Jump to content

Sorins Mk Indy Projekt


Recommended Posts

Det var så att en plastplugg satt kvar i insuget. Jag satte på luft filter för att kolla om den passa sen var jag nöjd ock den blev kvar . Pluggen skulle hindra smuts komma in I insuget. Smuts kom inte in men det kom inget luft heller :banghead: :banghead: .Jag höll på I två veckor. Ja ja jag vet hur dum kan man vara. Nu kan ni kalla mig för plastpluggen det är helt ok . :icon_oops: :icon_oops:

Robban jag trodde att man kan litta på dig men nu vet jag :angry: :angry:

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Det var så att en plastplugg satt kvar i insuget. Jag satte på luft filter för att kolla om den passa sen var jag nöjd ock den blev kvar . Pluggen skulle hindra smuts komma in I insuget. Smuts kom inte in men det kom inget luft heller :banghead: :banghead: .Jag höll på I två veckor. Ja ja jag vet hur dum kan man vara. Nu kan ni kalla mig för plastpluggen det är helt ok . :icon_oops: :icon_oops:

Robban jag trodde att man kan litta på dig men nu vet jag :angry: :angry:

Men lita på mig kan du, jag har ju inget sagt :icon_oops:

Har du fått på grenröret??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tack

Det känns skönt att se att det fungerar efter man har lagt så mycket tid , energi och inte minst pengar i projektet. Nu är det bara resten kvar men jag har inställt mig på att den ska vara klart nästa år på våren. Tror inte att min SFRO gubbe är sugen på att köra öppet oktober eller november.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Hej Sorin,

jag såg filmen på YouTube från rullande landsvägen. Vi skulle nog vilja veta hur det gick..

Jag svara för sorin :D , efter 4 rundor fick dom fram 147.9hk/5728rpm och 199.8nm. inte illa för en nästan standard zetec(black).

Link to comment
Share on other sites

Ja precis som Robban har skrivit. Motor är en standard 2.0 Zetec BlackTop på 136Hk förutom öppet luftfilter och Westfield grenrör

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Hej Rikard

Redrum i Malmö men jag skulle inte rekommendera de tyvärr.

Ska du bara bromsa den kanske men inte om du vill mappa också.

Ska du inte komma på garage besök nån kväll ?

Ha det bra Sorin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lite dåligt med uppdateringar här :icon_oops:

Men i torsdags blev bilen regat och nu väntar jag bara på skyltarna. Efter lite strul med lampor ,blinkers och bromsslangar och med Kenneths :notworthy: :notworthy: hjälp blev bilen till slut gudkänd.

Nu hoppas jag på en fin och lång sommar.

Tack alla som har bidragit med tips , råd och hjälp :notworthy: :notworthy:

post-1237-1241857813_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rikard: I torsdags var jag på Valdemarsro två gånger . En gång vid 07:30 och se vid 13 tiden

Kenneth: Hoppas jag får skyltarna. Sen vill försäkringen ha bilder på bilen med skyltarna på innan de kan bytta till trafikförsäkring

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Nu var det ett tag jag har uppdaterat min tråd så här kommer lite info. Under vinter har jag plockat ner bilen och byggt om den lite . Nya glassfiber stolar har kommit på plats med nya 4 punkt bälte , en LSD diff , bromsarna fram har byts till Wilwood med solida skivor och bak har trummorna lämnat plats för skivor. Jag har funderat på att prova lite bana i år så bågen har fåt lite make over . Tusen tack Henric för hjälpen med svetsningen. MK s ljud dämpare har lämnat plats för en lite större från MNR . Sen har jag fått lite kolfeber och lite av den finna materialet har fåt plats lite här och där. Nu är bilen nästan hel igen får se vad jag får för mer idéer.

Här kommer lite bilder

post-1237-126374808373_thumb.jpgpost-1237-126374810106_thumb.jpg

post-1237-126374811714_thumb.jpgpost-1237-12637481473_thumb.jpg

post-1237-126374816972_thumb.jpgpost-1237-126374820059_thumb.jpg

post-1237-126374824556_thumb.jpgpost-1237-126374821612_thumb.jpg

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Det syns att du legat i sedan jag var på besök senast :notworthy: .

Ser riktigt bra ut :thumbsup: :thumbsup:, du måste väl snart vara klar de de saker som du planerat att göra i vinter?

Link to comment
Share on other sites

Fixade två muttrar idag. Hälsade på Henric i verkstaden som stod och skruvade i kylan på sin Westfield.

Vi lyfte lite lätt på din nya "kulfiber" skiva så jag kunde skruva på muttrarna för hand. Glöm inte spänna dem innan du kör någonstans.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...