Rikard Larsson Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Ingen bensin i tanken? :515: Grattis i alla fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Ingen bensin i tanken? :515: Grattis i alla fall! inte riktigt så hemskt var det inte :prop:! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 (edited) Det var så att en plastplugg satt kvar i insuget. Jag satte på luft filter för att kolla om den passa sen var jag nöjd ock den blev kvar . Pluggen skulle hindra smuts komma in I insuget. Smuts kom inte in men det kom inget luft heller :banghead: :banghead: .Jag höll på I två veckor. Ja ja jag vet hur dum kan man vara. Nu kan ni kalla mig för plastpluggen det är helt ok . :icon_oops: :icon_oops: Robban jag trodde att man kan litta på dig men nu vet jag :angry: :angry: Edited July 31, 2008 by sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Det var så att en plastplugg satt kvar i insuget. Jag satte på luft filter för att kolla om den passa sen var jag nöjd ock den blev kvar . Pluggen skulle hindra smuts komma in I insuget. Smuts kom inte in men det kom inget luft heller :banghead: :banghead: .Jag höll på I två veckor. Ja ja jag vet hur dum kan man vara. Nu kan ni kalla mig för plastpluggen det är helt ok . :icon_oops: :icon_oops: Robban jag trodde att man kan litta på dig men nu vet jag :angry: :angry: Men lita på mig kan du, jag har ju inget sagt :icon_oops: Har du fått på grenröret?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 Ja jag har fått på grenröret men jag måste flytta motorfästet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 Ja jag har fått på grenröret men jag måste flytta motorfästet Är du ledig i dag? hur mycket behövs det att flyttas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 Jag ska till ”garaget” vid fem tiden . måste svetsa ett nytt motorfäste och flyta den 10-15 cm fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 (edited) I söndags körde jag bilen för första gången. Den gick som en gräsklippare men jag var glad ändå trots att det var fotografen som hördes mest. http://www.youtube.com/watch?v=7Gx_SXZRD3o Nu är det bara resten kvar Edited September 16, 2008 by sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 19, 2008 Share Posted September 19, 2008 This video has been removed by the user. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 19, 2008 Share Posted September 19, 2008 /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted September 19, 2008 Author Share Posted September 19, 2008 Nu är den tillbaka .tog bort lite onödigt prat :icon_oops: :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted September 22, 2008 Share Posted September 22, 2008 dedära leendet känner man igen.. man kan inte sluta att flina brett efter en åktur.. :D Grattis... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted September 22, 2008 Author Share Posted September 22, 2008 Tack Det känns skönt att se att det fungerar efter man har lagt så mycket tid , energi och inte minst pengar i projektet. Nu är det bara resten kvar men jag har inställt mig på att den ska vara klart nästa år på våren. Tror inte att min SFRO gubbe är sugen på att köra öppet oktober eller november. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Hallo sorin Inget nytt här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 (edited) Hej Sorin, jag såg filmen på YouTube från rullande landsvägen. Vi skulle nog vilja veta hur det gick.. Edited February 14, 2009 by Morty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted February 14, 2009 Share Posted February 14, 2009 Hej Sorin,jag såg filmen på YouTube från rullande landsvägen. Vi skulle nog vilja veta hur det gick.. Jag svara för sorin :D , efter 4 rundor fick dom fram 147.9hk/5728rpm och 199.8nm. inte illa för en nästan standard zetec(black). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 (edited) Ja precis som Robban har skrivit. Motor är en standard 2.0 Zetec BlackTop på 136Hk förutom öppet luftfilter och Westfield grenrör Edited February 19, 2009 by sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Var gjorde du bromsningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Hej Rikard Redrum i Malmö men jag skulle inte rekommendera de tyvärr. Ska du bara bromsa den kanske men inte om du vill mappa också. Ska du inte komma på garage besök nån kväll ? Ha det bra Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted May 9, 2009 Author Share Posted May 9, 2009 Lite dåligt med uppdateringar här :icon_oops: Men i torsdags blev bilen regat och nu väntar jag bara på skyltarna. Efter lite strul med lampor ,blinkers och bromsslangar och med Kenneths :notworthy: :notworthy: hjälp blev bilen till slut gudkänd. Nu hoppas jag på en fin och lång sommar. Tack alla som har bidragit med tips , råd och hjälp :notworthy: :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 GRATTIS!! :eclipsee_steering: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 GRATTIS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Grattis vi ses på vägarna :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Michael och Annika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Grattis och välkommen ut på vägnätet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Grattis till en riktigt riktigt fin bil. Det är inte så att du var ute på vägarna i slutet av förra veckan? En kompis såg en röd och svart sjua någonstans i närheten av Bulltofta tror jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Hej Grattis . Syns på Tisdag i Lödde. //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted May 9, 2009 Author Share Posted May 9, 2009 Rikard: I torsdags var jag på Valdemarsro två gånger . En gång vid 07:30 och se vid 13 tiden Kenneth: Hoppas jag får skyltarna. Sen vill försäkringen ha bilder på bilen med skyltarna på innan de kan bytta till trafikförsäkring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Sjukt fin.. Grattis.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 (edited) Snygg! Grattis osså! :icon_bach: Edited May 10, 2009 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted May 10, 2009 Author Share Posted May 10, 2009 Man tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pågen Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Vad händer här då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 15, 2010 Author Share Posted January 15, 2010 ju det har hänt en hel del :D . Ska bara fixa hemma dator så jag kan posta lite bilder.lite bättre uppdatering kommer snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 (edited) Nu var det ett tag jag har uppdaterat min tråd så här kommer lite info. Under vinter har jag plockat ner bilen och byggt om den lite . Nya glassfiber stolar har kommit på plats med nya 4 punkt bälte , en LSD diff , bromsarna fram har byts till Wilwood med solida skivor och bak har trummorna lämnat plats för skivor. Jag har funderat på att prova lite bana i år så bågen har fåt lite make over . Tusen tack Henric för hjälpen med svetsningen. MK s ljud dämpare har lämnat plats för en lite större från MNR . Sen har jag fått lite kolfeber och lite av den finna materialet har fåt plats lite här och där. Nu är bilen nästan hel igen får se vad jag får för mer idéer. Här kommer lite bilder Edited January 17, 2010 by sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Snyggt jobb du gjort under vintern. Förresten kunde inte låta bli att le lite åt ditt regnummer --->> BRR. Som skapt för vinterkörning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 hehehe ja och jag kan säga att det är BRRRRRRRRRR i garaget också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Du har en riktigt snygg bil. Såg att du har aluminiumlister? på ovankanten av kardantunneln, var hittar man sånna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Hej Listerna kommer från Mk. De får man tillsammans med DE Lux kitet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Det syns att du legat i sedan jag var på besök senast :notworthy: . Ser riktigt bra ut :thumbsup: :thumbsup:, du måste väl snart vara klar de de saker som du planerat att göra i vinter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Nä det finns saker kvar att göra men man vill inte ha en halv bil när det finna vädret kommer :D :D Har du två muttrar över som vid pratade sist Magnus ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 De två muttrarna glömde jag helt efter glöggen :icon_oops: . Jag fixar direkt imorgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Fixade två muttrar idag. Hälsade på Henric i verkstaden som stod och skruvade i kylan på sin Westfield. Vi lyfte lite lätt på din nya "kulfiber" skiva så jag kunde skruva på muttrarna för hand. Glöm inte spänna dem innan du kör någonstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 tack Magnus :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts