Micael Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 (edited) Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :) Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D Edited December 10, 2009 by Micael Quote
heralue Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 :notworthy: Jag gratulerar !!!! Nu får du lön för mödan Quote
Arrowsmith Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Grattis !! Ge frugan en kamera när det är dax så du kan posta en bild på det där löjliga flinet från öra till öra när du backar ut på vägen lagligt för första gången.... Var inte blyg nu, alla har det flinet första gången.... :biglaugh2: Quote
Jonte Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Härligt att höra :thumbsup: Bara hoppas på uppehåll i helgen så du får köra ordentligt :racesmile: Quote
Michael Th Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 ja bara ut och kör, och berätta för oss som ännu inte har en färdig bil :( .. så vi känner oss stimulerade att göra stordåd... :thumbsup: :racesmile: Quote
Jocke E Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Grattis Åman :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote
kumlan Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Idag klarade min Locost regbesiktningen. Det hela var över på 20 minuter och inspektören hade inga synpunkter. :) Så fort plåtarna kommer ska jag göra vägarna osäkra :D :racesmile: grattis!! Kom ihåg att bilen är avställd. Skaffa försäkring, och ställ på bilen när skyltarna kommer. Quote
Micael Posted May 24, 2006 Author Posted May 24, 2006 Man tackar, man tackar... Det känns otroligt skönt. Det var liksom examen efter fyra års arbete. Nu får ni andra (som inte är klara) jobba på, så vi kan mötas ute på vägarna i sommar. Trafikbilder kommer så fort jag har fixat all administration. Quote
Michael Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en ny Undrar Michael W Quote
Micael Posted June 7, 2006 Author Posted June 7, 2006 Grattis Skall du umgås mer med tanten nu :515: eller bygger du en nyUndrar Michael W Bygger en ny, givetvis :) Första trafikbilden Quote
blackbirdseven Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 GRATTIS !!! :notworthy: Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow: Mvh Henrik Quote
Roger Gustafsson Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Ojojoj!! GRATTIS!!!!!! :D :D :D :D :D :D :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: Quote
Zyxx Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 GRATTIS !!! :notworthy: Det måste vara en grym känsla första gången man får ta bilen på en utflykt. :wohow: Mvh Henrik En annan får ju sitta o torrköra i garaget... nästan lika kul ( tror jag iaf ) :) Quote
Micael Posted June 24, 2008 Author Posted June 24, 2008 (edited) Jag har inte varit så duktig att uppdatera min biltråd. Men nu gör jag ett försök. Det som har ändrats sen besiktningen är: :) R-däck Megasquirt Bredbandslamda GSX-R trottelhus Ny stol 6 punktsbälte Snedsträva till bågen 2.0 motor förstärkt ram (Aussie mod) ratt till bromsvåg portad/planad/mira-fräst topp catch-tank (bensin) borrade skivor Det som har rasat sen besiktningen: :( 2 motorer (en 1.8 och en 2.0) 1 växelåda 2 bakhjulslager kopplingsvajer 2 oljepumpar 2 vattenpumpar 2 cykeldatorer Mer bilder finns här http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=663202#663202 Edited June 24, 2008 by Micael Quote
Micael Posted June 28, 2008 Author Posted June 28, 2008 Nu finns det lite bilder och test från effektmätningen vi gjorde i dag hos RaceMachine http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=664682#664682 Quote
Jonte Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Så vad blev resultatet då???? *äsch va fan. jag ska mappa bilen. Jag tar på mig kavajen för den stora dagen* :prop: Quote
Arrowsmith Posted June 29, 2008 Posted June 29, 2008 Jo, det var nog första gången jag sett någon mappa i kavaj :D Men det klart , varför inte...... Man känner ju sej så fri och rörlig i kavaj.... Det gäller bara att ha brett nog tangentbord på datorn :thumbsup: Quote
Micael Posted November 25, 2008 Author Posted November 25, 2008 Det är läge för lite uppdateringar. Just nu håller jag som bäst på att bygga om chassit så att jag kan få dit min sierra-klump och en dedion bakaxel. Sen har jag införskaffat nya bromsar http://www.hispecbrake.co.uk/calipers/UL4%20Uni%20Rad.htm :) Till våren hoppas jag att hinna: sänka golvet flytta bak ratten nya kammar (siktar på att kliva över 200 hk) 13" tum helbur (skruvad) Men vi får se vad som hinns med/godkänns av "ekonomiavdelningen" Bilder kommer Quote
