Jump to content

Bocka rör till störtbåge

Recommended Posts

Jag skulle behöva en högre båge på min sjua, så jag undrar var man kan få själva bågen tillbockad? Har funderat på Sportvagnskonsult, men vad finns det för alternativ?

Abak rör kan böja. Dom skulle inte ha så fasligt mycket heller när jag tänkte böja ett till min sjua. Dom va snäll å snacka på tele m.m. men efter att jag skickade min ritning till dom på mail så har jag inte hört nått mer, men du kanske har mer tur :)

http://www.abakror.se/

• 5 years later...
  • 7 years later...
1 timme sedan, Kjelland28 sade:

vi har 50% rabatt hos Hydroscand alla delar till min båge inkl bockning gick på 1350:-

Intressant. Visste vi har rabatt. Men visste inte att de kan bocka med.

Bara att ge dom en ritning i alla fall i Skövde

Ska jag kolla upp 🙂 gissar de finns ritning i boken när jag väl får den. 🙂

Posted (edited)

Jag satte mig i bilen och så fick brorsan mäta höjden på mitt huvud det plus 10 cm blev min höjd.

Det funkar ju det med 🙂 Men har inget chassi klart än heller. Men boken är skickad nu. Ska blir spännande och få den och kunna planera. För kommer behöva ändra en del på chassit.

Vad har du för dimension på rör? Jag tänkte ha huvudbågen 45x2.5mm men såg vissa byggt med 38mm..

Edited by highXspeed

Mitt chassi är höjt 50 mm i bakänden. Högre i fram med, tror instrumentbrädans överkant sitter typ 26 cm över railen detta för att kunna ha en volvo B18 som drivkälla utan att kapa i tråget och fortfarande ha 13 cm frigång under motorn

Mitt chassi är höjt 50 mm i bakänden. Högre i fram med, tror instrumentbrädans överkant sitter typ 26 cm över railen detta för att kunna ha en volvo B18 som drivkälla utan att kapa i tråget och fortfarande ha 13 cm frigång under motorn

Jag ska bygga en midlana men med rakställd motor och audi 01E dqs växellåda. Så kommer förlänga chassit lite efter sittbrunnen ev korta ner främre delen med.