Jump to content

broms wilwood


david solander

Recommended Posts

Jag har luftat bara i toppen, jag tänker att nipplarna nere är för att ha samma ok för höger och vänster sida av bilen, och för mig är det 1/4” nyckel.
Däremot har jag luftat på båda övre nipplarna, det är säkert overkill, men känns rätt.
/T
Nä- såklart att det är 2 nipplar upptill! Jag är nog bra slut i huvudet som bara luftat den yttre översta och inte den inre med det är ju 4-kolvs ok och då måste man ju lufta båda sidorna på oket- DOH!

Ibland inser man att man inte är så smart som man tror - ha!


Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu nyluftad på alla 4 nipplar fram och huvudcylindern - nu bromsar det- satan i gatan!
Återfunnet förtroende och lite ny camber så är minuten inom räckhåll!
/Vedde

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bra tråd, jag tror det blir Powerlite och Mintex 1144 för mig, jag har 1155 nu och de funkar bra på väg och bana men skriker lite på gata ibland.

Bra också att veta att jag ska prova med den .625-cylinder jag har nu istället för att direkt byta till den .7 jag har liggandes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...