Jump to content

EUSSVEN

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    194
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Everything posted by EUSSVEN

  1. Nira i3+ med väska, manual och mjukvara. Medföljer kabelstam, varit installerat på en SAAB B234. RS232 till USB. 2000:- Andreas Svensson 0766774386
  2. EUSSVEN

    Spridare

    4st spridare trick flow TFX TFS-89083. 873cc 2,2 Ohm Bosch kontakt. längd 72mm 1200:- Andreas Svensson 0766774386
  3. EUSSVEN

    Kyl

    Nytt kyl till Skoda octavia scout 2.0 TDI -08. 500:- Andreas Svensson 0766774386
  4. 1. Bengt Johansson 2. Torbjörn Paulson 3. Vedde 4.Fredrik Svedjefält 5. Andreas Svensson
  5. Jättekul att det är igång!
  6. Jari Kinnunen, 1 bil+förare, 1 till maten Vedde, 1 bil + förare, 2 till middag. Mattias Kristiansson 1 bil + 1 förare Kjell Andersson, prel. funktionär 1 på maten Andreas Svensson, 1 bil + förare, 1 till middagen
  7. Svart?
  8. Har ett Nira i3+ liggandes
  9. Grattis
  10. Jag hade nog använt tillverkarens BMS då det i regel ger ett bra skydd, och inte dela upp en befintlig lösning. Det primära är kylningen av cellerna. Det får absolut inte bli för varmt. Vad som kan ske är termisk medkoppling, till slut ökar strömmen så mycket att all energi cellen hade självurladdas och det går mkt fort. Resultatet är en batteribrand som inte går att stoppa. Tillverkarna lägger ned massor med resurser för att skydda batterierna. Så ett färdigt paket är nog väldigt driftsäkert. Våra batterier vi tillverkar styr BMS allt detta genom att tex koppla bort batteriet vid laddning när det är fullt eller om det börjar bli för varmt eller för hög ström. Våra laddare har en can ansluten till BMS, så laddaren är i princip passiv, ladd algoritmen sitter således i BMS.
  11. Nylon menade jag 😅, perfekt tusen tack för hjälpen.
  12. 👍🏻
  13. Har du upplevt om pvc slangen hårdnat med tiden? Fått för mig att mjukgörarna kan lakas ur av bränslet? Kanske en mer akademisk fråga?!
  14. Hej Jag har ett Nira i3+ som jag kommer plocka ur till våren, det finns även ett innovate motorsports som kan följa med så man kan använda en bredbandslambda. Har även en Bosch sond som gått kanske 1000 mil? Ett äldre ECU men har fungerat mycket bra.
  15. Hej Jag har ett par, de är ca 420mm breda.
  16. Kan vara trasig, behöver kåpan och kontaktdonet till ett nytt tändsystem. Skall passa på B234 eller B204 topp.
  17. Ja det är också ett bra alternativ, även polyamid borde fungera bra dvs pneumatisk slang. https://www.swedol.se/pa-rrpg-1001395.html?queryID=676ccb99dce14ea79792458cebf54cce&objectID=200264&indexName=production_swedol_sek_sv_products Tusen tack för alla tips.
  18. Tusen tack Kommer snart till bränsleledningen! Just nu har jag precis skurit sågat och borrat klart den nya instrumentpanelen. Sedan blir det att städa upp lite elsystem, blir halvledarreläer osv.
  19. Tack Kollar upp det. Sedan måste jag se till att skummgummit i tanken håller, får bli ett prov i en glasburk.
  20. Skall konvertera till E85, och kommmer byta bränslerören. Tänkte köre med PEX rör, har någon erfarenheter av det? De kommer skyddas för UV ljus och strålningsvärme.
  21. Vill tacka alla för en bra och rolig bandag🙂 PS: glömde slänga toalettrullen 😅
  22. Tack för en trevlig rundtur.
×
×
  • Create New...