vedde Posted December 1, 2024 Posted December 1, 2024 Jag har också Speedhut, tycker de är bra och man kan beställa det man önskar med många variationer.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk 1 Quote
BeLo Posted February 2 Author Posted February 2 Länge sedan jag uppdaterade igen ser jag! Sorry! Fästen för stolarna och bälten är klara (utom vid axlarna). Börjat titta på avgassystem och insett att det blir knepigt. Tog istället tag i bromsledningar. Huvudbromscylinger från Sierra monterad. Jag försöker i möjligaste mån nyttja samma delar som i 7:an. Förstyvningen i den undre delen av instrumentbrädan, skottet man sticker benen igenom, är klart med håltagning osv. Funderar på om det verkligen måste vara dubbel plåt i övre delen? Blir skumt med alla mätare jag planerar. Rör i akter och front för infästning av karossen är på plats också, men jag har inte testat med en kaross ännu. Måttar för att se om jag möjligen kan nyttja kylaren från R1:an? Borde räcka gott och väl? Speciellt med tanke på att det blir långa rör från fronten till motorn i aktern. Separat cirkulationspump behövs säkert för att det ska funka, eller hur kör ni som har hojmotor i era 7:or? Golvet är utskuret, men inte insvetsat ännu. 1 mm plåt blir det. Det är mycket som blir svårare att komma åt när man dragit dit golvet! Kommer bl.a. försöka göra tanken först. Denna tänker jag placera som en trekant bakom de ganska liggande stolarna. Misstänker att det är lämpligt att bygga en avgränsning/vägg mot kupén från tanken. 🙂 Inga mätare inköpta ännu, men tack för alla tips! Suveränt forum detta! 4 Quote
Recommended Posts