Starhonk Posted January 25, 2018 Share Posted January 25, 2018 I plast 😲 😲 😲 Tiden är ur led - du kör säkert med överliggande kamaxlat och sånt däringa elektroniskt tjafs! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted February 6, 2018 Author Share Posted February 6, 2018 Här har du aluminium Henrik:) Inte något rattemblem men väl lite delar till hjulupphängningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Nya uprights runtom!! Riktigt porriga!!👍👍👍 Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Andersson Posted February 7, 2018 Share Posted February 7, 2018 Fina prylar Vackert och homogent material 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted May 19, 2018 Author Share Posted May 19, 2018 Börjat med att designa mittentunneln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 😲 Läckert Magnus! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Vilket detaljarbete 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 så jäkla läckert bra jobbat Magnus 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Supersnyggt! Tänk bara på att höger armbåge måste kunna vila bekvämt vid längre körning mot tunneln. Själv har jag problem med stt tunneln blir rätt het trots isolering och inbyggd fläkt. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted May 22, 2018 Author Share Posted May 22, 2018 Hoppas att jag ska kunna vila armbågen på mittentunneln då jag sänkt ner handbromsspaken. Nu ska plåten vid gasfoten göras. Det räcker väl att det går vila höger skon skönt vid fullgas eller:) Känns trångt även här, inga plåtar ska gå lätt att göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GT40 Posted May 22, 2018 Share Posted May 22, 2018 Ruskigt snygg lösning för handbromsen 🙂 För fötterna är det trångt som tusan, man skulle nästan behöva passagerarens utrymme också... /Markus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Csgt40 Posted June 19, 2018 Share Posted June 19, 2018 Riktigt NICE 😉 /Christer.S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 27, 2018 Author Share Posted July 27, 2018 Nu börjar dom sista plåtarna bli klara. Inte optimal placering av kylrören men det är ju som sagt trångt i en GT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starhonk Posted August 11, 2018 Share Posted August 11, 2018 Vackert Magnus! Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted August 28, 2018 Author Share Posted August 28, 2018 Nu är allt klart från blästring. Nu börjar det vända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Snyggt, då har du en lugn månad att montera ihop den till träffen 😃 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted August 28, 2018 Share Posted August 28, 2018 Milstolpe, tillfredställelse utlovas när den står i garaget och blänker 😃 fan så gött att få börja montera prylar för gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 30, 2018 Author Share Posted September 30, 2018 Lite bilder när jag har monterat lite mer delar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 Hej Magnus, Tack för besöket igår och klart imponerande framsteg du har gjort sen jag var hos dig sist. Nu är det bara det sista kvar och hela kalla/mörka vintern att göra den besiktningsklar 🙂 Grymt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 30, 2018 Author Share Posted September 30, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted September 30, 2018 Author Share Posted September 30, 2018 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 Snyggt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 Kul o se Magnus 👍 Vad siktar du på för tid för sfro2 och buller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted October 8, 2018 Author Share Posted October 8, 2018 Jo jag hoppas att vintern ska ge många lyckade kvällar och helger i garaget så att jag kan göra sfro 2 innan sommaren. Av erfarenhet ska man inte ta ut tiden i förskott:) 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 Nu börjar min avgjutning bli klar. Har fått göra om dörrarna då dom förstördes i avgjutningen...Riktigt tråkigt då det tar hur många timmar att få tillbaka dörrarna till slutfinish igen.... Sedan har jag gjort om rutkanten bak så att Southern GT glasbakruta ska passa. Var ju heller inget jobb som man tyckte var roligt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 Några bilder på frontens plugg och första avgjutningen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted January 31, 2019 Author Share Posted January 31, 2019 Lite hjulinställning har jag gjort. Nästan alla uniballs har fått skydd och distanser så nu är det glappfritt. Jag har kört hjulupphängningen upp och ner med laser och linjaler så nu tror jag att det ska bli en bra början..... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted January 31, 2019 Share Posted January 31, 2019 Bara roar dig @Magnus. Viktorsson !! Blir kanon ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted April 15, 2019 Author Share Posted April 15, 2019 Börjar få dit lite mer. Buren och lite instegsplåtar är iallafall på plats. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted May 25, 2019 Author Share Posted May 25, 2019 Sätter ihop instrumentbrädan 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted May 25, 2019 Share Posted May 25, 2019 Blir stiligt och bra det där Magnus ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted May 29, 2019 Author Share Posted May 29, 2019 Då börjar alla delar på instrumentbrädan sitta fast. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 4, 2019 Author Share Posted June 4, 2019 Efter extremt mycket slit så sitter dörrarna på plats. Man blir aldrig nöjd med passform på en sådan här bil. Känns som man kan hålla på i evigheter, men någon gång måste man dra åt skruvarna och aldrig lossa dom igen. Har inte gjort klart dörrstopp och öppna inifrån än,men det hoppas jag ska bli klart snart. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Snyggt! ❤️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Alltså passformen och springorna på dörrarna ser äckligt bra ut. Finishen varefter bilen närmar sig slutmålet blir bara bättre och bättre . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Man blir alldeles glad när man tittar på bildernaSå jäkla bra jobbat, Grattis Magnus😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Snyggt man får sån bygglust!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Lite mer klart vid mittentunneln 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 Finfint Magnus 🙂 Du råkar inte ha några bra bilder på fotutrymmet runt pedalerna? Försöker bilda mig en känsla av hur pedalerna ligger i utrymme mot mitten. Skulle vilja ha mina mer till vänster... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 Tog några nya bilder på pedalstället. Inte dom bästa bilderna men kanske ser du lite hur trångt det är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted June 29, 2019 Author Share Posted June 29, 2019 Nu har man kladdat med bromsvätska flera dagar och inte fått till det. Först trodde jag att det är luft kvar i framkretsen för den blir mjuk och slaget blir långt. Då bytte jag huvudcylindrar till nya för jag tänkte att mina girling cylindrar var söndertrampade med torra packningar... Jag har 4 kolvs wilwood dynalite bak och fram. Huvudcylindrar 0.625 fram 0.7 bak. Tycker 0.7 bak blir stum. Ska jag testa 0.7 även fram? Vad har ni andra som har kunskap och erfarenhet av bromsar för idéer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Vad använder du för metod för luftning? Samt hur ligger höjden vid sugsidan på cylindrarna i förhållande mot behållarna? Har dålig erfarenhet av luftman, tryckluftsdräneringar etc. Manuell pumpning i kombo med en polare för att stöta ut vätskan hårt är överlägsen metod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Om inte jag fattat fel så är det bromsvågen som sköter fördelningen av bromskraften mellan fram och bak. Skulle i så fall innebära att två olika cylinderdiametrar ändå ska kompenseras av bromsvågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Örjan Brattberg Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Har sett cylindrar på en tum men vanligast är 0,7. Ju större destu kortare slag på pedalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 1, 2019 Author Share Posted July 1, 2019 Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 1 timme sedan, Magnus. Viktorsson sade: Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna.. Skönt att det var så enkelt då 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 26, 2019 Author Share Posted July 26, 2019 Motorn på plats. Inte många mm över åt något håll. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted July 26, 2019 Share Posted July 26, 2019 Grattis, inte jättemycket kvar då & stor motor e de, du gillar att tuffa fram fort förstår jag. Kul att det tar sig, ska bli spännande att se slutresultatet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus. Viktorsson Posted July 26, 2019 Author Share Posted July 26, 2019 Är det någon som har en 2000mm eller 2100mm lång växelvajer liggande med skottgenoföring och m6. Typ denna https://midwestcontrol.com/shop/M6-2000-BH-BH-762?tierOne=Cables%2C Push-Pull&tierTwo=M6 x 1.00&tierThree=2000 mm Long Ha det fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts