vedde Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 Oh vilket problem! ;) Ha ha ha ha Skoja bara lite. Här kommer den: http://www.aliexpress.com/item/H4-Car-Led-Headlight-High-Power-Diamond-Auto-H4-3-Hi-lo-High-Low-40W-X2/32512346571.html Sorry för att jag höll dig på halster, man måste väl få skämta lite :banana: :P /Vedde 1 Quote
Rikard Larsson Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Oj, de där verkar ju faktiskt fungera till annat än bara parkeringslampor. Quote
Pac Posted May 17, 2016 Posted May 17, 2016 Ha ha ha ha Skoja bara lite. Här kommer den: http://www.aliexpress.com/item/H4-Car-Led-Headlight-High-Power-Diamond-Auto-H4-3-Hi-lo-High-Low-40W-X2/32512346571.html Sorry för att jag höll dig på halster, man måste väl få skämta lite :banana: :P /Vedde Självklart! :) Det var en satans massa prylar att stuva in i lamphuset! Använde du skohorn och slägga för att få in det????? :P Quote
vedde Posted May 17, 2016 Author Posted May 17, 2016 Nä gick lätt passa precis men man fick hålla i allt och försiktigt pula in allt. / Vedde Quote
Morty Posted May 20, 2016 Posted May 20, 2016 Ledsen att behöva informera om att en kompis till mig satte sådana led-lampor i sin sjua för tre år sedan ;-) Hur går det med motorbygget Vedde? Quote
Pac Posted May 22, 2016 Posted May 22, 2016 Har du köpt än Pac? Nej, jag har en tätning att fixa som första prio. :) Quote
vedde Posted May 22, 2016 Author Posted May 22, 2016 Står still, jag har hört att växellådan skall komma nästa vecka men vi får se. Kommrr den så tar allt fart igen. Har de flesta delarna så väl här ska det väl gå att få till något. / Vedde Quote
Mildseven Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 Fick bilderpå nya styrelsen idag. Jag som trodde att vi var jämngamla Vedde //Per Quote
vedde Posted May 23, 2016 Author Posted May 23, 2016 Mmm, vet inte hur jag skall tolka det? Tack eller vaffan? / vedde 1 Quote
kengren Posted May 24, 2016 Posted May 24, 2016 Var finns bilderna på styrelsen?? Skall bilderna inte bli offentliga? Vill också se hur vedde ser ut i verkligheten, har bara sett honom på TV Quote
Pac Posted May 24, 2016 Posted May 24, 2016 I utskicket med årets medlemsmärke fanns det bilder. Quote
kengren Posted May 26, 2016 Posted May 26, 2016 Nu har jag också fått utskicket - mycket fin presentation av vår styrelse Quote
vedde Posted May 27, 2016 Author Posted May 27, 2016 Nästa vecka kommer lådan enligt senaste SMS:ade utfästelsen av han som skall skicka den. Nu håller vi tummarna. Tack för fina och glada hejarop om presentationen, dock Kengren är jag inte IRL på pappret heller liksom TV:n, kom till bankörningen i sommar får du se mig live! :banana: /Vedde 1 Quote
vedde Posted May 27, 2016 Author Posted May 27, 2016 Nu skall vi bygga insug. Tack Ronny för CADden och tack PeÅ för fräsningen. / Vedde Quote
Morty Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Vedde såg att du frågade om COP och VEMS. Jag kör med Ford Duratec COP och VEMS. De kan styras direkt av VEMS och kopplas in med matningen till COP, ecun jordar när den ska ge gnista. Sätt gärna flera säkringar till spolarna, dvs dela upp dem. Tändutgångarna i VEMS tål bara 7A och har du en stor säkring för alla spolarna så behövs mer än 7A. Ska du köra full sekventiell tändning och insprutning eller waste fire? Quote
vedde Posted June 8, 2016 Author Posted June 8, 2016 Hej Morty Så både + och - går till VEMS:et? Och man bör ha säkringar mellan VEMS och COP. Styrningen är via jorden som sluter kretsen för gnista. Vet inte men man kan köra fullt sekvensiellt så gör man väl det för att få bästs resultat. Mitt är 8 IGBT +0 logiska. Trodde den hade 12V ut på dem då. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Morty Posted June 9, 2016 Posted June 9, 2016 Hej, Nej, ecun skickar inte ut 12v till spolarna. Du spänningsmatar spolarna via tändningsbrytare 12v -> säkring -> COP Det finns utgångar på VEMSet som ger 12V (stepper), men de används inte till Ford Duratec COP. Har du läst VEMS inkopplingsguide? Quote
vedde Posted June 9, 2016 Author Posted June 9, 2016 Jo och det var där jag förstod att de logiska matar med 5v och de andra 12v? Jag har Motorcraft COP. Får läsa igen helt enkelt, el är inte min starka sida. /Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
vedde Posted June 10, 2016 Author Posted June 10, 2016 Jag skall kolla Morty, men verkar som jag kommer ha ett par frågor till dig när jag kommer till VEMS inkopplingen. Titta vad jag fick av bäste Micael Moose Å. ! /Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote
kengren Posted June 10, 2016 Posted June 10, 2016 Om man "ger" bort ett grenrör - hur ser det nya ut? Övergett Duratec? Är det en turbo som gäller? Quote
