Janne L Posted June 12, 2012 Author Share Posted June 12, 2012 Detta är ju smått pinsamt att berätta!!! Man skall verifiera alla sina funktioner i bilen. Det har aldrig fallit mig in att fläkten skulle kunna vara "boven i dramat" när motortemperaturen blivit hög. Ja, "boven i dramat" är väl den som montera fläkten. Den snurrade åt fel håll. Jag hade vänt polariteten fel! Efter att ha Vänt polariteten så lade sig motortemperaturen stabilt på 88-89 grader. Så nu verkar bilen vara körbar. Så till punkterna ovan borde jag lagt kontrollera fläkten först. Tur att man upptäckte fadäsen innan man började riva något annat. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Bra att du vågar dela med dig av en sådan liten fadäs, hjälper alltid någon :thumbsup: Känner till en här på forumet som inte fick igång sin bil p.g.a. ett skyddslock i insuget som skulle skydda mot skräp innan luftfiltret kom på plats :) (låter honom vara anonym) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Ibland gör man tokiga saker men det är ju ok om man löser det. :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Brukar bjuda lite på mig själv! Alltid hjälper det någon alternativt någon som kan bli lite road. m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.