Micael Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 (edited) Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :) Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D Edited December 10, 2009 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 :notworthy: Jag gratulerar !!!! Nu får du lön för mödan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Gratulerar :notworthy: /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 GRATTIS! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Japp Grattis!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Grattis !! Ge frugan en kamera när det är dax så du kan posta en bild på det där löjliga flinet från öra till öra när du backar ut på vägen lagligt för första gången.... Var inte blyg nu, alla har det flinet första gången.... :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Härligt att höra :thumbsup: Bara hoppas på uppehåll i helgen så du får köra ordentligt :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 ja bara ut och kör, och berätta för oss som ännu inte har en färdig bil :( .. så vi känner oss stimulerade att göra stordåd... :thumbsup: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Grattis Åman :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kumlan Posted May 23, 2006 Share Posted May 23, 2006 Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :) Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D :racesmile: grattis!! Kom ihåg att bilen är avställd. Skaffa försäkring, och ställ på bilen när skyltarna kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Ja bara att Gratta!! Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Gratulerar. Trafikbilder.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted May 24, 2006 Author Share Posted May 24, 2006 Man tackar, man tackar... Det känns otroligt skönt. Det var liksom examen efter fyra års arbete. Nu får ni andra (som inte är klara) jobba på, så vi kan mötas ute på vägarna i sommar. Trafikbilder kommer så fort jag har fixat all administration. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Kanon! Grattis! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 fan va roligt att höra.. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en ny Undrar Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 7, 2006 Author Share Posted June 7, 2006 Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en nyUndrar Michael W Bygger en ny, givetvis :) Första trafikbilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 GRATTIS !!! :notworthy: Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow: Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Gustafsson Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Ojojoj!! GRATTIS!!!!!! :D :D :D :D :D :D :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 GRATTIS !!! :notworthy: Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow: Mvh Henrik En annan får ju sitta o torrköra i garaget... nästan lika kul ( tror jag iaf ) :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Jag kan bara utbrista heja Micke Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 24, 2008 Author Share Posted June 24, 2008 (edited) Jag har inte varit så duktig att uppdatera min biltråd. Men nu gör jag ett försök. Det som har ändrats sen besiktningen är: :) R-däck Megasquirt Bredbandslamda GSX-R trottelhus Ny stol 6 punktsbälte Snedsträva till bågen 2.0 motor förstärkt ram (Aussie mod) ratt till bromsvåg portad/planad/mira-fräst topp catch-tank (bensin) borrade skivor Det som har rasat sen besiktningen: :( 2 motorer (en 1.8 och en 2.0) 1 växelåda 2 bakhjulslager kopplingsvajer 2 oljepumpar 2 vattenpumpar 2 cykeldatorer Mer bilder finns här http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=663202#663202 Edited June 24, 2008 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Nu finns det lite bilder och test från effektmätningen vi gjorde i dag hos RaceMachine http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=664682#664682 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Så vad blev resultatet då???? *äsch va fan. jag ska mappa bilen. Jag tar på mig kavajen för den stora dagen* :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Jo, det var nog första gången jag sett någon mappa i kavaj :D Men det klart , varför inte...... Man känner ju sej så fri och rörlig i kavaj.... Det gäller bara att ha brett nog tangentbord på datorn :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 25, 2008 Author Share Posted November 25, 2008 Det är läge för lite uppdateringar. Just nu håller jag som bäst på att bygga om chassit så att jag kan få dit min sierra-klump och en dedion bakaxel. Sen har jag införskaffat nya bromsar http://www.hispecbrake.co.uk/calipers/UL4%20Uni%20Rad.htm :) Till våren hoppas jag att hinna: sänka golvet flytta bak ratten nya kammar (siktar på att kliva över 200 hk) 13" tum helbur (skruvad) Men vi får se vad som hinns med/godkänns av "ekonomiavdelningen" Bilder kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Lite bilder på min nya Dedion bakvagn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Ser riktigt bra ut! Vad blir camber och toe? Intressant däckval På tredje bilden! Är det R-däck? Eller K-hjul?? /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 15, 2009 Author Share Posted April 15, 2009 Det blir 1,5 graders toe in och noll i camber. Men det går att ställa med shims. Det är mina nya R-däck, är dom inte stiliga så säj? jag upptäckte att när jag hade rivit hela bakvagnen så kunde jag inte flytta på bilen. Så det fick bli en tillfällig bakaxel under vintern. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban1 Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Snyggt gjort micke.. Håller tummarna för dig att du snart är klar ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 Det börjar ta sig dom flickan sa! Notera mina salta bromsslangar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Salta? Är det lakritssnören :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Ser bra ut! Mycket seriöst. Du får byta ut texten "Sveriges kanske mestaste oseriösaste locost byggare/åkare" till "Sveriges kanske mest seriösa locost byggare/åkare, med stålomspunna kevlartäckta bromsslangar (bling)" ;) /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 Vet inte om lite hammarlack och stålspunna bromsslangar gör en seriös. Men det blänker lite i kamerablixten allafall Dock har jag fortfarande inte läst dirvaxel problemet. Måste hitta/tillverka en drivaxel som är 440 mm. Men det löser sig säkert. Kommer tid, kommer råd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 snyggt! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Dags för en uppdatering. Nya motorer hemma :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Väldigt kompakta insug- och avgas-grenrör. Ser bra ut för att få plats med. Hur mycket ska du ladda med kompressorn? Är det andra modifieringar som behövs, stakar, kolvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Jag tror att den motorn är för liten för Broncon :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Jonte: Det är ju fem motorer och alla skall väl med? Borde räcka...även till en Bronco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triggerhappy Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Fråga från en okunnig, vad är det för motorer? Mvh Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Min gissning är två stycken rasade Ford Duratec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Japp, två rasade duratecar är det. Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar. Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar. Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk. Nästa steg är kammar, men det får vänta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triggerhappy Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Japp, två rasade duratecar är det. Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar. Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar. Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk. Nästa steg är kammar, men det får vänta. Holy...jaha, ytterligare en KK in the making då, HAIL duratech! Hail Åman! *bow* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Det är lika långt till KK som det är till månen. Framför allt nu när han satsar på sen skevensiell låda. Har dessutom upptäckt att det är sk*t dyrt att åka duratec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 de blir bättre om man kör svensktillverkad 5cyl duratec ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Eller en Corvette LS7:a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Vad är det som är dyrt till Duratec'n? Jag läste att ö-borna tar ut en bra bit över 200hk innan de modifierar toppen. Kamaxlarna och stakarna verkar vara begränsningen för flödet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Jag har fått lite olika bud på hur mycket man kan få ut av den utan att öppna den. Men får jag ut 200 så är jag glad. Slår man ihop det och köper alla grejer för att koppla den mot en typ9 så går det på runda slängar 10k. Sen kan man ju i sann locostanda bygga och meka själv med kopplingar,svänghjul,etc. Då går det säkert att komma undan billigare. Sen måste man ju ha ett tråg också, det kostar 345£ plus leverans. Även här går det säkert att svetsa ett själv. Jag har numer omvärderat min syn på BEC, det är locost. Motor och växellåda för 10k (R1 eller liknande) är ju i princip gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 här finns lite gottis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 9, 2009 Author Share Posted November 9, 2009 Var? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts