LUPUS Posted August 17, 2006 Posted August 17, 2006 Kul blir det provkörning innan snön kommer :racesmile: jag har oxå provstartat föresten! förra veckan (20 varv på startmotorn.....) ;) Quote
blackbirdseven Posted August 17, 2006 Author Posted August 17, 2006 (edited) Jajemensan ! Nu blev man ju extra taggad att bli klar för provkörning :D /Henrik Edited August 17, 2006 by blackbirdseven Quote
blackbirdseven Posted September 16, 2006 Author Posted September 16, 2006 Bygget fortskrider ! Idag har jag svarvat klart min Växelspak ock knopp, så nu ska väl växellinkaget snart vara klart. :) Håller även på med bränsletanken, måste bara åka till skroten och köpa givare så jag vet var den hamnar, innan jag kan fortsätta med den. / Henrik Quote
Megablade Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Det känns som om jag har skrivit detta förrut...mycket snygga grejor Henrik! :notworthy: Quote
blackbirdseven Posted November 6, 2006 Author Posted November 6, 2006 Nu var det längesen jag uppdaterade tråden, det har hänt en del ivarjefall :D . Jag har gjort färdigt växel-linkaget, tillverkat fäste för broms/kopplings-vätskebehållarna, förlängt "kopplings-stången" som går från slavcylindern genom motorn till kopplingen på andra sidan. Jag har också införskaffat bränslegivare, tankskum och bränslepump och håller nu på att slutföra jobbet på tanken. Quote
Rikard Larsson Posted November 7, 2006 Posted November 7, 2006 Du gillar delar i tjock lättad aluminium eller? Men å andra sidan, vem gör inte det... Den där växelspaken är bara för jävla snygg!!! Quote
blackbirdseven Posted November 7, 2006 Author Posted November 7, 2006 Nä hur kan du tro det :lol: Jo jag har väl en viss läggning åt aluminium hållet :prop: Vad gäller tjockleken på växelspaken och "vinkeln" där fram vid motorn så tog jag 10mm för att vara säker på att det blir stabilt och inte flexar. Quote
blackbirdseven Posted November 12, 2006 Author Posted November 12, 2006 Lägger in ett par bilder på dagens arbete. Idag har jag gjort en "stos" till MC-tanklocket som satt på den buckliga tanken som jag fick med när jag köpte motorn. Nu måste jag bara försöka bestämma mig för var jag ska placera locket, har lite svårt att bestämma mig för om det ska sitta i mitten eller på höger sida :wacko: Quote
Arrowsmith Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Höger säger jag.... Där skulle jag satt det själv om jag skulle välja av de två alternativen.. Quote
blackbirdseven Posted November 12, 2006 Author Posted November 12, 2006 Hmm.. då står det för närvarande 1-1. :P Ett förtydligande: locket ska alltså sitta så att man fyller på uppifrån hade jag tänkt mig, bakkanten på bagageutrymmet. Quote
Arrowsmith Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Aha, jag trodde det skulle sitta bak i plåten på bilens "bakstam" så att säga.... Ska du ha det vänt uppåt i "bagageutrymmet" så sätt det så det blir enklast möjliga rördragning bara... Då är det ju inget som syns så väl ändå, särskilt om du nu ska använda något lock eller överdrag över "hålet" därbak.... Hur ser tanken ut? var är påfyllningen på den? Quote
blackbirdseven Posted December 12, 2006 Author Posted December 12, 2006 (edited) Så här fick det bli med tanken, ska självklart sitta en bränsleslang mellan tanklocket och tanken. Nu sitter det bara ett plaströr för att man ska se var tanklocket ska sitta. Ska också skaffa skottgenomgångar och bränsleledningar samt dra matningen till pumpen och bränslegivaren genom "manluckan". Edited December 12, 2006 by blackbirdseven Quote
Thomas Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 Har du placeringen i mitten så har du lika nära att tanka från pump både från vänster o höger sida Quote
blackbirdseven Posted December 12, 2006 Author Posted December 12, 2006 Ja, det har jag inte tänkt på :D en extra bonus :prop: Quote
Fredrik i Trollhättan Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Vad har du lackat ramen med? Snyggt. Jag kommer också kör silver.... Quote
blackbirdseven Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 Jag lämnade in ramen på pulverlackering, de kör med tre lager färg. Först är det någon typ av zinkbehandling, sedan grundfärgen och sist silverfärgen. Quote
