Fick hjälp av framför allt Christer J för ett tag sedan att fixa automatlådan på mormors bil.
Har gått och går som en klocka efter det. Men på besiktningen var det stopp.
CO: 1,1 (max 0,5)
CO2500: 2,7 (max 0,3)
HC: 122 (max 100)
Lambda: 0,92 (0,97-1,03)
Är ju inte jättedåligt, men inte godkänt.
Hon hade bilen inne på en verkstad som testade att byta lambdasond och täta en läcka i avgasröret.
Ingen förändring.
Domen från verkstaden var slitna ventillyftare och sliten kamaxel.
Är en 8-ventilsmotor med enkel kamaxel.
Låter det troligt?