fleffas Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 250 skulle sitta fint :notworthy: Har du nåt recept på de ? Matte busa ville porta toppen, o som en lågbuget lösning evt slipa om kamaxlarna ! vad tror du om de ? vi har portat utplåset,och vassare kammar både på in och ut men vissa sätter insugs kam på ut sidan ,så blir det några hk till Quote
super7 Posted September 19, 2012 Posted September 19, 2012 250 skulle sitta fint :notworthy: Har du nåt recept på de ? Matte busa ville porta toppen, o som en lågbuget lösning evt slipa om kamaxlarna ! vad tror du om de ? Finns det material på kammen för det då? Mc kammarna brukar ju vara så optimerade för början redan. Quote
Guest micke r1 Posted September 19, 2012 Posted September 19, 2012 (edited) Jag vet inte ! Ett embryo till nåt jag skulle gjort förra året :icon_oops: Edited September 19, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Fyra glasskulor och en halv colaburk på en glasskiva!? Är det början till en bananasplit på en glas(s) skiva? Mysko för en novis som jag. /fredrik Quote
fege Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Jag vet inte ! Ett embryo till nåt jag skulle gjort förra året :icon_oops: Luktar lite laminering! Kan det bli en luftburk? Quote
Guest micke r1 Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 (edited) Är det början till en bananasplit på en glas(s) skiva? :lol: Japp basplattan till en luftburk denna gg i cf "bröstvårtorna" behövs vara där för dom övre spridarna sticker upp,de va en skön form under cola burken att forma siiconen me :prop: PS när jag är klar med min banana split ska jag sälja silcon pluttarna till dolly parton :) Vedde ! jag lägger 2-3 lager 600grams matta på glaset indräkt i epoxy lite sån hålad plast,uppsugnings duk som tar hand om överflödigt plast o sen dit me att lager plastfilm osså lite vakum. Edited September 20, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 Ahaa! Det är Cool Fiber lattjo som du håller på med, det borde jag förstått. Nu blir det riktiga grejor när du skall upp i 250++ hk. Fan va den kommer att gå sen, och jag som var rädd när jag fick åka med redan innan! Kommer säkert bli helt grymt bra när du får ihop den igen, jag har ju sett att du kan dina grejor. Man kanske kan göra en plugg till ett insug likt Pipercross, och låna vaccumpump för lamineringen, har aldrig gjort kolfiber men väl glasfiber. Jag har ju en Pipercross platta så kan man skifta mellan öppet filter och stängt insug. /Fredrik Quote
Guest micke r1 Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 (edited) Är de en jag tror ! att du tänker på ? den blir inte lätt a få till . Kommer att gjuta min i stort sätt som den jag hade dock med lite rundare former,med en på plastad stos i fram för anslutning av till luft. 250 ++ näe ...200 + :thumbsup: Edited September 20, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 ok då men över 200 skall du nog klara, 250 vore nice. Det är den som jag tänker på, har ritningarna med mått hemma. Den liknar Libells om det inte är en sån han har rent av. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Hämtade cyl o kolvar :racesmile: Quote
Thomas Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Fina grejer det. Det är ganska nära mellan cylindrarna men det är väl stålpackning? Quote
vedde Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Nice! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 Cyl mellan gen 1 o två ser lite olika ut frågan är om jag ska modda den gammla likt den nya ? Förmodar att de har nåt med vevhusgaser o göra,kanske spelar de inte så stor roll på en torrsumpad motor som suger ut vevhusgaser ? Kolvarna jag köpte med 14 i komp kanske blir för mycket ? kanske jag låta svarva ner dom lite till 13,5 ? Min gammla topp gick o laga,men bara ventilerna kostar 1k styck,kanske läge o leta upp nån bättre beg,o lägga pengarna på portningen ? Quote
adellen Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 Cyl mellan gen 1 o två ser lite olika ut frågan är om jag ska modda den gammla likt den nya ? Förmodar att de har nåt med vevhusgaser o göra,kanske spelar de inte så stor roll på en torrsumpad motor som suger ut vevhusgaser ? Kolvarna jag köpte med 14 i komp kanske blir för mycket ? kanske jag låta svarva ner dom lite till 13,5 ? svarva o ÖVERLADDA :prop: Quote
Guest micke r1 Posted September 22, 2012 Posted September 22, 2012 (edited) Crister ! de finns kolvar för de om man vill gå den vägen :stupid: Thomas ! ang packningen har inte köp nån packning än,men jag utgår från att den håller tätt o är i lämpligt material.. Edited September 22, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Mailade malcom ang en topp,svar fort som f** som vanligt :notworthy: The cilinderhead was damage on the corner but it professionel welded and tested.Al valve's are redone and grinde on a Newen valve cutter. The cilinderhead is grinded 0.08 mm. It's compleet but no inletcam. Tydligen nån som gjort den till en kund som inte hade hämtat ut den. Portat o klart o bulta på,men portning är höjd i mystik o de står inte "piccasso" på denna. Vete fan man ska tro om detta mystiska ämmne ? Priset på denna är väl ca halva priset mot att laga o porta den jag har ? Quote
