3,4:ans cylindrar och 200 grader på 1:ans cylinder.

Vi gjorde sedan statiskt komptest med ok värden på 1:ans cylinder och med mer än 95% läckage på 2,3,4:ans cylindrar.

Det låter som läckaget kommer enbart från insugsventilerna det låter rejält i luftburken.

Jag lyckades tidigare att ställa avgaskammen fel, men jag är hyfsat säker på att ingen ventil tagit i kolvarna och jag fick aldrig motorn att starta utan den sköt bara i det läget.

Frågan är nu bara hur illa det är ställt med motorn?

Min plan är att imorgon kväll lyfta ventilkåpan och kolla ventilspelet för det är faktiskt inte kontrollerat!?Toppen var orörd när jag köpte motorn och allt såg fint ut så jag vet faktiskt inte om det har varit fel där hela tiden.

Kammarna skall stå rätt nu, och jag har även kontrollerat att avgas & insugskam sitter på rätt ställe sedan tidigare.

Kan det vara så enkelt att ventilspelet är felaktigt på 3 Cylindrar? Blackbirden justeras mha shims under lyftarna.

Låter det som ett vettigt sätt att börja kolla motorn?

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Jag hade lyft toppen. Vi får hoppas att du har tur med att inget är krökt, men risken är stor att du bränt ett par ventilsäte och bör slipa in dem på nytt. Inget roligt läge och hoppas att det är endast finlir för att få liv i maskinen igen.

Link to comment
Share on other sites

Jag kämpar på Ove!

Någon gång vänder turen : )

Tur att jag är så f-bannat envis!

Återkommer när jag har mera info om motorstatus

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Just inkommen från garaget!

Tror att jag har hyfsat goda nyheter!

Vi (jag och min suveräna granne) plockade loss ventilkåpan först och mätte in ventilspelet, och mycket riktigt på de läckande cylindrarna 2,3,&4 så hade jag inget spel på totalt 4 av ventilerna. Det var bara på 3:ans cylinder som jag inte hade något spel på avgasventilen= stor risk att den ventilen skulle vara bränd. Resterande icke spel var på insugsventilerna. Vi plockade därefter loss kamaxlarna för att kunna göra ett nytt läckagetest och förhoppningsvis inte fortfarande ha läckande ventiler. Testet verkade ok, 3:ans cylinder låg i nedre vändläget så jag fick lite mera "blow by" på den och vi kontrollerade även med 2:ans oxå, villken bara hade 1 läckande insugsventil och där fick vi identiskt värde!

När vi kollade lite närmare på ventillocken så såg vi ganska omgående att de läckande ventilernas lock låg avsevärt högre än de övriga... Bort med locken och violá ett av knastren hade släppt och låg halft om halft om ventilskaftet och betydligt högre än den andra halvan. Kollade snabbt de andra och precis samma sak hade hänt med resterande 3 ventiler!

Provade och kände lite försiktigt på ventilfjädern och den var inte så farligt hård, så i med läckagetestaren så cylindern trycksätts och komprimera fjädern så knastret gick på plats igen!

Nu till min fundering!

Vi hade lite bekymmer med få knastret på 4:ans cylinder i rätt position igen men genom att förflytta positionen på dem så fick vi de att sitta ordentligt. De kan ha tagit lite stryk då belastningen och vinkeln på ventilskaftet är felaktigt.

Är det någon som har råkat ut för samma sak?

och lagt tillbaks knastren igen och fått dem att sitta eller har de fått skador tillsammans med ventilskaftet så de kommer att lossna igen???

Varför detta har hänt??

Kanske en tidigare övervarvning innan växellådan small och 2:ans nedre vevstakslager skar. Motorn har tidigare gått i Norska Locost serien innan den slutligen nådde mig!

Summa summarum så känns det bättre att gå till sängs idag än vad det gjorde igår kväll!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

knastrena kan bara lossna om något onormalt händer såsom övervarv, brusten fjäder/utmattad fjäder, om nu spåren är riktiga och det är det så gott som alltid. knastren är konade för att lösa riktigt.

Link to comment
Share on other sites

Tomas->

Tack för de lugnande orden, precis vad jag ville höra!

Jag skall slänga ihop alltsammans ikväll och då blir det förhoppningsvis lite mera ryt i motorn, rätt sjukt att den gått överhuvudtaget förresten...

Nu känns det väl nästan som det är dags för mig att kunna få åka lite sjua på riktigt?!

//Mattias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...