Jump to content

atorp

Forumdeltagare
  • Posts

    131
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About atorp

  • Birthday 04/03/1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.notreal.se
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Anderstorp
  • Interests
    Har byggt locost, Mk indy, kört Radical serien
    Bygger nu Lotus GT3's

Profile Fields

  • Namn
    Anders Mårtensson
  • Ort
    Anderstorp
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

5,140 profile views
  1. För den som har tid att bygga bärarmar så är detta ett riktigt bra chassi. Infästning av motor osv är enkel. drivningen görs med fördel med kedja - vet att många rynkar på näsan åt kedja, den går av osv. Körde Radical 2010 och fick insyn i hur bra det funkar. Hade inte ett ända kedje brott under säsongen. Där emot gick det åt kedjor på löpande band för de yngre tjurarna fältet - är man 16år och illnervös i starten droppar kopplingen rakt av så drar man snart sönder även en vanlig växellåda. En kedja håller minst 4 race och 2 kval - efter detta kör man den på träning. skifta kedja är enkelt med riktiga verktyg - det ar ca 10min. Kedje diffar har quife - finns även andra locost lösningar, ex: plocka en vanlig ford diff,svarva en kåpa över diffhuset, montera drevet i kronhjulets bult hål, fyll huset med fett och den är klar.
  2. kompletta miata hubbar 4st runt om med drivaxlar pris 4000.- eller högstbjudande
  3. säljer ett radical chassi -2001 i gott skick. har även bärarmar 3st 2 sett fälgar, ett sett med guld centrum och ett med silver centrum (Silver är nú SÅLDA) :) Priser chassi 20 000.- sek Fälgar 5000.- sek per set bärarmar 800.- sek /st maila på anders@notreal.se mvh Anders
  4. Hej Någorn som vet vart man kan få tag på en cad fil på Radical prosport eller clubsport. De är har samma chassi. Mvh Anders
  5. Tackar - helt perfa. :notworthy: Mvh Anders
  6. Någon som sitter med cad fil på Mx5 upright fram och bak. Behöver detta OMG för att få fram chassi konstruktionen med bärarmar osv. Mvh Anders
  7. Satt och skummade i lokal blaskan (som för övrigt är komplett värdelös) :thumbsdown: och får då se att de äntligen skriver om något värt att läsa. :notworthy: Inget varar - ibland de första raderna likställer reportern en Seven med en Beach buggy :banghead: Det är så härligt att de hela tiden bekräftar hur otroligt korkade och inkompetenta de är i denna tidning. :516: Jag föreslår att vi alla skickar ett mail och ger honom lite info om super seven. :515: daniel.sjodahl@varnamonyheter.se Atorp
  8. Tjaba Micke Som en känd smålänning i från Lönneberga uttryckte det - det var inte meningen. :lol: Hörde att du fått i nya friska prylar i bilen - skall bli skoj och se dig på banan igen. Vi får se om jag får ihop mitt bygge så jag kan vara med och leka i sommar. Har tiden mot mig i vanlig ordning - jobbet tar för mycket av min fritid. :prop: ha de
  9. Tjaba Jag har själv byggt en MK med R1 motor och orginal Mk tank. Monterade pumpen i ett rör med små hål i sidorna intill botten mitt under. Sedan skum i tanken. Körde Roadsport med bilen utan problem. Radical har en krage invändigt med hål sidorna i samt skum i tanken. anslutningarna sitter mitt under. Dessa båda alternativ funkar utmärkt. Ang kyla - i Radical kör vi busa motorerna på 85c helst. Man varm kör till ca 65grader innan start för att få upp de sista graderna på ut varvet. Du tappar otroligt med effekt på varm motor - då avser jag vatten. En busa motor klarar inte av 110 grader i bil - då trycker du packningen och motorn börjar ta vatten. OBS detta är under race. Oljan vill vi helst köra på min 115grader Mvh Atorp
  10. Svaret på frågan finns i frågan - Stockholm eller mänskobyn. Där är koncentrationen som störst i landet av :prop: skojare. Handla av någon utanför mänskobyn så får du rätt prylar.
  11. Tjaba Kenneth Tror din ? tangent har fastnat :lol: Mvh Atorp
  12. Använder du uniballs får du en ställbar hjulupphänging på köpet samt mer exakt. Man skall dock inte överskatta detta. Radical som är landets snabbaste bilklass kör med bussingar på de inre fästerna och uniball i de yttre för att skapa en justerbar hjulupphängning. En kombination är kanske lösningen. Har ärligt talat inte läst den nya boken - hanterar den nya boken ämnet så borde alla SFRO killar hålla sig till den och det enklare för alla. MED ETT UNDANTAG.
  13. Hej Mitt föslag är att ni använder er av samma besiktnings man som godkänt tidigare MNR bilar med uniballs. Tro mig SFRO är godtyckligt - det blir så då det är en bedömning som skall göras av personer med olika bakgrund och olika erfarenhet,SFRO har dock riktigt bra folk som oftast men uniballs där går meningarna isär. Vi skall dock vara väldigt stolta över det jobb SFRO gör ** - de är trotts allt lite små unikt inom EU att få bygga bilar och regga som vi gör i landet. :notworthy: Mvh Atorp
  14. Jag kan bara gapflabba och njuta. :516: Det är så gött att se när verligheten kommer i kapp dessa lycksökare - och speciellt skoj när det är en tomte från mänskobyn. :thumbsup: :notworthy: :thumbsup: :thumbsup:
  15. Hej Peter Skoj med nya prylar. Inte för att vara negetiv men skall du gatregga detta chassit får du hitta en SFRO kille som godtar dina leder Uniballs. Här råder nämligen delade meningar inom SFRO. En förmildrande lösning kan vara att köpa dammskydd till alla. Men kolla först och kolla med andra här innan du tar kontakt med SFRO. Från ett rent brukar perspektiv så håller de super bra och behöver verkligen inte skyddas. Dessa bilar köra man ju inte med på samma vis och lika mycket som en "vanlig" bil. Dessutom tvättar man oftare och håller efter allt - tyvärr håller inte denna sanning alltid. Hur som helst kolla med din besiktnings kille och lycka till. Mvh Atorp
×
×
  • Create New...