Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej. Jag ska plocka ur mina förgasare som ja satte i min loppa. 

Är helt okunnig nĂ€r de gĂ€ller insprut men ska Ă€ndĂ„ fixa insprutning till en Volvo B230. Typ testa,frĂ„ga,göra fel,göra rĂ€tt.. sĂ„ till min frĂ„ga. 

Finns de nÄt vettigt liggandes överblivet hos nÄn?

Kanske med hÀrva?

ÅÄÄ som alltid inte för kostsamt 😉

• 3 weeks later...
Posted

ingen som har?

blir till Ä köpa nytt men var Ä vad skall man köpa? 

Posted

Vad sÀgs om svenskt, Maxxecu?

Budgetlösning Àr nog löda en ms1 v2 hemma eller en speeduino, men jag tror egentligen att man som första ECU ska ha nÄgot som funkar rakt av och har support.

/T

• Thanks 1
Posted

Jag kan rekommendera MaxxECU som har vÀldigt bra support.  Jag hade strul med min motor som inte ville gÄ bra, mycket felsökning och byte av delar utan framgÄng, var i kontakt med Max som skickade en ny box utan tjafs. Det visade sig sedan att det var ett annat problem Àn ECU,n.

• Thanks 1
Posted

Hur mycket hade du tÀnkt göra sjÀlv?

Bra support och hjÀlp Àt viktigt om man inte har pillat mycket med det sjÀlv eller har orken och tiden att sÀtta sig in i det.

Mappningen krÀver kunskap för att bli riktigt bra. Jörgen Karlsson som sÄlde/mappade VEMS hjÀlpte mig mycket i början och har mappat tre motorer till mig. Han höll dÄ till i VÀstra Frölunda. Vet inte om han hÄller pÄ fortfarande.

• Thanks 1
Posted

Har kikat pÄ maxxecu för dÀr har ja hittat en firma i BorÄs. Speeding tror jag dom hette. 

FÄr kolla med dom.

Tackar er Ä fÄr be Ä fÄ Äterkomma för frÄgor uppkommer garanterat.

Men dĂ„ tar vi dom i rĂ€tt kategori 😉

//Roger 

Posted

VÀlj sprut efter vad din tilltÀnkta mappare Àr bÀst pÄ. DÄ slipper du allt strul.
/En som valt fel sprut!

Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk

Posted
2 timmar sedan, vedde sade:

VÀlj sprut efter vad din tilltÀnkta mappare Àr bÀst pÄ. DÄ slipper du allt strul.
/En som valt fel sprut!

RĂ€tt tĂ€nkt. kollar runt hĂ€r i bögda vem Ă„ vart som blir bĂ€st för min lilla loppa 😉

ÄÄÄ du hÀlsa Bobby Ä ge honom en coronakram frÄn mej.

Posted
RÀtt tÀnkt. kollar runt hÀr i bögda vem Ä vart som blir bÀst för min lilla loppa
ÄÄÄ du hÀlsa Bobby Ä ge honom en coronakram frÄn mej.

Ha ha, sjÀlvklart, han flyttar till hus om 2v sÄ dÄ blir det enkelt att vÄldgÀsta.
/Vedde

Posted

Hur lÄngt har du kommit? Ser att du började en trÄd 2013, dags för bilder?

Posted
1 timme sedan, vedde sade:

Hur lÄngt har du kommit? Ser att du började en trÄd 2013, dags för bilder?

FÀrdigbesiktat ifjol. Kört 4-500mil . bara tvÄ smÄ incidenter.. flÀktremmen försvann utefter E20 Ä utgÄende axel med tillhörande drev flyttade ut bakÄt en cm pga idioti i glömska he he. SlÀngde ut en annons för sköj skull men hmm vill nog inte sÀlja (begÀrde mycke pengar)

20200602_210748.jpg

Posted

Vad sitter det för spis i?
Var i Sverige hÄller du till?

Skickat frÄn min SM-G986B via Tapatalk

Posted
53 minuter sedan, vedde sade:

Vad sitter det för spis i? skall plocka i en B230fk sÄ de blir ingen turbosnurra. 
Var i Sverige hĂ„ller du till? VĂ„rgĂ„rda. de vet vĂ€l alla vart de ligger .. 7mil norr Gbg mot Örebro.

• 1 year later...
Posted

Hej

Jag har ett Nira i3+ som jag kommer plocka ur till vÄren, det finns Àven ett innovate motorsports som kan följa med sÄ man kan anvÀnda en bredbandslambda.

Har Àven en Bosch sond som gÄtt kanske 1000 mil?

Ett Àldre ECU men har fungerat mycket bra.

Posted

Tack 🙂

men det blev en fortsÀttning pÄ förknasarhistorien. köpte ny Fajs45or som brölar fint.

//Moberg