Jump to content

Spindlar För A-armar?


SteQve

Recommended Posts

Många använder ju ford och volvodelar, så där borde det ju finnas ett otal olika spindlar som lämpar sig.

Men vilka modeller gäller? Hur ser dom ut? Finns fler lämpliga kandidater?

Själv bygger jag ingen locost i den bemärkelsen att den kommer se ut som en sjua...men locost är det och ett hemmabygge :) Själv har jag två framspindlar från en saab 9-3, men dessa är anpassade för mac-pärsson, varför det krävs lite arbete för att få dessa att umgås med a-armar. Jag tänkte skippa mitt tidigare strikta krav på att dom måste vara i alu (för att istället komma vidare med mindre arbetsinsats), och därför är spindlar av stål (järn?) intressanta.

Men vilka bilar och märken kan jag välja mellan? Om ni tipsar om bilar så kan jag kika på bildelsbasen efter bilder....men det blir ju "plus i kanten" om ni kan frambringa bild.

Link to comment
Share on other sites

Lite inspiration från Projekt arbetes drömmen!

post-328-1171649431_thumb.jpg

Byggd med att 740 fjäderben som grund!

240 spindelled och transit styrled.

Undre bärarmed och ritad så att spindelledens mittpunkt sitter på samma ställe som på bokchassit mittpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Kuggstången som Johan och David fick var från en Ford Fiesta och den gick så att säga åt fel håll :wacko: . Därför blev styrarmarna bakåt när det skulle sättas samman. Det var en utav delarna på projektbilen som blev hopmonterade för att det skulll funka på redovisningen och det fanns dåligt med tid att fixa en som var "rätt".

Men jag har kommit fram till att det med stor sanolikhet kommer att behöva ändras när V8 skall på plats!

Link to comment
Share on other sites

satt å tittade på Wheeler dealers där dom skruvade på en VW bus.

Dom har Spindelleder i både ovan och undre fästet.

Kollade Mecas sida och jupp det stämmer. Spindelleder både uppe och nere.

VW Transporter T3 79-82

Link to comment
Share on other sites

Herr Ackerman gillar nog inte att man byter sida. hade så på min P1800 med jagga V12 framvagnsdelar och 240 kuggståg. plogar vid stora rattutslag men det är klart hur är Volvo 740 ha ha den är kass.

Link to comment
Share on other sites

Jo det är Marc och Chris (mnr) som säljer Raceleda. Dom har tagit över efter Bruce (Raceleda). Kan rekomendera dessa grejor starkt :notworthy: . Använder dom i min bil. Jag har lite kontakt med både Bruce och Nordon´s, så det finns en liten chans att jag kan hjälpa till med priser på dessa saker (dock inte några stora pengar).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...