Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :)

Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D

Edited by Micael
  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Grattis !!

Ge frugan en kamera när det är dax så du kan posta en bild på det där löjliga flinet från öra till öra när du backar ut på vägen lagligt för första gången....

Var inte blyg nu, alla har det flinet första gången.... :biglaugh2:

Posted

Härligt att höra :thumbsup:

Bara hoppas på uppehåll i helgen så du får köra ordentligt :racesmile:

Posted

ja bara ut och kör, och berätta för oss som ännu inte har en färdig bil :( ..

så vi känner oss stimulerade att göra stordåd... :thumbsup:

:racesmile:

Posted
Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :)

Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D

:racesmile: grattis!!

Kom ihåg att bilen är avställd. Skaffa försäkring, och ställ på bilen när skyltarna kommer.

Posted

Man tackar, man tackar...

Det känns otroligt skönt. Det var liksom examen efter fyra års arbete.

Nu får ni andra (som inte är klara) jobba på, så vi kan mötas ute på vägarna i sommar.

Trafikbilder kommer så fort jag har fixat all administration.

Posted

Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en ny

Undrar

Michael W

  • 2 weeks later...
Posted
Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en ny

Undrar

Michael W

Bygger en ny, givetvis :)

Första trafikbilden

post-60-1149671555.jpg

Posted
GRATTIS !!! :notworthy:

Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow:

Mvh Henrik

En annan får ju sitta o torrköra i garaget... nästan lika kul ( tror jag iaf ) :)

  • 2 years later...
Posted (edited)

Jag har inte varit så duktig att uppdatera min biltråd. Men nu gör jag ett försök.

Det som har ändrats sen besiktningen är: :)

R-däck

Megasquirt

Bredbandslamda

GSX-R trottelhus

Ny stol

6 punktsbälte

Snedsträva till bågen

2.0 motor

förstärkt ram (Aussie mod)

ratt till bromsvåg

portad/planad/mira-fräst topp

catch-tank (bensin)

borrade skivor

Det som har rasat sen besiktningen: :(

2 motorer (en 1.8 och en 2.0)

1 växelåda

2 bakhjulslager

kopplingsvajer

2 oljepumpar

2 vattenpumpar

2 cykeldatorer

Mer bilder finns här

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=663202#663202

post-60-1214326010_thumb.jpg

Edited by Micael
Posted

Så vad blev resultatet då????

*äsch va fan. jag ska mappa bilen. Jag tar på mig kavajen för den stora dagen* :prop:

Posted

Jo, det var nog första gången jag sett någon mappa i kavaj :D

Men det klart , varför inte...... Man känner ju sej så fri och rörlig i kavaj....

Det gäller bara att ha brett nog tangentbord på datorn :thumbsup:

  • 4 months later...
Posted

Det är läge för lite uppdateringar.

Just nu håller jag som bäst på att bygga om chassit så att jag kan få dit min sierra-klump och en dedion bakaxel.

Sen har jag införskaffat nya bromsar http://www.hispecbrake.co.uk/calipers/UL4%20Uni%20Rad.htm :)

Till våren hoppas jag att hinna:

sänka golvet

flytta bak ratten

nya kammar (siktar på att kliva över 200 hk)

13" tum

helbur (skruvad)

Men vi får se vad som hinns med/godkänns av "ekonomiavdelningen"

Bilder kommer

  • 4 months later...
Posted

Ser riktigt bra ut!

Vad blir camber och toe?

Intressant däckval På tredje bilden! Är det R-däck? Eller K-hjul??

/Peter

Posted

Det blir 1,5 graders toe in och noll i camber. Men det går att ställa med shims.

Det är mina nya R-däck, är dom inte stiliga så säj?

jag upptäckte att när jag hade rivit hela bakvagnen så kunde jag inte flytta på bilen. Så det fick bli en tillfällig bakaxel under vintern. :)

Posted

Det börjar ta sig dom flickan sa!

Notera mina salta bromsslangar :)

post-60-1240434086_thumb.jpg

post-60-1240434096_thumb.jpg

post-60-1240434106_thumb.jpg

post-60-1240434115_thumb.jpg

Posted

Ser bra ut!

Mycket seriöst. Du får byta ut texten "Sveriges kanske mestaste oseriösaste locost byggare/åkare"

till

"Sveriges kanske mest seriösa locost byggare/åkare, med stålomspunna kevlartäckta bromsslangar (bling)" ;)

/Peter

Posted

Vet inte om lite hammarlack och stålspunna bromsslangar gör en seriös. Men det blänker lite i kamerablixten allafall

Dock har jag fortfarande inte läst dirvaxel problemet. Måste hitta/tillverka en drivaxel som är 440 mm. Men det löser sig säkert.

Kommer tid, kommer råd

  • 6 months later...
Posted

Väldigt kompakta insug- och avgas-grenrör. Ser bra ut för att få plats med.

Hur mycket ska du ladda med kompressorn? Är det andra modifieringar som behövs, stakar, kolvar?

Posted

Jonte: Det är ju fem motorer och alla skall väl med? Borde räcka...även till en Bronco

Posted

Japp, två rasade duratecar är det.

Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar.

Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar.

Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk.

Nästa steg är kammar, men det får vänta.

Posted

Japp, två rasade duratecar är det.

Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar.

Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar.

Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk.

Nästa steg är kammar, men det får vänta.

Holy...jaha, ytterligare en KK in the making då, HAIL duratech! Hail Åman!

*bow*

Posted

Det är lika långt till KK som det är till månen.

Framför allt nu när han satsar på sen skevensiell låda.

Har dessutom upptäckt att det är sk*t dyrt att åka duratec.

Posted

Vad är det som är dyrt till Duratec'n?

Jag läste att ö-borna tar ut en bra bit över 200hk innan de modifierar toppen. Kamaxlarna och stakarna verkar vara begränsningen för flödet.

Posted

Jag har fått lite olika bud på hur mycket man kan få ut av den utan att öppna den. Men får jag ut 200 så är jag glad.

Slår man ihop det och köper alla grejer för att koppla den mot en typ9 så går det på runda slängar 10k. Sen kan man ju i sann locostanda bygga och meka själv med kopplingar,svänghjul,etc. Då går det säkert att komma undan billigare.

Sen måste man ju ha ett tråg också, det kostar 345£ plus leverans. Även här går det säkert att svetsa ett själv.

Jag har numer omvärderat min syn på BEC, det är locost. Motor och växellåda för 10k (R1 eller liknande) är ju i princip gratis.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...