Michael Th Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 var ? pris? eller vart det kompispris?? :racesmile: Quote
LUPUS Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Ojj Ojj , innebär detta att du kommer ut til denna sommaren (oxå) :515: Quote
blackbirdseven Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 Det kan du ge dig .... på :515: Vad menar du med den här sommaren oxå, det har jag väl aldrig sagt förut :prop: Quote
blackbirdseven Posted December 13, 2006 Author Posted December 13, 2006 Jag fick den lackad i Hallsberg, och ja det var nog ett kompispris, 1500kr har jag för mig att jag betalade. :D Quote
LUPUS Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Är inte det ett sådant ord alla vi här slänger oss med "denna sommaren" . ( förutom de som faktisk blir klara) Jag gav ju upp och köpte en andra klar! (eller klar.... beställde faktiskt alu spindlar till åjpeln för ett tag sedan .....fel prio :banghead: men det var ju så blankt, lätt och fint :wacko: ) Quote
Sören Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Antas i Luleå har väl rivit tältet, så nu spelar det väl vädret ingen roll. Förutom regnet då förstås. Jag överväger starkt att sälja mitt Mk-kit och köpa båt........ :icon_offtopic: :icon_sorry: Quote
blackbirdseven Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Ikväll kunde jag starta upp motorn igen, efter att byggt klart dett slutgiltiga bränslesystemet, sist jag provade motorn hade jag ju hängt på original mc-tank/pump uppepå motorn. Skönt att det inte var nåt läckage nånstans :banana: Har också dragit klart alla bromsrör & slangar, så nu återstår bara att klamma fast broms & bränsleslangarna så de sitter kvar där de ska. Quote
Eddy Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Bra jobbat Henrik då kannske vi ses på Hjulhälja till sommarn. Funkade plastdelarna? Eddy Quote
Acke Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 gött att höra... :thumbup: soppaläckage vill man ju inte gärna ha... Quote
blackbirdseven Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Ja, vi får hoppas på hjulhälga. Det jag tycker verkar jobbigast med resten av bygget är besiktning, bullerprov m.m. :unsure: Nja, framskärmarna är nog det som passade mig bäst. Quote
blackbirdseven Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 gött att höra... :thumbup: soppaläckage vill man ju inte gärna ha... Nej, jag hade en porsche 944 för ett antal år sedan som det hade blivit läckage på fuelrailen på, det var lite väl spännande tycker jag. :o Quote
XTR Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 Henke! Du skulle inte kunna tänka dig att spela in en liten ljudfil a´la alfaronny eller acke till en stackare som står med en blackbirdmotor i bitar samt ett chassi med enbart framhjulen på plats (förvisso styrbara med ratten). Skulle behöva lite inspiration, jag vill ju oxå åka blackbird seven till sommaren :( Blir impad när jag ser ditt bygge, vad man kan se så får du dit grejjerna på rätt ställe direkt. Jag blir nästan alltid tvungen att göra allt 2 ggr innan det blir rätt. :doh: Nu har jag iallafall resterande motordelar på väg hem till garaget :) // Mattias Quote
blackbirdseven Posted January 3, 2007 Author Posted January 3, 2007 Hej Mattias! Jo visst ska jag väl kunna få till ett litet filmklipp med digitalkameran, det kommer ! Nja att jag får dit grejerna på rätt ställe är nog för att jag funderar och provar och velar en stund och provar igen och vrider & vänder och funderar en stund till och sen kommer den kanske på plats, om jag inte gör samma procedur en gång till :P Tack för uppmuntran! :) Quote
Acke Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 va gäller att göra allt 2 ggr så e de nog normalt.. iaf i mitt garage.. :P blev 2 handbromsar innan de blev rätt, å 3 pedalställ innan jag "gav upp" å köpte ett av Henrik... :) Quote
XTR Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Skönt att man inte är ensam :D Ibland så känns det som det vore bättre med ett färdigt kit. Det är preskriberat hur många bärarmar jag gjort.... men nu sitter de där iallafall! Ser fram emot filmklippet :bowdown: // Mattias Quote
