Janne L Posted June 12, 2012 Author Posted June 12, 2012 Detta är ju smått pinsamt att berätta!!! Man skall verifiera alla sina funktioner i bilen. Det har aldrig fallit mig in att fläkten skulle kunna vara "boven i dramat" när motortemperaturen blivit hög. Ja, "boven i dramat" är väl den som montera fläkten. Den snurrade åt fel håll. Jag hade vänt polariteten fel! Efter att ha Vänt polariteten så lade sig motortemperaturen stabilt på 88-89 grader. Så nu verkar bilen vara körbar. Så till punkterna ovan borde jag lagt kontrollera fläkten först. Tur att man upptäckte fadäsen innan man började riva något annat. m :D h Janne Quote
Rikard Larsson Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Bra att du vågar dela med dig av en sådan liten fadäs, hjälper alltid någon :thumbsup: Känner till en här på forumet som inte fick igång sin bil p.g.a. ett skyddslock i insuget som skulle skydda mot skräp innan luftfiltret kom på plats :) (låter honom vara anonym) Quote
Thomas Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 Ibland gör man tokiga saker men det är ju ok om man löser det. :notworthy: Quote
Janne L Posted June 13, 2012 Author Posted June 13, 2012 Brukar bjuda lite på mig själv! Alltid hjälper det någon alternativt någon som kan bli lite road. m :D h Janne Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.