Frena Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Var hittar man avgasbandage till ett vettigt förhållande mellan pris & kvalitet i dagsläget? Biltemas OK? Ebay? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 (edited) Jag har Biltemas svarta, men det är numera gråvitt efter värmen. Ser inga andra fel än. Turbo och 1200 mil inkl 9 trackdays. Edited April 27, 2017 by Christer J 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted April 27, 2017 Author Share Posted April 27, 2017 5 minuter sedan, Christer J sade: Jag har Biltemas svarta, men det är numera gråvitt efter värmen. Ser inga andra fel än. Turbo och 1200 mil inkl 9 trackdays. Tack! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Som Christer skriver fungerar Biltemas riktigt bra. Däremot så håller inte färgen på det svarta, så man kan lika bra köra på det ofärgade. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 (edited) Tappar det färgen av sig själv? Jag minns inte vad jag använda första gången men även den tappade färg, men det var på grund av läckande kylvätska och kanske tvättvatten men inte värme. Denna gången var det både bandage och spray från DEI och det är ju inte billig direkt. Kan vara lämpligt att köpa från Dahlhems om man vill ha spray då de var de enda jag hittade som sålde den. Edited April 27, 2017 by DomiSeven Svenska 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 27, 2017 Share Posted April 27, 2017 Det bleknar eller så bränns pigmentet bort av värmen. Det är bara smutsigare på utsidan jämfört med intill turbon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 Riktigt jävla skit från Biltema - kriminellt och sälja sånt skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Biltemas svarta bandage bleknar som sagt. Ingen nyhet.. Men i övrigt ser jag inga fel på mitt som gått 1300 mil nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Köp dei Titan avgasbandage håller färgen och kliar inte så mycket när man monterar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 4 timmar sedan, Christer J sade: Biltemas svarta bandage bleknar som sagt. Ingen nyhet.. Men i övrigt ser jag inga fel på mitt som gått 1300 mil nu. Jo jag läste ju det, men hade ju lite högre förväntningar än 5-10 min tomgångskörning.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 26, 2017 Author Share Posted May 26, 2017 43 minuter sedan, ktm_micke sade: Köp dei Titan avgasbandage håller färgen och kliar inte så mycket när man monterar Nu har jag ju redan monterat..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 26, 2017 Share Posted May 26, 2017 Äh. Det ska väl se lite använt ut ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 27, 2017 Share Posted May 27, 2017 10 timmar sedan, Frena sade: Nu har jag ju redan monterat..... Ja men nu får du göra om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted May 27, 2017 Author Share Posted May 27, 2017 2 minuter sedan, ktm_micke sade: Ja men nu får du göra om det? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 Jag vet inte varför de färgar dom överhuvudtaget, köpte orange på Ebay, för att matcha bilen. Färgen började försvinna redan vid första uppstarten, med riktigt stickade ångor i garaget... Nu, efter 2-300mil är det inte mycket orange kvar... Men jag är nöjd ändå :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bemeco Posted April 1, 2018 Share Posted April 1, 2018 Vad jag läst mig till vad gäller avgasbandage är att cylindertemperaturen ökar då inte värmen har nån stans att ta vägen Jag har använt bandage tidigare men har slutat med det Blir kanske lite varmare i motorrummet men det blir mycket varmt ändå på mi Caterham med 225 hästar, Zetec Silvertop / Bengt Metz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nickezix Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Ja, jag håller med dig Bengt! Visst blir det lite varmare i det trånga motorrummet men mitt formel 3 grenrör från början av 90-talet ville absolut inte ha bandage. Materialet i grenröret var nog redan utmattat vid det här laget och det blev bara fler sprickor ut av bandaget. Nej, bort med bandaget och lagade sprickorna, så nu håller det förhoppningsvis ett tag till. Stor kylare med Evans i, elektronisk vattenpump, stor fläkt som kyler både kylaren och motorrummet, det är melodin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 jag har provat bandage en gång och då sprack grenröret. bort med skiten o laga o inga problem mer. jag hade inga problem innan jag provade bandage heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts