Jump to content

Recommended Posts

Posted

I plast 😲 😲 😲

Tiden är ur led - du kör säkert med överliggande kamaxlat och sånt däringa elektroniskt tjafs!

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Posted

Supersnyggt! Tänk bara på att höger armbåge måste kunna vila bekvämt vid längre körning mot tunneln. Själv har jag problem med stt tunneln blir rätt het trots isolering och inbyggd fläkt.

Mvh
Henrik

Posted

Hoppas att jag ska kunna vila armbågen på mittentunneln då jag sänkt ner handbromsspaken.
Nu ska plåten vid gasfoten göras. Det räcker väl att det går vila höger skon skönt vid fullgas eller:) Känns trångt även här, inga plåtar ska gå lätt att göra.





Posted

Ruskigt snygg lösning för handbromsen 🙂
För fötterna är det trångt som tusan, man skulle nästan behöva passagerarens utrymme också...

/Markus

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

Snyggt, då har du en lugn månad att montera ihop den till träffen 😃 😉

Posted

Milstolpe, tillfredställelse utlovas när den står i garaget och blänker 😃 fan så gött att få börja montera prylar för gott.

  • 1 month later...
Posted

Hej Magnus,

Tack för besöket igår och klart imponerande framsteg du har gjort sen jag var hos dig sist. Nu är det bara det sista kvar och hela kalla/mörka vintern att göra den besiktningsklar 🙂

Grymt!

Posted

Jo jag hoppas att vintern ska ge många lyckade kvällar och helger i garaget så att jag kan göra sfro 2 innan sommaren. Av erfarenhet ska man inte ta ut tiden i förskott:)

 

  • Like 1
  • Haha 1
  • 3 months later...
Posted

 Nu börjar min avgjutning bli klar. Har fått göra om dörrarna då dom förstördes i avgjutningen...Riktigt tråkigt då det tar hur många timmar att få tillbaka dörrarna till slutfinish igen....

Sedan har jag gjort om rutkanten bak så att Southern GT glasbakruta ska passa. Var ju heller inget jobb som man tyckte var roligt. 

IMG_20190115_223424612.jpg

IMG_20190115_223430625.jpg

IMG_20190116_181332732.jpg

IMG_20190116_181420193.jpg

IMG_20190116_181424602.jpg

IMG_20190116_182403763.jpg

IMG_20190116_185935063.jpg

  • Like 2
Posted

Lite hjulinställning har jag gjort. Nästan alla uniballs har fått skydd och distanser så nu är det glappfritt.

Jag har kört hjulupphängningen upp och ner med laser och linjaler  så nu tror jag att det ska bli en bra början.....

IMG_20190118_233809222.jpg

IMG_20190130_211924.jpg

IMG_20190108_205406135.jpg

  • Like 3
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Posted

Efter extremt mycket slit så sitter dörrarna på plats. Man blir aldrig nöjd med passform på en sådan här bil. Känns som man kan hålla på i evigheter, men någon gång måste man dra åt skruvarna och aldrig lossa dom igen. 

Har inte gjort klart dörrstopp och öppna inifrån än,men det hoppas jag ska bli klart snart. 

IMG_20190604_192537.jpg

IMG_20190604_192545.jpg

IMG_20190604_192553.jpg

IMG_20190604_192559.jpg

IMG_20190604_192608.jpg

IMG_20190604_192616.jpg

IMG_20190604_192625.jpg

IMG_20190604_192705.jpg

IMG_20190604_192723.jpg

  • Like 7
Posted

Alltså passformen och springorna på dörrarna ser äckligt bra ut.

Finishen varefter bilen närmar sig slutmålet blir bara bättre och bättre .:toot:

 

Posted

Man blir alldeles glad när man tittar på bilderna:banana:Så jäkla bra jobbat, Grattis Magnus😃

Posted

Finfint Magnus 🙂

 

Du råkar inte ha några bra bilder på fotutrymmet runt pedalerna?
Försöker bilda mig en känsla av hur pedalerna ligger i utrymme mot mitten. Skulle vilja ha mina mer till vänster...

  • 3 weeks later...
Posted

Nu har man kladdat med bromsvätska flera dagar och inte fått till det. Först trodde jag att det är luft kvar i framkretsen för den blir mjuk och slaget blir långt. Då bytte jag huvudcylindrar till nya för jag tänkte att mina girling cylindrar var söndertrampade med torra packningar... Jag har 4 kolvs wilwood dynalite bak och fram. Huvudcylindrar 0.625 fram 0.7 bak. Tycker 0.7 bak blir stum. Ska jag testa 0.7 även fram? 

Vad har ni andra som har kunskap och erfarenhet av bromsar för idéer. 

 

Posted

Vad använder du för metod för luftning?

Samt hur ligger höjden vid sugsidan på cylindrarna i förhållande mot behållarna?

 

Har dålig erfarenhet av luftman, tryckluftsdräneringar etc. Manuell pumpning i kombo med en polare för att stöta ut vätskan hårt är överlägsen metod.

Posted

Om inte jag fattat fel så är det bromsvågen som sköter fördelningen av bromskraften mellan fram och bak.

Skulle i så fall innebära att två olika cylinderdiametrar ändå ska kompenseras av bromsvågen.

Posted

Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna..

 

  • Like 2
Posted
1 timme sedan, Magnus. Viktorsson sade:

Tack för råd och tips. Nu har jag bytt till 0,7 både fram och bak och det löste problemet:) nu känns pedalen bra. Hoppas få i motorn snart så jag kan testa bromsarna..

 

Skönt att det var så enkelt då 😁

  • 4 weeks later...
Posted

Grattis, inte jättemycket kvar då & stor motor e de, du gillar att tuffa fram fort förstår jag. Kul att det tar sig, ska bli spännande att se slutresultatet!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...