Magoo Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Jag shoppade några av Biltemas flerpoliga kontakter (Tychokopior). Är benägen att hålla med om öknamnet bilbuttriks i detta fallet. Kontakterna inte höll för ett "ihopklick" utan att spärren gick av. Har köpt Tycho tidigare men tänkte testa biltemas variant då jag har nära till en butik. Efter att ha försöktt klicka ihop fyra stycken så insåg jag att det är skräp...med lite tur kanske stiften går att nyttja i Tychos kontakter?! så gott folk en etta med stort minus ger jag dessa pryttlar från Biltema. Bilbuttriks kontakt En kontakt från Tycho som funkar att klicka ihop utan att den går sönder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Jag köpte några "äkta" via Ebay för några år sedan och svor ganska högt.....kanske köpte jag "biltema varianten innan dom hade den". Kommer inte ihåg om jag använde någon av dom, troligen inte :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted March 28, 2015 Author Share Posted March 28, 2015 Jag har nyttjat tycho varianten utan problem i flertalet kablage. Vad jag noterade nu med biltemas var att när jag öppnade påse nummer 2 ( jag ni läste rätt) jag köpte 2 omgångar av denna grunka men det beror mer på att jag förlade den första omgången...Lagom när jag hade köpt omgång två hittade jag den första :banghead: . Jag hade inte sparat kvitto från någon av köpen så att returnera/reklamera var inte att tänka på. Hur som så ville jag kolla om båda omgångar kontakter var lika dåliga och det var dom inte (åtminstone inte ännu) kontakter ur påse nummer två överlevde allihop att klickas i och ur (flera gånger till och med). Så jag vet inte vad man ska säga om detta empiriska experiment... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Dags att be en liten bön med andra ord. Köpt denna typ av kontakt på ebay. Får se om de är bra nog eller skräp hela högen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Köpte biltemas kontakter (2 och 4 poliga) för ett år sedan, då fungerade alla utom ett stift i en av de två poliga. Köpte också en bränslepump för 2 år sedan.. den sprack i aluminiumet när jag skulle dra fast pluskabeln alldeles nyss :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Jag har provat Biltemas och visserligen känns de inte som de Superseal jag köpte på Elfa, men de har inte orsakat något problem eller bekymmer än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Biltema har an hel del som inte riktigt håller måttet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Jag köpte en hel hög billiga på Ebay. Inte haft några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Dom finns ju även här. Original eller kopia? http://www.byggbil.com/store/p/kontaktstycken-stift-179569/superseal-0.5-1.5mm%C2%B2-464134 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 De kontakterna hade jag också tänkt använda, men nu vete f-n..Lägger nog gärna några extra kronor på riktiga Tyco superseal men jag antar att crimptången till dem kostar skjortan. Går Biltemas crimptång att använda till dessa kontakter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Jag har gjort fel och både klämt med en vanlig tång och en slö avbitare och även lött (eller lödat som vi säger på skånska) vissa. Än glappar inget :) Men jag hade gärna haft en riktig tång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Synd att vi inte har ljud på sidan, jag hade gärna hört "lödat" uttalat på rejäl skånska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Uttalas som det stavas, fast med några extra Ö :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mloisg Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Jag använder Biltemas i parti och minut utan några problem än så länge :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Berg Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Jag undviker Biltema så ofta jag kan, men visst har dom en del grejer som faktiskt är prisvärda och svåra att ignorera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts