Jump to content

Sorins Mk Indy Projekt


Recommended Posts

Nu var det på tiden att presentera mig också. Mitt namn är Sorin Tudor och bor i Malmö. Har smygläst på detta finna forumet i ett tag nu och fått en del bra tips. :notworthy: Efter en misslyckat speedster projekt har jag bästämd mig för att dra i gång en seven projekt som jag har funderat på i några år nu. Har kollar runt lite olika kit och har fasnat för Mk Indy. För några veckor har jag slaktat en Sierra och har börjat med renoveringen av diverse delar. På slutet am månaden ( Maj) ska jag upp till Michael i Sjövik och bestella en kit. för övrigt tack för en bra forum. Ibland behövs inte ens fråga det är bara att lässa andras frågor och svar :prop:

Så bygg väl och vi ses på vägarna

MVH SORIN

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Det var en 356 speedster. Det blev bara en rulasndechasie innan Roadlin försvan. :angry:

Men nu kan jag bygga en seven som jag endå ville bygga från början :prop:

Vill helst köpa sakerna i Sverige då är det lättare att få hjälp om nåt gå snätt .

Därför ville jag inte köpa Speedsterkarosen i England eller Usa

Link to comment
Share on other sites

här kommer lite bilder på min på min projekt.

sierran är skikat på skroten och lite delar har blivit rensade och fått lite färg.

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

:prop: :prop: :prop: ha ha ha

ja den kommer att vara röd. Vet inte om det blir för mycket röd men.......

Ducatin är röd . Hondan är röd då kan Sjuan vara röd också.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

bromsarna efter två veckor i citroncyra och lite färg. Trommorna har jag köpt nya.

Och en bild på andra delar i väntan på Mk kittet.

post-1237-1181076224_thumb.jpg

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Nu är de drivaxlarna tur att få lite omtanke men hur bytter ma damaskernapå de. kollat i Hynes handbok men vet endå inte hur man gör.

Link to comment
Share on other sites

Wow !!! :prop:

Nu vet jag inte hur dina beställningar ser ut.

Men kortningen ingår i både Starter och Deluxe-paketet från MK, så jag ser liksom ingen vits att göra det själv. :P

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Fick du växellådan så där blank och fin bara med att lägga den i Citronsyra ett par veckor?

Vilket recept använder du? (Man kanske ska skiva i lite lime också?)

MVH / IL

Link to comment
Share on other sites

Till mina delar använde jag elektrolys, citronsyra och stålborste. Växellådan fick enbart stålborste, både stora och små, roterande på maskin och handhållna. Borsta, borsta, borsta.....

Sen åker man ut på smutsiga vägar och allt blir skitigt igen, så man är väl lite tokig.

post-270-1181369370_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vexellådan och diffen har jag stålborstat och avfetat innan jag har målat de. Det var broms delarna som jag hade i citroncyra. Recept bara vatten och citroncyra 20% blandning.köpte citroncyra hos "araberna" Abbdos i Malmö 200g för 10skr

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset :notworthy:

Hade hoppats på en genväg för att slippa den tråkiga stålborstningen, men som amerikanerna säger: There are no free lunches!

Ha det!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Kenneth

Ja , nu går det bra. Efter 10 veckor har kitet kommit i fredags. Allt ser bra ut. Du är välkomen att titta på den. Vi hörs i veckan jag har ditt nummer.

Mvh Sorin

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Tack för ett trevligt besök idag dett blev en bra utflykt körde lite små vägar hem och njöt av det fina vädret.

Här är en länk till en kolfiber aeroscreen kolfiber är inte billigt men snyggt.

Tack för fikat det sa jag nog inte.

Mitt papper om bältet kan jag inte hitta men jag fixar uppgifterna och pris nästa gång jag är i Lund (i morgon om det blir väder för att köra sjua).

Tycker ditt bygge ser mycket bra ut.

Skall du ha VDO instrumet skall du kaske fixa plats till givaren inan du monterar karossen.

Lycka till med resten

//Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Här kommer lite nya bilder på min bygge. Fredag och söndag fyck den lite frisk luft. I söndags hade jag fin besök och efter det har jag bästemmt mig att Pinto ska lämna plats till en ny Zetec.

post-1237-1190751479_thumb.jpg

post-1237-1190751509_thumb.jpg

post-1237-1190751526_thumb.jpg

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Kenneth

Den kommer från en Sierra 2.0 EFI från 87 Reg nr BKE243 . Vet inte om den finns kvar i registret. Har en gammal registrerings bevis om det behövs.

Mvh Sorin

Link to comment
Share on other sites

Tack för allt Kenneth

Ang motorfästen kanske jag kan be någon svetsa dem till mig för det priset.

Mvh Sorin

Tänk på att ena motorfästet på en blacktop (kommer inte ihåg vilken sida) skiljer sig mot fästet på en silvertop.

/J

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jag får också säga grattis till uppstarten ;) , du såg något :wub: ut när den tände, men det har jag full förståelse för :lol: , men resten håller jag :zipped: om(vad det var för fel alltså)!!

Edited by executive
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...