vedde Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 Nu är man bra sugen på att få ut bilen i värmen och höra vinet av kompressorns sköna sång. OM de bara ville vakna i Ungern och skicka tillbaka min box! /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Säkert såld där nere 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 Fick tag i dem idag och de fick iväg den med TNT frakt- kommer på tisdag!Grymt bra. Nu jäklar ska det bli åka avMåste boka mapparen bara så man får fason på grejorna direkt man vill ju bränna lite gummi i sommar.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 https://www.burtonpower.com/direct-to-head-throttle-bodies-ford-duratec-he-i4-tbdth-d2-45.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 Aj va dyrt, och bara 45mm.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Svedjefält Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Helvete vilka monster - var hittade du dem? Rollerbarrels ser det ut som.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Svedjefält Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Dubbelrullspjell från Tibuc i Vårgårda. Tänk inte på priset tänk hur bra det blir😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Önskar man kunde bortse från priset men min ekonomi är inte riktigt där.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Dubbelrullsspjäll är drömmen eller slidspjäll😎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Vad är fördelen ? Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Hämtpris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 Nu så, äntligen åker den på! Och mer pulver = extra säkerhet för hugad medåkare./VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 24, 2019 Author Share Posted April 24, 2019 Nu är den här igen, nu håller vi tummarna att den funkar som den skall efter att jag hittade felet i kablarna.Måste bara kompensera för de större spridarna så blir det start./VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 24, 2019 Author Share Posted April 24, 2019 Nu suger det i racetarmen. Gröndal öppna onsdagskörningarSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted April 24, 2019 Share Posted April 24, 2019 Förlåt ! VEMS är lådan ?? Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 24, 2019 Author Share Posted April 24, 2019 Lådan är minSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted April 28, 2019 Author Share Posted April 28, 2019 Nu så, den lever igen och det hörs att man nu är med i tryck och pysklubbenLetar tid med mapparen för att köra den på rullar och optimera den.https://cloud.tapatalk.com/s/5cc5c9efbad63/20190428_155908.mp4Skickat från min SM-G960F via Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 6, 2019 Author Share Posted May 6, 2019 Förstod set som att några inte kunde se den fina lilla filmen, har nu laddat upp den på Youtube: Får komma med en ny när jag mappar och jag vågar mig på lite högre varv 😁 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Svedjefält Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 nu kan du skylla på bilen om du skulle vissla på tjejerna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 Mappat än? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted May 15, 2019 Author Share Posted May 15, 2019 Nä väntar på svar om tid för mappning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 1, 2019 Author Share Posted June 1, 2019 Mappning på lördag, gatmappning blir det och inte rullar som jag hoppats på men det blir nog bra ändå. Ska byta kammar i vinter så satsar på att få den slutmappad nästa vår och då på rullar hoppas jag.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 1, 2019 Share Posted June 1, 2019 Äntligen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 3, 2019 Author Share Posted June 3, 2019 Satte dit nya framskärmar i helgen, tack Peter för de fina skärmarna. Shit va tight de sitter, hoppas limmet håller bara./VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 På väg till mappningenSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 Mappning pågår!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 7 timmar sedan, vedde sade: På väg till mappningen Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Åker du till Polen och mappar? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 Ha ha, nä de stod på mitt pit stop.Hemm igen utan färdigmappat då kina BTR lade av och minskade bränsletrycket vid ökat tryck.Blir till att skaffa ny äkta - rekommendagioner emottages varmt!/VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Jag kör med BTR från Fuelab. Loggar bränsletryck under körning i min DL1:a och den reglerar exakt under alla körningar och situationer som uppkommit hittills. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 Känns som det är samma som denna:https://www.speeding.nu/p/bran...cksregulator-v3-e85-svart.htmlSamma utseende och funktion och samma stuk som min fejkade kina skit som inte höll måttet. Tror dock att de "äkta" för dessa priser klarar av att leverera./VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 https://www.speeding.nu/p/branslesystem-an-kopplingar/branslesystem-108/bransletrycksregulator/bransletrycksregulator-/spd-bransletrycksregulator-v3-e85-svart.htmlDenna skulle länken gått till./VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Svedjefält Posted June 8, 2019 Share Posted June 8, 2019 Jag har denna. https://webshop.trendab.com/under-motorhuven/bransle-avgas-delar-racing/linjar-tryckregulator-for-insprut-an6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 9, 2019 Author Share Posted June 9, 2019 Har An 8 på min annars hade den varit ett alternativ. SPDn är även Ok för E85 om man vill ha det framöver.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 17 timmar sedan, vedde sade: Ha ha, nä de stod på mitt pit stop. Hemm igen utan färdigmappat då kina BTR lade av och minskade bränsletrycket vid ökat tryck. Blir till att skaffa ny äkta - rekommendagioner emottages varmt! /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Får du åka långt och mappa? Själv har jag inte så långt se film 39F001BD-8BED-4260-B86A-DC81EB5E3ED9.MOV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 9, 2019 Author Share Posted June 9, 2019 Lyllos dig!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Blev en SPD BTR V3 E85 svart. Den kan man byta membran på varje år om det skulle behövas. Nu jäklar skall det väl bli åka av. Fick några tillfällen under mappningen när den gick herre jävlar fort och med ett ös utan dess like och då fick jag till svar att jag " bara" gasat ungefär 30% !! Blir nästan rädd för vad den kan åstadkomma vid fullt gaspådrag. Den gjorde ca: 160km/tim på knappt 4000rpm på 6:an innan jag släppte av på den krokiga 70-vägen så toppfarten verkar räcka till. Nu skall det bytas BTR och bokas ny mapptid ASAP! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Kan även vara br pumpen. Vad har du där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Hur blev fjäder-setupen ? Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Pumpen är en Biltem 040 men den levererar massor än så länge. Det sprutade gott.Har bytt fjädrar fram men kom inte längre ännu.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 Nu så, bara att byta så ska vi vara på banan igen.Nu vill jag bara köra!/VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 15, 2019 Author Share Posted June 15, 2019 Nästa mappningstillfälle 6 eller 7 Juli.Hoppas allt lirar då.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 20, 2019 Author Share Posted June 20, 2019 Fråga om Hallgivare.3 ledare, svart- svart/vit-svart vilken går vart?+5 och sensor in går väl att växla men betyder det att sv/vit är jord?/Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 30, 2019 Author Share Posted June 30, 2019 Hittade hos Vems där den är ifrån inkopplingsanvisning. Nu har vi Camsync. Installerade ny BTR och passade på att montera Shift light som jag köpte billigt hos Elfa(69:-) för ett led kluster med gula led.Saknar bara nu att få till en launchcontrol knapp så man kan smälla lite.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 5, 2019 Author Share Posted July 5, 2019 Nu har vi launch control installerat/VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 6, 2019 Share Posted July 6, 2019 On 2019-07-05 at 20:09, vedde sade: Nu har vi launch control installerat Vi vill se demo-video-in-real!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 7, 2019 Author Share Posted July 7, 2019 Skall mappa idag så jag hoppas att vi hinner ställa in lite lauch control också. Då blir det video. Hoppas ju kunna smälla liteSkickat från min SM-G960F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 Lauch controlen behöver inte smälla om man inte vill...😎. Men det gör däremot gear cut i vissa lägen.....fränt att fullgas växla utan att släppa gasen🤘😉 bara tvärt stampa på kopplingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 7, 2019 Author Share Posted July 7, 2019 Mappning gick sådär igen. Den här gången bättre tills vi kollade tändstiften som smält eller nått!Fick ett par bra repor dock, 1 bar vid 6000 varv och lite till vid varvstoppet som ligger på 6500. Full gas på 4:an med 1 bar vid varvstoppet gjorde den 190 blås! Blåste av tryckslangen vid en repa ocksåFinns resurser för fortåka med nuvarande utväxling. Hem - beställa nya bra stift sen får vi se hur den går. /VeddeSkickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts