vedde Posted July 6 Share Posted July 6 Jag har luftat bara i toppen, jag tänker att nipplarna nere är för att ha samma ok för höger och vänster sida av bilen, och för mig är det 1/4” nyckel. Däremot har jag luftat på båda övre nipplarna, det är säkert overkill, men känns rätt. /TNä- såklart att det är 2 nipplar upptill! Jag är nog bra slut i huvudet som bara luftat den yttre översta och inte den inre med det är ju 4-kolvs ok och då måste man ju lufta båda sidorna på oket- DOH!Ibland inser man att man inte är så smart som man tror - ha!Skickat från min SM-S908B via Tapatalk 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 18 Share Posted July 18 Nu nyluftad på alla 4 nipplar fram och huvudcylindern - nu bromsar det- satan i gatan!Återfunnet förtroende och lite ny camber så är minuten inom räckhåll!/VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted August 15 Share Posted August 15 Bra tråd, jag tror det blir Powerlite och Mintex 1144 för mig, jag har 1155 nu och de funkar bra på väg och bana men skriker lite på gata ibland. Bra också att veta att jag ska prova med den .625-cylinder jag har nu istället för att direkt byta till den .7 jag har liggandes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted August 16 Share Posted August 16 Mina Mintex 1144 skriker lite ibland också, inte vid varje stopp men då och då /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted August 16 Share Posted August 16 Ok, då kanske det inte är nån större skillnad egentligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted September 18 Share Posted September 18 Nu sitter oken på plats och det är luftat, men bromspedalen är väldigt stum, det är inte mycket man kan trycka innan det tar tvärstopp. Ett par centimeter. Jag ska ta en liten provtur i morgon så får vi se hur det känns. Powerlite med 0.625 cylinder och Westfields bromsvåg. Känns det inte bra kan jag prova att byta till 0.7, det borde ge en något mindre hård pedal om jag fattat rätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted September 19 Share Posted September 19 (edited) Pedalen ska vara ganska stum när du fått ur luften. Med 0.7 blir det ännu mindre rörelse, då den flyttar mer olja. Edited September 19 by Christer J 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted September 19 Share Posted September 19 Aha ok. Nu känns det som att det blir svårt att dosera bromsverkan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 19 Share Posted September 19 Pedalen ska vara stum. Bromsverkan doserar du med kraft, inte rörelse. Det kommer kännas bra när du kör. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted September 19 Share Posted September 19 Ok, jag provar 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted September 19 Share Posted September 19 Provkörde två vändor i dag. Först kändes det lite som med gamla bromsarna, inte svampigt men pedalen tog en bit in. Sen in i garaget och lufta en vända till och efter det var det som i går, hårt nästan direkt. Men som ni sa så funkade det alldeles utmärkt att köra med, bara lite ovant. Bromsarna tar bra och det är inga problem att dosera. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.