Jump to content

Recommended Posts

Posted

en Camaro 69 som är till salu för rätt pengar..."

Ja, på den vägen är det... (Allt för husfridens skull...) :prop:

Same här, köpte denna för ett par år sedan. Sa till frun att det var för hennes skull jag köpte den :hypocrite:

Så vi kunde göra något gemensamt någon helg :lol:/>/>

Är den Garnet Red ?

post-732-0-20013800-1385579637_thumb.jpg

Posted

Så ni menar att sjuor är en inkörsport till "tyngre droger" ,rent av fullsize

Inget avundsjuk alls.

Posted

Same här, köpte denna för ett par år sedan. Sa till frun att det var för hennes skull jag köpte den :hypocrite:/>

Så vi kunde göra något gemensamt någon helg :lol:

Är den Garnet Red ?

Oj, så fin. Ser ut att ha kostat några spänn mer än min, som behöver en del TLC.

Min är "röd". Ska be färgleverantören scanna den, då bilen var Rally Green från början. Säljaren visste inte om det är en originalkulör eller bara "röd".

Posted

Oj, så fin. Ser ut att ha kostat några spänn mer än min, som behöver en del TLC.

Min är "röd". Ska be färgleverantören scanna den, då bilen var Rally Green från början. Säljaren visste inte om det är en originalkulör eller bara "röd".

Bilar har vi gemensamt men vägen till eller från 7:an ser olika ut. Jag kommer från Corvette till 7:an IMG_2842_zps91dcf471.jpg

kenneth

Posted

Lupus.

Är man drogberoende, tar man allt man kan komma över, just nu står det en rostig Golf GTI (MK1) i garaget :blink:

Peter.

Jag köpte den till rätt pris i Florida, men har naturligtvis plöjt ner en och annan krona i den.

Kenneth.

Ja den där tycker jag känner igen, snygg modell :thumbsup:

Posted

Lupus.

Är man drogberoende, tar man allt man kan komma över, just nu står det en rostig Golf GTI (MK1) i garaget blink.gif

Off topic , mc och bakhjuls drift ?

Posted

Off topic , mc och bakhjuls drift ?

Nu ska vi inte sabba Peters tråd mer, men det blir mer åt originalrenoverings hållet.

  • 3 months later...
Posted

Funkar !

Kanon artikel , ser att jag missat några ganska viktiga delar på din bil mumford ! kul thumbsup.gif Utan att leta i tråden var la du rollcenter ?

Posted

Vilken härlig känsla att få vara med i en så fin tidning, ett fint reportage

kenneth

Posted

Har hela tiden varit imponerad av din sju.Trevligt med en artikel i en framstående tidskrift .

Bara att gratulera och fortsätta att vara avundsjuk.

Posted

Tack grabbar. Ja det var riktigt upplyftande. :)/>

Fixade en annan upplyftande sak idag. Helt off topic, men ändå.

Fick igenom mitt "sidoprojekt" idag så när skyltarna landar i brevlådan kan man gå ut i garaget och fundera på vilken bil man ska ut och busa med.

regbes_vagning.jpg

Här väger besiktningsmannen bilen och kommer fram till att den väger 1380 kilo.

Cirka ungefär 263% mer än min Hyper 8, som vägde in på 525 kilo. :blink:/>

Posted

Intressant artikel :notworthy:

Jag undrar hur det kommer sig att det blir lättare att få till ackerman med styrväxeln bakom framaxeln? Jag klurade på om det hade med styrarmarnas vinkel och utrymmet för fälgar och däck att göra, men då får jag det till att framför axeln ger bättre spelrum...

Posted

Fantastiskt fint bygge, bara att gratulera. 525 kg !!!! jag får nog plocka fram vinkelslipen, min 7:a har då 350 kg övervikt :-)

Fränt med vinkel 8:a

Posted

Intressant artikel :notworthy:/>

Jag undrar hur det kommer sig att det blir lättare att få till ackerman med styrväxeln bakom framaxeln? Jag klurade på om det hade med styrarmarnas vinkel och utrymmet för fälgar och däck att göra, men då får jag det till att framför axeln ger bättre spelrum...

Dels blir det lättare att mäta, men det viktigaste är att man slipper ha styrleden supernära skivan. Bromsskivor har en tendens att bli varma när man rejsar. ;)

Posted

..och strålvärmeskydd som Fransoserna har på en del bilar till styrledsdamasken skulle ge utslag på vågen i ditt fall!

Posted

..och strålvärmeskydd som Fransoserna har på en del bilar till styrledsdamasken skulle ge utslag på vågen i ditt fall!

Och styrstagen och rattstången skulle bli längre = Tyngre. :prop:

Styrväxel längre bak ger även bättre viktfördelning, bättre krocksäkerhet och ger en tillräckligt skarp vinkel på rattstångens knutar för att man ska slippa en tung kollapsbar rattstång.

Det blir även mer lättmeckat när styrväxeln inte sitter instoppad direkt bakom kylaren.

Med så många fördelar är det egentligen rätt dumt att inte ha styrväxeln bakom. Kan vara ett tips för den som konstruerar sin bil själv.

  • 4 months later...
Posted

Vart tog denna vägen då? Jag antar att den är såld.

Posted

Grattis till den nya ägaren! Det är ett ruskigt väl genomtänkt och utfört bygge. :)

Posted

Grattis till den nya ägaren! Det är ett ruskigt väl genomtänkt och utfört bygge. :)/>

Jag trycker på "like-knappen". :)

Tack, med andra ord.

  • 7 years later...
Posted

Vad har hänt med den här bilen på senare tid. Var finns den, vem äger den, syns den ute på banorna nåt?

Ett fantastiskt fint och inspirerande bygge är det i alla fall!👍

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...