vedde Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 är han pålitlig och kan stå för det han säljer är det väl ok. om du är osäker kanske det är bäst att avstå. /Fredrik Skickat frådn min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted September 27, 2012 Posted September 27, 2012 Malcom på yorkshire engine suply litar jag på till 100 % Men trim toppen kommer inte från han,utan han cc ett mail som från nån i holland som skickat de till holeshot racing osv... 900 euro för en renoverad portad topp är väl ifos ok. Men jag ligger nog lågt ett tag o klurar lite till. Quote
Guest micke r1 Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 Som vanligt när håller på med detta ...denna gång blev de lite för mycket epoxy . Tänkte nog att denna gg ska de inte bli så torrt som sist !nu blev uppsugnings duken för mättad med plast pumpen suger gärna luft men inte plast så bra :prop: Quote
vedde Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 hoppas den inte gick sönder. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Christer J Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 (edited) En bra ide är att ha en behållare mellan vakuumpumpen och bagen, som skiljer av epoxyn. Den måste tåla vakuum. Samt att släppa in epoxyn i bagen under vakuum genom en slang ner i epoxyn med en ventil mellan, eller helt enkelt vika slangen när det är mättat. Edited September 29, 2012 by Christer J Quote
Guest micke r1 Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 (edited) Menar du att jag ska lägga upp kolfibern torrt o suga in epoxy ? En sån burk är nog en bra ide. Vedde pumpen lever !så mycket extra plast va de inte Edited September 29, 2012 by micke r1 Quote
Guest micke r1 Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 Gick ut o kollade.....precis när jag kom ut drog den sitt sista andetag. :thumbsdown: Dock va den ingen plast i slangar o dyl !synd den skulle behövt va på nån timme till. De är nog helt enkelt dålig kvalitet på dessa :516: jula pumpar,denna ska jag reklamera köpte den i fredags o den gick 3-4 tim Quote
vedde Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 surt med dåliga saker. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Christer J Posted September 29, 2012 Posted September 29, 2012 Menar du att jag ska lägga upp kolfibern torrt o suga in epoxy ? Japp. http://www.svensktmodellflyg.se/artikel.asp?viewmode=1&msgid=75 http://www.modellsegelflyg.se/Articles.aspx?pageid=235 Quote
Guest micke r1 Posted September 30, 2012 Posted September 30, 2012 surt med dåliga saker. Drog lite förhastade slutsatser,pumpen va full med plast ! fick dock fart på den ingen tur att jag hann stänga av den i tid denna gg. Får bli en sån uppsamlings burk som christer j tippsade om Basplattan blev bra :lol: Quote
vedde Posted October 1, 2012 Posted October 1, 2012 gött det. bilder vill vi ha på lådan sen. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Libell Posted October 1, 2012 Posted October 1, 2012 Den liknar Libells om det inte är en sån han har rent av. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Hmmm, jag svarade för ett par dagar sedan, men det verkar som det inlägget försvann :blink: Detta är den luftburk jag använder. Airbox Verkar funka bra då jag åtminstånde inte blev avvinkad på Kinnekulleträffen :) Quote
Guest micke r1 Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 (edited) Japp libell har en fin lösning på sin väl värd att kopiera.. om man inte har en huv i cf som man inte har lust att såga i Har man dessutom v8 huven som jag har går de jätte bort. Fö fin finnish på burken,som man har svårt att få till hemma i garaget. Jag moddade o pimpade upp en gammal rostig släckare,vakum inj går nog bort iaf denna gg. Känns som de går åt en massa slagar o jox till då ! o kanske en massa dyrt material o de går åt skogen. Fick ju ihop vingen med rätt ok resultat så en luftburk borde nog gå o få till....nu när jag har en sån fin tank till pumpen :prop: Edited October 2, 2012 by micke r1 Quote
vedde Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 ja din vinge kan man inte klaga på, fin, fräck och funktion i ett. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted October 5, 2012 Posted October 5, 2012 ja din vinge kan man inte klaga på, fin, fräck och funktion i ett. Har ju i stort sett samma profil på min som "junior" (kimmen)har på sin trodde att den skulle bli under styrd utan fram vinge men så blev de inte ,kanske har jag kört med för lite attack ? Denna tråd har blitt lite of topic ...kommer att åter gå tiil big bore när jag fått tilbaka mina ner svarvade kolvar o lite pinnbultar topp mm mm i väntan på de kör jag vidare med luft burken. Quote
Micael Posted October 6, 2012 Posted October 6, 2012 Jag ser att vi köper färg för halva priset, det är locost det ;) Quote
Guest micke r1 Posted October 6, 2012 Posted October 6, 2012 Japp med ett kvm pris på 600 så får man spara på sprajen :blink: Quote
vedde Posted October 6, 2012 Posted October 6, 2012 smart, gäller att spara där man kan. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
vedde Posted October 13, 2012 Posted October 13, 2012 ingen dålig låda det där! skall den trimmas för den ser väldigt hög ut. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted October 13, 2012 Posted October 13, 2012 väldigt hög Japp ! man kan ha guldfiskar i den. Quote
vedde Posted October 15, 2012 Posted October 15, 2012 svårt att se dem bara! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted October 24, 2012 Posted October 24, 2012 Nya planer ! Jag har bytt mitt bigbore kit (kolvar o cyl bank) samt min -09 1340 vev ! mot org 07 cyl bank, kolvar,topp,vev,gen 1 spjällhus cdi ,mm mm. Kommer att bygga om motorn till en gen 1 o köra Roadsport A nästa år . Quote
vedde Posted October 24, 2012 Posted October 24, 2012 kul då måste man hålla koll och komma och kolla på något race. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote
Guest micke r1 Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 (edited) Fege tack ska bli kul o köra lite rejs i roadsport. Vedde de är inte så kul o kolla på...roligare att köra. Näe jag har inte fått en tillfällig hjärn blödning Jag räknar med att min nya motor kommer att lev mer effekt än en otrimmad -09 busa.Evt så kommer jag behålla -09 ecu samt spjällhus om de funkar på gen 1 motorn för att slippa lite el jobb ? Lite plast jobb i väntan på en ny topp samt kamaxlar :) Edited October 26, 2012 by micke r1 Quote
fleffas Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 Fege tack ska bli kul o köra lite rejs i roadsport. Vedde de är inte så kul o kolla på...roligare att köra. Näe jag har inte fått Jag räknar med att min nya motor kommer att lev mer effekt än en otrimmad -09 busa. Evt så kommer jag behålla -09 ecu samt spjällhus om de funkar på gen 1 motorn för att slippa lite el jobb ? Lite plast jobb i väntan på en ny topp samt kamaxlar :) Lite plast jobb i väntan på en ny topp samt kamaxlar ??? vad har du köpt för kammar??? Quote
Guest micke r1 Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 fleffas ! Jag vet faktist inte va de är för kamaxlar ! Lämmnade över alt detta till busa trimmar killen,ska dit o hämta lite grejjor nästa vecka då ska jag fråga honom . Missade tyvär er garage träff :thumbsdown: ska ner till gurkstan i helgen finns de nån chans att kika på xtr2 an på lör el sön ? Quote
fleffas Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 fleffas ! Jag vet faktist inte va de är för kamaxlar ! Lämmnade över alt detta till busa trimmar killen,ska dit o hämta lite grejjor nästa vecka då ska jag fråga honom . Missade tyvär er garage träff :thumbsdown: ska ner till gurkstan i helgen finns de nån chans att kika på xtr2 an på lör el sön ? det går väl att fixa ,den står tre mil mot fagersta 0708-136546 ring i morron Quote
Guest micke r1 Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 (edited) Fefflas tack för titten....ball bil :thumbsup: Ang kammarna glömde att fråga men dom va dyra ! så kanske vi kommer att slipa dom jag har ? Luftburken börjar iaf bli klar,ska bara plasta ihop den när toppen sitter där igen o trimmkapa burken så den blir så stor som möjligt under huven osso ev lite lack. Edited November 11, 2012 by micke r1 Quote
fleffas Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 Fefflas tack för titten....ball bil :thumbsup: Ang kammarna glömde att fråga men dom va dyra ! så kanske vi kommer att slipa dom jag har ? Luftburken börjar iaf bli klar,ska bara plasta ihop den när toppen sitter där igen o trimmkapa burken så den blir så stor som möjligt under huven osso ev lite lack. det va trevligt att se dig här kammarna heter w70-752 finns på moto speeds sida kostar 6796+ moms men vi fick lite bättre pris då vi köpte 2 st på samma gång Quote
Guest micke r1 Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 (edited) tror att man ska använda andra på gen 2 ? Iaf om jag tolkar denna sida rätt ? finns även spec turbo kammar till gen 1 ! 21-70-162 http://www.mpsracing.com/products/MPS/WebCam.asp Men jag har ingen lust att köpa massa grejjor utan att ha kunskapen o se på helheten. Tycker att de är bättre att en person som har hållt på med sånt där tänker ut nåt bra som passar min plånbok. Edited November 11, 2012 by micke r1 Quote
fleffas Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 tror att man ska använda andra på gen 2 ? Iaf om jag tolkar denna sida rätt ? finns även spec turbo kammar till gen 1 ! 21-70-162 http://www.mpsracing.com/products/MPS/WebCam.asp Men jag har ingen lust att köpa massa grejjor utan att ha kunskapen o se på helheten. Tycker att de är bättre att en person som har hållt på med sånt där tänker ut nåt bra som passar min plånbok. [/quo jag håller med om att man måste veta vad som kan lira ihop,och inte köpa en massa som man tror funkar,och sen byta ut saker som kostar en massa extra,det är dyrt som det är Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.