Jump to content

Moose1


Recommended Posts

Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :)

Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Grattis !!

Ge frugan en kamera när det är dax så du kan posta en bild på det där löjliga flinet från öra till öra när du backar ut på vägen lagligt för första gången....

Var inte blyg nu, alla har det flinet första gången.... :biglaugh2:

Link to comment
Share on other sites

ja bara ut och kör, och berätta för oss som ännu inte har en färdig bil :( ..

så vi känner oss stimulerade att göra stordåd... :thumbsup:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :)

Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D

:racesmile: grattis!!

Kom ihåg att bilen är avställd. Skaffa försäkring, och ställ på bilen när skyltarna kommer.

Link to comment
Share on other sites

Man tackar, man tackar...

Det känns otroligt skönt. Det var liksom examen efter fyra års arbete.

Nu får ni andra (som inte är klara) jobba på, så vi kan mötas ute på vägarna i sommar.

Trafikbilder kommer så fort jag har fixat all administration.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en ny

Undrar

Michael W

Bygger en ny, givetvis :)

Första trafikbilden

post-60-1149671555.jpg

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS !!! :notworthy:

Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow:

Mvh Henrik

En annan får ju sitta o torrköra i garaget... nästan lika kul ( tror jag iaf ) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jag har inte varit så duktig att uppdatera min biltråd. Men nu gör jag ett försök.

Det som har ändrats sen besiktningen är: :)

R-däck

Megasquirt

Bredbandslamda

GSX-R trottelhus

Ny stol

6 punktsbälte

Snedsträva till bågen

2.0 motor

förstärkt ram (Aussie mod)

ratt till bromsvåg

portad/planad/mira-fräst topp

catch-tank (bensin)

borrade skivor

Det som har rasat sen besiktningen: :(

2 motorer (en 1.8 och en 2.0)

1 växelåda

2 bakhjulslager

kopplingsvajer

2 oljepumpar

2 vattenpumpar

2 cykeldatorer

Mer bilder finns här

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=663202#663202

post-60-1214326010_thumb.jpg

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Jo, det var nog första gången jag sett någon mappa i kavaj :D

Men det klart , varför inte...... Man känner ju sej så fri och rörlig i kavaj....

Det gäller bara att ha brett nog tangentbord på datorn :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det är läge för lite uppdateringar.

Just nu håller jag som bäst på att bygga om chassit så att jag kan få dit min sierra-klump och en dedion bakaxel.

Sen har jag införskaffat nya bromsar http://www.hispecbrake.co.uk/calipers/UL4%20Uni%20Rad.htm :)

Till våren hoppas jag att hinna:

sänka golvet

flytta bak ratten

nya kammar (siktar på att kliva över 200 hk)

13" tum

helbur (skruvad)

Men vi får se vad som hinns med/godkänns av "ekonomiavdelningen"

Bilder kommer

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det blir 1,5 graders toe in och noll i camber. Men det går att ställa med shims.

Det är mina nya R-däck, är dom inte stiliga så säj?

jag upptäckte att när jag hade rivit hela bakvagnen så kunde jag inte flytta på bilen. Så det fick bli en tillfällig bakaxel under vintern. :)

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut!

Mycket seriöst. Du får byta ut texten "Sveriges kanske mestaste oseriösaste locost byggare/åkare"

till

"Sveriges kanske mest seriösa locost byggare/åkare, med stålomspunna kevlartäckta bromsslangar (bling)" ;)

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om lite hammarlack och stålspunna bromsslangar gör en seriös. Men det blänker lite i kamerablixten allafall

Dock har jag fortfarande inte läst dirvaxel problemet. Måste hitta/tillverka en drivaxel som är 440 mm. Men det löser sig säkert.

Kommer tid, kommer råd

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Japp, två rasade duratecar är det.

Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar.

Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar.

Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk.

Nästa steg är kammar, men det får vänta.

Link to comment
Share on other sites

Japp, två rasade duratecar är det.

Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar.

Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar.

Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk.

Nästa steg är kammar, men det får vänta.

Holy...jaha, ytterligare en KK in the making då, HAIL duratech! Hail Åman!

*bow*

Link to comment
Share on other sites

Det är lika långt till KK som det är till månen.

Framför allt nu när han satsar på sen skevensiell låda.

Har dessutom upptäckt att det är sk*t dyrt att åka duratec.

Link to comment
Share on other sites

Vad är det som är dyrt till Duratec'n?

Jag läste att ö-borna tar ut en bra bit över 200hk innan de modifierar toppen. Kamaxlarna och stakarna verkar vara begränsningen för flödet.

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått lite olika bud på hur mycket man kan få ut av den utan att öppna den. Men får jag ut 200 så är jag glad.

Slår man ihop det och köper alla grejer för att koppla den mot en typ9 så går det på runda slängar 10k. Sen kan man ju i sann locostanda bygga och meka själv med kopplingar,svänghjul,etc. Då går det säkert att komma undan billigare.

Sen måste man ju ha ett tråg också, det kostar 345£ plus leverans. Även här går det säkert att svetsa ett själv.

Jag har numer omvärderat min syn på BEC, det är locost. Motor och växellåda för 10k (R1 eller liknande) är ju i princip gratis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...