Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/27/21 in Posts

  1. Jag vill tacka alla som hjälpt till under dagen! Hoppas att alla har haft en trevlig dag och fått köra sig trötta. Själv fick jag en massa (dumma 🙄) idéer om att bygga en ny banbil av karosstyp efter att fått åka med en vass BMW.
    4 points
  2. Tillbaka från körning på Kinnekulle med Locost-klubben. Bra arrat och vi klarade oss från regn så är väldigt nöjd Väldigt lite bilar, typ 25st som både är bra och dåligt. Många fria varv men lite ensamt ibland... Bilen och körningen gick bra, det nya kolfiberlocket funkade kanon. Återkommer med film och tider. Lyckades på slutet av dagen ta tv-kurvan på ett alternativt sett Som sagt flöt dagen på bra om man glömmer min lilla snurrning. Enligt Harry's LapTimer gjordes många 58 tider och 3-4 57:or. Dagens bästa blev 56:74 men när jag manuellt tar tid så får jag den till en väldigt låg 57:a så får nog ta den med en redig nypa salt Några varv från dagen:
    3 points
  3. Mycket bra arrangerad bandag! 👌 Alltid kul att se lite olika byggen och få nya idéer. om någon vill åka med i en Estfield så finns två filmer från dagen carcam helmcam
    3 points
  4. Hej, Det är bra att hålla sin profil uppdaterad och i synnerligt email-adressen så... Ni kan återställa lösenordet om man har glömt detta Få notiser på bevakade trådar eller privatmeddelande Kunna få information från klubben/styrelsen ...etc Uppdatera email på https://forum.locostsweden.se/index.php?/settings/email/
    3 points
  5. För att kunna säkra upp mat och ha kontroll på inbetalningarna, sätter vi sista anmälningsdag/betalningsdag till onsdag 28/7. Anmälningar efter detta kommer inte garanteras mat på fredagen, körning kan kanske ordnas. Ange "Kinnekulle" och namn på inbetalningen!
    3 points
  6. Såg dig i Piteå idag. Gåshuden har inte lagt sig än..
    3 points
  7. Tack för denna grymma dag. Så underbara människor som man får chansen att träffa och prata med.
    2 points
  8. Fick ta ett litet sidospår och bygga om en annan bil, min Fiat 124 coupe från 71. Jag har över tid tröttnat lite på att hela tiden jaga små läckor, hur växellådan låter (viner trotts att jag renoverade den i vintras. Kanske bara hur gamla fiat-lådor låter?), och jag har även lite lägre kompression på en cylinder. Älskar bilen i övrigt så nu blir det en nyare motor, låda, och möjlighet att köra etanol! En del skulle säga att jag tar den italienska själen ur bilen. Jag kallar det att göra en fin bil lättare och roligare att köra. Det blir en duratec 2.0 med MX5-låda. Sparar ca 20 kg jämfört med original. Jag köpte en raceline-sump men tror att jag kanske behöver en torrsump för att slippa skära eller sänka tvärbalken för mycket. Arbetet räknas ta mycket längre än vad jag räknar med 😄 Denna vecka åkte gamla motorn ut och vi gjorde även ett test på vad som behövs för att få plats med nya motorn. Tvärbalken under motorn behöver modifieras lite eller kanske byggas en ny och det behöver skäras lite i tunneln för att nya lådan är lite längre (konsekvensen blir en italiensk bil utan fungerande askkopp! 😐). Bromsservon behöver antagligen plockas bort för att göra plats för jenvey-trattarna och filter. Annars ser det ganska bra ut. Finns lite "smågrejer" kring att få till elektronisk gas och hydraulisk koppling men jag fantiserar kring hur enkelt det blir att få till. Passar på att göra om en del av elen också då det från fabrik ser ut som en dåligt sorterad lego-låda.
    2 points
  9. En liten sommar update. Då jag inte har någon extrastol i bilen tänkte jag fixa något för att förhindra att grus, sten , däcksrester, luft och all annan skit som flyger in i cockpiten. Blev en liten tonneau i kolfiber. Får se om det gör någon skillnad.
    2 points
  10. Om man skriver och vill ha radbrytning så trycker man ju <enter>. Dock blir det i forumet så här <enter> ....fortsätter att skriva dvs att det blir ett nytt stycke. Ibland vill man harr det ska hänga ihop med överstående rad och så trycker man <shift> + <enter> ...och fortsätter 😉 Ett litet mini tips 😄
    2 points
  11. Om Magnus har tid så får du nog den bästa karossen därifrån. Sen vad det gäller UK så är det absolut inget som är ett större problem. Fastnar i tullen? Ja på så vis att du måste betala tull och moms på paket utanför EU. Bygger du en GT40 så kan du lugnt räkna med att beställa från många ställen utanför EU. Jag har ingående paket från Australien, USA och UK. En del delar kan gå att hitta i Sverige eller EU men ofta är dom tillverkade utanför EU så tull och moms är redan pålagt. Fördelen är att gynna svenska företag och att det potentiellt går snabbare (om dom har i lager). Sedan Brexit - jag det har blivit dyrare än innan men då dom har en stor mängd delar som vi vill åt så är det enligt mig bara att bita ihop. Många gånger svårt att hitta samma grejer i EU. Så nej, det är inte speciellt svårt att handla från UK
    2 points
  12. Tack alla för en bra dag och tack för GT40 åkturen och Fege för medåkning med spårval som tog mig ner på 1.015 från mitt förra banrekord på 1.05. Trist att oljetrycket sa 0 så jag fick avsluta tidigt men då har jag något att fixa till nästa bandag då minuten ska spräckas. Tusen tack för en superbra dag. /Vedde Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    1 point
  13. Aha, så kan det ju mycket väl vara såklart. Får kika på dem i butik då, tackar 👍
    1 point
  14. Tack för en trevlig rundtur.
    1 point
  15. Jag har kikat på jgbox, men dem är svåra att få tag i, iallafall vad jag märkt, så letat efter något mer universiellt för att styra tändningen. Jag har börjat testa att göra en adapter till framsidan av insugskammen, där kanske det går att få in fördelaren om man får "vrida" utgångarna rätt, men kan behöva ta bort lite ur fläktkåpan 😕
    1 point
  16. https://www.burtonpower.com/manual-steering-rack-ford-sierra-exchange-rhd-xlr126.html
    1 point
  17. Det ska väl vara ganska enkelt att bygga om till separata spolar + en så kallad JG box som tar signalen från ecu och ge instruktioner till spolarna när dom ska tända.
    1 point
  18. 1 point
  19. Inga jättehopp här inte, men ett mindre steg avklarat med nitmuttersortiment hemma och nitat in muttrarna för sparklådorna. Hämtade även tankrören idag.
    1 point
  20. Jag köper de röda också när vi ändå håller på! Tar du med till Kinnekulle. /Vedde Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
    1 point
  21. Vi träffas i nedre depån, vid tunneln 14.30. Trippen är ca. 4 mil med stopp för utsikt, fika, ev. tankning och kyrkobesök. Som det ser ut nu så kommer det att vara risk för regn på fredag så förbered er på detta.
    1 point
  22. Tackar! De köpte jag på biltema på någon utförsäljning, så de säljs inte längre, men har hittat samma lampor på olika sidor runt om på nätet, har alla bokstäver och siffror man vill ha och är uppdelat hel och halvljus/ parkering
    1 point
  23. Bilen är klar, biltransporter i köpt och sfro 2 är om ca två veckor så det känns bra😁 ska se om jag hittar någon plätt med asfalt att åka runt lite på för att testa hastighetsmätaren men annars så är det inget kvar😎
    1 point
  24. Kontakta Magnus Viktorsson om du är intresserad av en GT40 kaross. Han har gjutit av sin kaross..
    1 point
  25. @Klabbe PerssonDet gör du rätt i! Det har hänt grejer sedan sista uppdateringen och hoppas hinna sammanfatta det och få upp det i slutet på veckan!😁😅
    1 point
  26. Då har det gjorts ett enskilt godkännande hos Fordonsprovarna i Göteborg och det gick utmärkt. Inga anmärkningar och bilen har fått sitt regnr. Allt gick på 40 minuter. Nu är det bara att vänta på nummerplåtar så man kan hinna åka lite. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
    1 point
  27. Måste man ha AC/DC svets för att svetsa alu med pinne?
    1 point
×
×
  • Create New...