Zepp71 Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Hej, Jag skall regbesikta min Almax/Seven nästa vecka. Har ni några tips eller saker att tänka på inför en regbesiktning? Jag har tex en varningstriangel, är det krav på någon annan utrustning i bilen? //Tomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Kom ihåg att be om liten plåt fram och bak om du vill ha det. T12BF är väl också skönt att ha. I övrigt är det väl bara allmän ordning och reda, att all belysning funkar, tutan funkar, att det finns bensin i tanken etc. Inte fel att komplettera varningstriangeln med en reflexväst. Gör en skruvförbandskontroll och kolla däcktryck. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Om du har ruta och torkare så se till att det finns vatten eller spolarvätska i behållaren för o spruta på rutan. Enkel sak o missa 😊 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Två sker som är lätta att missa: Växlingsmönstret måsta vara synligt någonstans, och tutan ska funka Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 31 minuter sedan, tpau sade: Växlingsmönstret måsta vara synligt någonstans Har aldrig hört talas om det, men det det är ju inge bekymmer om original växelsspaks knoppen används. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp71 Posted October 22, 2023 Author Share Posted October 22, 2023 2 timmar sedan, tpau sade: Två sker som är lätta att missa: Växlingsmönstret måsta vara synligt någonstans, och tutan ska funka Lycka till! Bra, tackar! Skylt på växlingsmönster måste jag fixa.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
postmanpat Posted October 22, 2023 Share Posted October 22, 2023 Reflexerna där bak! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts