Libell Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 en Camaro 69 som är till salu för rätt pengar..." Ja, på den vägen är det... (Allt för husfridens skull...) :prop: Same här, köpte denna för ett par år sedan. Sa till frun att det var för hennes skull jag köpte den :hypocrite: Så vi kunde göra något gemensamt någon helg :lol:/>/> Är den Garnet Red ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 27, 2013 Share Posted November 27, 2013 Så ni menar att sjuor är en inkörsport till "tyngre droger" ,rent av fullsize Inget avundsjuk alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted November 28, 2013 Author Share Posted November 28, 2013 Same här, köpte denna för ett par år sedan. Sa till frun att det var för hennes skull jag köpte den :hypocrite:/> Så vi kunde göra något gemensamt någon helg :lol: Är den Garnet Red ? Oj, så fin. Ser ut att ha kostat några spänn mer än min, som behöver en del TLC. Min är "röd". Ska be färgleverantören scanna den, då bilen var Rally Green från början. Säljaren visste inte om det är en originalkulör eller bara "röd". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Oj, så fin. Ser ut att ha kostat några spänn mer än min, som behöver en del TLC. Min är "röd". Ska be färgleverantören scanna den, då bilen var Rally Green från början. Säljaren visste inte om det är en originalkulör eller bara "röd". Bilar har vi gemensamt men vägen till eller från 7:an ser olika ut. Jag kommer från Corvette till 7:an kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Lupus. Är man drogberoende, tar man allt man kan komma över, just nu står det en rostig Golf GTI (MK1) i garaget :blink: Peter. Jag köpte den till rätt pris i Florida, men har naturligtvis plöjt ner en och annan krona i den. Kenneth. Ja den där tycker jag känner igen, snygg modell :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Lupus. Är man drogberoende, tar man allt man kan komma över, just nu står det en rostig Golf GTI (MK1) i garaget Off topic , mc och bakhjuls drift ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libell Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Off topic , mc och bakhjuls drift ? Nu ska vi inte sabba Peters tråd mer, men det blir mer åt originalrenoverings hållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 Testa gärna den här länken och berätta vad ni ser... http://www.flipdocs.com/showbook.aspx?ID=10011589_385922#72 Jag ser min bil, men har ingen aning om ifall länken funkar för alla. Normalt sett måste man betala för att kolla på Kit Car Builder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Funkar ! Kanon artikel , ser att jag missat några ganska viktiga delar på din bil mumford ! kul Utan att leta i tråden var la du rollcenter ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Vilken härlig känsla att få vara med i en så fin tidning, ett fint reportage kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Snyggt Peter! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerO Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Har hela tiden varit imponerad av din sju.Trevligt med en artikel i en framstående tidskrift . Bara att gratulera och fortsätta att vara avundsjuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted March 12, 2014 Author Share Posted March 12, 2014 Tack grabbar. Ja det var riktigt upplyftande. :)/> Fixade en annan upplyftande sak idag. Helt off topic, men ändå. Fick igenom mitt "sidoprojekt" idag så när skyltarna landar i brevlådan kan man gå ut i garaget och fundera på vilken bil man ska ut och busa med. Här väger besiktningsmannen bilen och kommer fram till att den väger 1380 kilo. Cirka ungefär 263% mer än min Hyper 8, som vägde in på 525 kilo. :blink:/> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Intressant artikel :notworthy: Jag undrar hur det kommer sig att det blir lättare att få till ackerman med styrväxeln bakom framaxeln? Jag klurade på om det hade med styrarmarnas vinkel och utrymmet för fälgar och däck att göra, men då får jag det till att framför axeln ger bättre spelrum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Fantastiskt fint bygge, bara att gratulera. 525 kg !!!! jag får nog plocka fram vinkelslipen, min 7:a har då 350 kg övervikt :-) Fränt med vinkel 8:a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted March 13, 2014 Author Share Posted March 13, 2014 Intressant artikel :notworthy:/> Jag undrar hur det kommer sig att det blir lättare att få till ackerman med styrväxeln bakom framaxeln? Jag klurade på om det hade med styrarmarnas vinkel och utrymmet för fälgar och däck att göra, men då får jag det till att framför axeln ger bättre spelrum... Dels blir det lättare att mäta, men det viktigaste är att man slipper ha styrleden supernära skivan. Bromsskivor har en tendens att bli varma när man rejsar. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 ..och strålvärmeskydd som Fransoserna har på en del bilar till styrledsdamasken skulle ge utslag på vågen i ditt fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted March 14, 2014 Author Share Posted March 14, 2014 ..och strålvärmeskydd som Fransoserna har på en del bilar till styrledsdamasken skulle ge utslag på vågen i ditt fall! Och styrstagen och rattstången skulle bli längre = Tyngre. :prop: Styrväxel längre bak ger även bättre viktfördelning, bättre krocksäkerhet och ger en tillräckligt skarp vinkel på rattstångens knutar för att man ska slippa en tung kollapsbar rattstång. Det blir även mer lättmeckat när styrväxeln inte sitter instoppad direkt bakom kylaren. Med så många fördelar är det egentligen rätt dumt att inte ha styrväxeln bakom. Kan vara ett tips för den som konstruerar sin bil själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Vart tog denna vägen då? Jag antar att den är såld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Vart tog denna vägen då? Jag antar att den är såld. Den står och gottar sig i garaget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Nu är den såld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Grattis till den nya ägaren! Det är ett ruskigt väl genomtänkt och utfört bygge. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter M Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Grattis till den nya ägaren! Det är ett ruskigt väl genomtänkt och utfört bygge. :)/> Jag trycker på "like-knappen". :) Tack, med andra ord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsA Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Vad har hänt med den här bilen på senare tid. Var finns den, vem äger den, syns den ute på banorna nåt? Ett fantastiskt fint och inspirerande bygge är det i alla fall!👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.