Karlskrona Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Är det någon som har biltemas motorstativ? Glömde mäta vilka bultar till att hålla motorn:) tänkte köpa idag. Björn Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Det beror nog en del på motorn du ska hänga upp också. Till mina VAG motorer använder jag M12 gängad stång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Det är motorn som ska upp i stativet:) ja jag tänkte också köra med gängstav men med m10, tro inte att m12 passar hålen i motorn. Eller vad har Saab? Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Tornblad Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Jag sitter på jobbet nu men jag kollar upp när jag kommer hem i kväll. Det sitter en Saab 2.0 i mitt Biltemastativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Ska du ha gängad stång så se till att du för 8,8 kvalite och inte 4,8 som många har. blötjärn=skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 99 % på att det är M12 i Saab. Swedol har gängstång i 8.8-kvalitet. Det är M12 jag drar ihop blocket och växellådan med i alla fall. Antar att det är samma hål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Kanon:) då får jag åka till tools efter jobbet och köpa m12 gängstav. Tack!!! Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Ska du ha gängad stång så se till att du för 8,8 kvalite och inte 4,8 som många har. blötjärn=skit. Kvaliten på gängstången kan väl inte ha så stor betydelse när motorn sitter i motorstativet, det är nog inte så höga belastningar att dom riskerar att gå av... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 Min Saabmotor sitter i 2 st M12x80 uppe och 2 st M12 x 100 med mutter nere. Rörhylsorna i stativet bygger 55 mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 7, 2013 Share Posted May 7, 2013 När man står och drar i bultarna topp o ramlager t.ex. så kan det fresta på men det är upp till var och en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted May 7, 2013 Author Share Posted May 7, 2013 Tack för hjälpen grabbar:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts