Jump to content

Sportvagnsmeeting Knutstorp


Jonas

Recommended Posts

Någon som ska till Svenskt Sportvagnsmeeting på Knutstorp i helgen?

(Troligtvis kommer jag själv ha hundkojan uppställd vid Svalövs Kommun trailern.)

Link to comment
Share on other sites

Självklart skall jag till Knutstorp, kommer antagligen att titta på tidsträningen på fredag, kör rallyt på lördag, för den tjugoförsta gången i rad, samt kollar tävlingarna och kommer att titta på racen på söndag.

Då min Seven inte är färdig så blir det med min Spitfire.

Räkna med att jag kommer att smyga runt bland de Locostar som kommer dit, alltid kan man snappa upp något.......

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

På söndag kommer jag. Skulle vilja köra sjua dit nu när den går igen, men jag ska bo i Eslöv över helgen och har inget garage att låsa in den i.

Link to comment
Share on other sites

Jag skall åxå dit, men i Hertz V50 1,8 med trasig AC.. :angry:

Blir nog lördag då prognosen just nu säger regn på söndag. Men det kan ändra sig. I bästa fall blir det båda dagarna.

Skall vi ta en lunchträff på lämplig plats? Kimmen kan få bju´på kaffe...

/PC

Link to comment
Share on other sites

Har inte varit där med "egen" bil tidigare - kör man in på området och ställer sig blad dom andre bilarna (uppe ovanför depåområdet) ? Nu när man äntligen har Sjuan körbar...

Link to comment
Share on other sites

Har inte varit där med "egen" bil tidigare - kör man in på området och ställer sig blad dom andre bilarna (uppe ovanför depåområdet) ? Nu när man äntligen har Sjuan körbar...

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Var och tittade idag och man får gratulera Kimmen som utklassade allt motstånd i Roadsport A klassen. Påminde lite om Ferrari och Schumachers glansdagar när man tog och höll ledningen enkelt medan det bakomvarande fältet stångades ett 1/2 varv bakom....

Link to comment
Share on other sites

Kimmen fortsatte på inkörd bana och körde i ensamt majestät även idag. :image224: Kanske dags att leta efter mer motstånd? ;)

Atorp här från forumet övade sig på att häva retursladdar efter NGK men tappade en position på äventyret. :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Kimmen fortsatte på inkörd bana och körde i ensamt majestät även idag. :image224: Kanske dags att leta efter mer motstånd? ;)

Atorp här från forumet övade sig på att häva retursladdar efter NGK men tappade en position på äventyret. :eclipsee_steering:

Han gjorde en ännu hårigare räddning efter hårnålen några varv senare. Det blev nog några extra droppar i kallingen...

Grattis kimmen! Väl kört. Synd bara att Almqvist körde av annars hade det kanske blivit lite mer spännande.

Vi tar kaffet nästa år...

Behållningen för övrigt var Öbergs "BMW M1 Sauber" i modsport. Hembyggt monster med avgjuten M!-kaross, typ.

Vilken sång i chevan! Över 800 kus och 9000 rpm. Nascar-motor för 300 000:- enligt Herr Öberg. Porsche-låda, AP-bromsar mm.

Även han fick öva sladd då han gjorde en 360 vid NGK. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

När jag tänker efter så var nog den STORA behållningen när Pekka Nyström oannonserat körde ut med McLaren M8F efter att racen var över på lördag em. Ståpäls är bara förnamnet. Så skall en racerbil låta! Inte en massa dämpare, katalysatorer och tjafs. VILL HA! :notworthy:

Synd bara att vi inte fick mer än ett par varv innan han satte den i räcket i utgången på målrakan. Snipp snapp snut så var det roliga slut. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Gabriel, var du på Knutstorp?

Jag gick och spanade efter en 7a med R1 motor men såg ingen.

(Förutom den gula MKn med nummer 15 i depån)

Link to comment
Share on other sites

Ja, ja, honom stod jag ju och pratade med en stund!

Synd att man inte kunde välja bil vid publikåkningen annars hade jag gärna åkt en sväng med honom.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla glade Locostare.

Kul med lite publik.

Kan bekräfta att de håriga uppställen kändes hyfsat ok men blev lite i överkant breda vid två tillfällen - särskilt efter rakan där de glömt asfaltera lite extra!?!?! SNÅLT !!!

Satte dock 3:e tid under racet - rätt ok då man inte kört banan tidigare förtom en träning på 10min. :thumbsup:

PÅ söndags racet så provade jag ett nytt rpm vid start 3500 = motorn dog (brist på erfa) :banghead: :banghead: :banghead: . Kom iväg först när Kimmen tog första kurvan.

Resan upp genom fältet till 4:e plats gjorde att däcken överhettade, tappade till Healyn på rakan, försöket på sista varvet att klippa healyn efter hårnålen

kostade en placering - fick några jädrans retursladdar. Det är en klen tröst att man har den mista motorn i startfältet.

En får köra efter Kimmen's ordspråk "ingen kommer ihåg en fegis" :hypocrite:

GÅ in på SPVM.se och kolla vagnsdeklarationerna så får ni lite bakgrunds data på bilarna. SJälv åker jag en kraftigt uppviktade bil 630 tävlingsvikt pga.

bredare däck och sprut.

Nu står Anderstorp för dörren den 22 Aug ihop med Euro Boss serien = F1 fram tom 2001.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...