vedde Posted June 11, 2016 Author Posted June 11, 2016 Han har vandrat ner stigen mot Turboland med sin duratec. /Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Micael Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 Jag vill ju inte gå till historien med det där grenröret. Det svetsade jag ihop av blandade smårör för att kunna testa min Duratec. Det är inte direkt flödesoptimerat så Vedde får nog skaffa ett annat om han ska få full effekt i sin puffra. Men för test duger det (om man inte är estetiskt lagd) :) 2 Quote
vedde Posted June 11, 2016 Author Posted June 11, 2016 Tack Micael Det kommer funka fint i sommar. Morty bild på mina COP: 2 stift in. Ingen märkning men ska vara till Duratec. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Morty Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 Ser ut som en vanlig Duratec COP. På kontakten kan du se vilket stift som är 1 resp. 2. Stift 1 ska anslutas till VEMS och stift 2 ska matas med 12V via säkring. 1 Quote
vedde Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 Jaha då har man insug, individuella spjäll och plenum allt på en Duratec fläns. Undrar just om det kan bli något? / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote
vedde Posted June 13, 2016 Author Posted June 13, 2016 Stora kanaler är det! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote
PeÅ Posted June 14, 2016 Posted June 14, 2016 Jaha då har man insug, individuella spjäll och plenum allt på en Duratec fläns. Undrar just om det kan bli något? / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk ser bra ut, synd att du inte har nån vxl låda.... ;-) Quote
vedde Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 Kommer ju när som helst! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
vedde Posted June 14, 2016 Author Posted June 14, 2016 Beställt AP koppling igår, så nu kanske det finns en chans att det kommer ihop i sommar. :banana: :eclipsee_steering: 1 Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 The gearbox has landed! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 För er som tvivlat! Här är den äntligen! RX8 Aisin 6 vxl. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Med adapterplattan: Och samma splines som pinto kopplingen! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 50kg, 84 lång och 38 bred. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Magoo Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Nice! Vart det ett bra pris på lådan även efter att du fått lagt den i ditt garage?! Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 Ja, vet inte frakten än men med tanke på att Svenska skrotar tar minst 10 000 för dem så är jag nöjd. Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Mildseven Posted June 16, 2016 Posted June 16, 2016 Jag har en S2000 låda och man får växla helatiden pga den är rätt så tätstegad funkar bra för sugmotorer Så i höstas provade att åka på 1 2 4 6 istället och det funkade bra Köpte den på eBay för 350 pund plus frakt så ca 4500 hemma men det var för 4 års sedan //Per Quote
vedde Posted June 16, 2016 Author Posted June 16, 2016 S2000, RX8 och IS 200 är alla Aisin innanmätet som är väldigt lika vad jag läst. Höljet skiljer sig mellan dem bara. Jag får väl växla som du då. Den känns väldigt kortslagig och exakt utan olja i. Tror jag skaffar någon bra Redline shockproof olja som jag har i diffen. Jag har en bra känsla att det kommer funka! /Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Rikard Larsson Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Shockproof-olja kan jag rekommendera. Min Omega-låda blev betydligt trevligare att växla med den. Superlight kör jag med. Men adapterplattan, kommer den att hålla? Quote
super7 Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Den känns väldigt kortslagig och exakt utan olja i. Tror jag skaffar någon bra Redline shockproof olja som jag har i diffen. Jag har rätt bra erfarenhet av http://www.payback.se/Racing.html #390 Supreme Moly Gear//Nisse Quote
vedde Posted June 17, 2016 Author Posted June 17, 2016 Shockproof-olja kan jag rekommendera. Min Omega-låda blev betydligt trevligare att växla med den. Superlight kör jag med. Men adapterplattan, kommer den att hålla? Plattan är 10 mm stål. Den översätter ju bara bultmönster så motor och låda sitter ihop. Är det särskild belastning på den?Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Mildseven Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Plattan är 10 mm stål. Den översätter ju bara bultmönster så motor och låda sitter ihop. Är det särskild belastning på den? Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Har plattan styrpinnar? //Per Quote
vedde Posted June 17, 2016 Author Posted June 17, 2016 Tryckplatta och lamell kom idag. Nu skall det byggas bil! / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
vedde Posted June 17, 2016 Author Posted June 17, 2016 Nej inga styrpinnar, ej heller i sprängkåpan på växellådan. Bör det vara det? Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.