Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ha ha ha ha

Skoja bara lite.

Här kommer den:

http://www.aliexpress.com/item/H4-Car-Led-Headlight-High-Power-Diamond-Auto-H4-3-Hi-lo-High-Low-40W-X2/32512346571.html

Sorry för att jag höll dig på halster, man måste väl få skämta lite :banana: :P

/Vedde

Självklart! :)

Det var en satans massa prylar att stuva in i lamphuset! Använde du skohorn och slägga för att få in det????? :P

Posted

Nä gick lätt passa precis men man fick hålla i allt och försiktigt pula in allt.

/ Vedde

Posted

Ledsen att behöva informera om att en kompis till mig satte sådana led-lampor i sin sjua för tre år sedan ;-)

Hur går det med motorbygget Vedde?

Posted

Har du köpt än Pac?

Nej, jag har en tätning att fixa som första prio. :)

Posted

Står still, jag har hört att växellådan skall komma nästa vecka men vi får se. Kommrr den så tar allt fart igen. Har de flesta delarna så väl här ska det väl gå att få till något.

/ Vedde

Posted

Mmm, vet inte hur jag skall tolka det? Tack eller vaffan?

/ vedde

  • Like 1
Posted

Var finns bilderna på styrelsen?? Skall bilderna inte bli offentliga? Vill också se hur vedde ser ut i verkligheten, har bara sett honom på TV

Posted

Nu har jag också fått utskicket - mycket fin presentation av vår styrelse

Posted

Nästa vecka kommer lådan enligt senaste SMS:ade utfästelsen av han som skall skicka den.

Nu håller vi tummarna.

Tack för fina och glada hejarop om presentationen, dock Kengren är jag inte IRL på pappret heller liksom TV:n, kom till bankörningen i sommar får du se mig live! :banana:

/Vedde

  • Like 1
Posted

Nu skall vi bygga insug. Tack Ronny för CADden och tack PeÅ för fräsningen.

5c9ddbdeaa6e9927bfceebd32fbbc216.jpg

/ Vedde

  • 2 weeks later...
Posted

Vedde såg att du frågade om COP och VEMS. Jag kör med Ford Duratec COP och VEMS.

De kan styras direkt av VEMS och kopplas in med matningen till COP, ecun jordar när den ska ge gnista.

Sätt gärna flera säkringar till spolarna, dvs dela upp dem. Tändutgångarna i VEMS tål bara 7A och har du en stor säkring för alla spolarna så behövs mer än 7A. Ska du köra full sekventiell tändning och insprutning eller waste fire?

Posted

Hej Morty

Så både + och - går till VEMS:et? Och man bör ha säkringar mellan VEMS och COP. Styrningen är via jorden som sluter kretsen för gnista. Vet inte men man kan köra fullt sekvensiellt så gör man väl det för att få bästs resultat.

Mitt är 8 IGBT +0 logiska. Trodde den hade 12V ut på dem då.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Hej,

Nej, ecun skickar inte ut 12v till spolarna. Du spänningsmatar spolarna via tändningsbrytare 12v -> säkring -> COP

Det finns utgångar på VEMSet som ger 12V (stepper), men de används inte till Ford Duratec COP.

Har du läst VEMS inkopplingsguide?

Posted

Jo och det var där jag förstod att de logiska matar med 5v och de andra 12v? Jag har Motorcraft COP.

Får läsa igen helt enkelt, el är inte min starka sida.

/Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Jag skall kolla Morty, men verkar som jag kommer ha ett par frågor till dig när jag kommer till VEMS inkopplingen.

Titta vad jag fick av bäste Micael Moose Å. !

be89f2a30d6dbd6cb8d151c597b4bc76.jpg

/Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Posted

Om man "ger" bort ett grenrör - hur ser det nya ut? Övergett Duratec? Är det en turbo som gäller?

Posted

Han har vandrat ner stigen mot Turboland med sin duratec.

/Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Jag vill ju inte gå till historien med det där grenröret. Det svetsade jag ihop av blandade smårör för att kunna testa min Duratec. Det är inte direkt flödesoptimerat så Vedde får nog skaffa ett annat om han ska få full effekt i sin puffra.

Men för test duger det (om man inte är estetiskt lagd) :)

  • Like 2
Posted

Tack Micael

Det kommer funka fint i sommar.

Morty bild på mina COP:

9f05200cbb25fda6a7d5e83ef1fa0e6f.jpg

2 stift in.

Ingen märkning men ska vara till Duratec.

/ Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Ser ut som en vanlig Duratec COP. På kontakten kan du se vilket stift som är 1 resp. 2. Stift 1 ska anslutas till VEMS och stift 2 ska matas med 12V via säkring.

  • Like 1
Posted

Jaha då har man insug, individuella spjäll och plenum allt på en Duratec fläns.

49d5754c947ba700d2556320d37652e0.jpg

4e93a167109c721775ce5521ffea7f5f.jpg

Undrar just om det kan bli något?

/ Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Posted

Stora kanaler är det!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Posted

Jaha då har man insug, individuella spjäll och plenum allt på en Duratec fläns.

49d5754c947ba700d2556320d37652e0.jpg

4e93a167109c721775ce5521ffea7f5f.jpg

Undrar just om det kan bli något?

/ Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

ser bra ut, synd att du inte har nån vxl låda.... ;-)

Posted

Kommer ju när som helst!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Beställt AP koppling igår, så nu kanske det finns en chans att det kommer ihop i sommar.

:banana: :eclipsee_steering:

  • Like 1
Posted

The gearbox has landed!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

För er som tvivlat!

Här är den äntligen!

5ed74fb707cb74605ad28eba0e3e2317.jpg

RX8 Aisin 6 vxl.

/ Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Posted

Med adapterplattan:

788b126cd93739f089c43265bd92fc86.jpg

Och samma splines som pinto kopplingen!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

50kg, 84 lång och 38 bred.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Nice!

Vart det ett bra pris på lådan även efter att du fått lagt den i ditt garage?!

Posted

Ja, vet inte frakten än men med tanke på att Svenska skrotar tar minst 10 000 för dem så är jag nöjd.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Jag har en S2000 låda och man får växla helatiden pga den är rätt så tätstegad funkar bra för sugmotorer

Så i höstas provade att åka på 1 2 4 6 istället och det funkade bra

Köpte den på eBay för 350 pund plus frakt så ca 4500 hemma men det var för 4 års sedan

//Per

Posted

S2000, RX8 och IS 200 är alla Aisin innanmätet som är väldigt lika vad jag läst. Höljet skiljer sig mellan dem bara. Jag får väl växla som du då. Den känns väldigt kortslagig och exakt utan olja i. Tror jag skaffar någon bra Redline shockproof olja som jag har i diffen.

Jag har en bra känsla att det kommer funka!

/Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Shockproof-olja kan jag rekommendera. Min Omega-låda blev betydligt trevligare att växla med den. Superlight kör jag med.

Men adapterplattan, kommer den att hålla?

Posted

Shockproof-olja kan jag rekommendera. Min Omega-låda blev betydligt trevligare att växla med den. Superlight kör jag med.

Men adapterplattan, kommer den att hålla?

Plattan är 10 mm stål. Den översätter ju bara bultmönster så motor och låda sitter ihop. Är det särskild belastning på den?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Plattan är 10 mm stål. Den översätter ju bara bultmönster så motor och låda sitter ihop. Är det särskild belastning på den?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Har plattan styrpinnar?

//Per

Posted

Tryckplatta och lamell kom idag. Nu skall det byggas bil!

4cb14eeef0bcb0505aabd9c90916ee7f.jpg

/ Vedde

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Posted

Nej inga styrpinnar, ej heller i sprängkåpan på växellådan.

Bör det vara det?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...