Micael Posted April 15, 2009 Author Posted April 15, 2009 Lite bilder på min nya Dedion bakvagn. Quote
pelle17B Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Ser riktigt bra ut! Vad blir camber och toe? Intressant däckval På tredje bilden! Är det R-däck? Eller K-hjul?? /Peter Quote
Micael Posted April 15, 2009 Author Posted April 15, 2009 Det blir 1,5 graders toe in och noll i camber. Men det går att ställa med shims. Det är mina nya R-däck, är dom inte stiliga så säj? jag upptäckte att när jag hade rivit hela bakvagnen så kunde jag inte flytta på bilen. Så det fick bli en tillfällig bakaxel under vintern. :) Quote
Robban1 Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Snyggt gjort micke.. Håller tummarna för dig att du snart är klar ;) Quote
Micael Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 Det börjar ta sig dom flickan sa! Notera mina salta bromsslangar :) Quote
pelle17B Posted April 23, 2009 Posted April 23, 2009 Ser bra ut! Mycket seriöst. Du får byta ut texten "Sveriges kanske mestaste oseriösaste locost byggare/åkare" till "Sveriges kanske mest seriösa locost byggare/åkare, med stålomspunna kevlartäckta bromsslangar (bling)" ;) /Peter Quote
Micael Posted April 23, 2009 Author Posted April 23, 2009 Vet inte om lite hammarlack och stålspunna bromsslangar gör en seriös. Men det blänker lite i kamerablixten allafall Dock har jag fortfarande inte läst dirvaxel problemet. Måste hitta/tillverka en drivaxel som är 440 mm. Men det löser sig säkert. Kommer tid, kommer råd Quote
Micael Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Dags för en uppdatering. Nya motorer hemma :) Quote
Morty Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Väldigt kompakta insug- och avgas-grenrör. Ser bra ut för att få plats med. Hur mycket ska du ladda med kompressorn? Är det andra modifieringar som behövs, stakar, kolvar? Quote
Jonte Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Jag tror att den motorn är för liten för Broncon :prop: Quote
cealm Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Jonte: Det är ju fem motorer och alla skall väl med? Borde räcka...även till en Bronco Quote
Triggerhappy Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Fråga från en okunnig, vad är det för motorer? Mvh Micke Quote
Morty Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Min gissning är två stycken rasade Ford Duratec. Quote
Micael Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Japp, två rasade duratecar är det. Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar. Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar. Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk. Nästa steg är kammar, men det får vänta. Quote
Triggerhappy Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Japp, två rasade duratecar är det. Den ena har lagerras och den andra har (troligen)fått in ett gasspjäll i insuget. Två standardfel på duratecar. Jag kommer att använda den som har lagerras i och med att jag ändå skall byta till HD-lager och ARP-bultar. Till en början blir det bara ITBS, troligen från hayabusa plus lite "åmanportning", det borde kunna ge dryga 200 hk. Nästa steg är kammar, men det får vänta. Holy...jaha, ytterligare en KK in the making då, HAIL duratech! Hail Åman! *bow* Quote
Micael Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Det är lika långt till KK som det är till månen. Framför allt nu när han satsar på sen skevensiell låda. Har dessutom upptäckt att det är sk*t dyrt att åka duratec. Quote
Jay-c Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 de blir bättre om man kör svensktillverkad 5cyl duratec ;) Quote
Morty Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Vad är det som är dyrt till Duratec'n? Jag läste att ö-borna tar ut en bra bit över 200hk innan de modifierar toppen. Kamaxlarna och stakarna verkar vara begränsningen för flödet. Quote
Micael Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Jag har fått lite olika bud på hur mycket man kan få ut av den utan att öppna den. Men får jag ut 200 så är jag glad. Slår man ihop det och köper alla grejer för att koppla den mot en typ9 så går det på runda slängar 10k. Sen kan man ju i sann locostanda bygga och meka själv med kopplingar,svänghjul,etc. Då går det säkert att komma undan billigare. Sen måste man ju ha ett tråg också, det kostar 345£ plus leverans. Även här går det säkert att svetsa ett själv. Jag har numer omvärderat min syn på BEC, det är locost. Motor och växellåda för 10k (R1 eller liknande) är ju i princip gratis. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.