blackbirdseven Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Hmm, jag försökte lägga upp en filmsnutt, men den är på 34.4Mb och mitt "Global Space Left: 3,14Mb". Hur löser man det ?? Quote
Rikard Larsson Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Du kan lägga upp den på min server. Har du Internet Explorer ska du kunna klicka HÄR och sen copy-paste in den från Den här datorn. Länken dit blir isåfall http://seven.no-ip.info/files/(ditt filnamn). Lycka till! Quote
XTR Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Det där MÅSTE du bara ordna på ngt sätt!!! Kolla med Acke och Alfa ronny de har lagt upp filmer tidigare. // Mattias Quote
Jocke E Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Finns ju en fräsig sida som heter YouTube.com ;) Så kan nån annan bjuda på utrymmet och bandbredden... Quote
blackbirdseven Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Nu har jag provat att lägga upp filmsnutten på youtube, hoppas att det funkar. Men tack för erbjudandet Rickard! Quote
Eddy Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Det där var härliga toner nu måste jag springa ner i garaget :wub: Eddy ;) Quote
Rikard Larsson Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Oj vad den låter sugen på att rastas... :racesmile: :thumbsup: Quote
Arrowsmith Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Trevligt trevligt :thumbsup: Går det ta bort luftboxen och köra med typ bara trattar o piperX filter på den eller är de för käsliga för att kunna ta bort original intaget utan strul och bränslejusteringar? När man hör hur det låter med box vill man ju bara höra hur det då skulle vara utan.... :wub: Quote
Michael Th Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 NICE :thumbsup: det låter som besten vill ut på bana snart, skit att vi bor i ett land med vinter..eller liknande.. :mad: ja ja det blir väl sommar senare :racesmile: Quote
blackbirdseven Posted January 4, 2007 Author Posted January 4, 2007 Vet ej! jag har tänkt att göra en ny luftburk i aluminium, så man kommer under huven. Kanske är någon annan på detta eminenta forum som vet om det går. Jag längtar efter att få höra hur den låter när man kör bilen, så man får dra den på varje växel, med lite motstånd. :eclipsee_steering: michael Th: Jag tycker för närvarande att det är tur att det inte är sommar än, för då måste den ju vara klar. Jag har som mål att få provköra den i naket skick innan snön kommer, så det är ju kanon med lite växthuseffekt, då kanske jag faktiskt hinner uppnå mitt mål :prop: Quote
Michael Th Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 tja allt ont har något gott med sig.. för min del behöver jag inte snö.. lycka till med fortsättningen.. :racesmile: Quote
XTR Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Bör inte var ngt som helst problem med att köra den med annan luftburk. Den har ju insprutningssystem med MAP sensor som själv justerar bränslemängden. Se bara till att du får ordentligt med fritt flöde runt trattarna. Jag hade skippat luftburken och satt dit pipercross filter... Den låter helt underbart.... Jag kan bara säga att jag INTE ÅNGRAR MIG ATT JAG BYTTE TILL MC MOTOR!!!! :revs: Glöm nu för allt i världen inte att film en ev. provtur! MVH Mattias Quote
Libell Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Vet ej! jag har tänkt att göra en ny luftburk i aluminium, så man kommer under huven.Kanske är någon annan på detta eminenta forum som vet om det går. Jag längtar efter att få höra hur den låter när man kör bilen, så man får dra den på varje växel, med lite motstånd. :eclipsee_steering: Jag kör med pipercross filter på min (inspr) och det funkar bra , men enligt mc-xpress (Marklund) så är det bättre att använda originalburken . Men det finns ingen plats för det. Men insugningsljudet är bara helt enkelt brutalt skönt :wohow: (tycker dock inte banägarna :D ). På denna länk kan du få en liten uppfattning om ljudet . http://www.emotor.se/film/?8 När du får ut den på vägarna så kommer du att få många trevliga stunder , det är ett löfte :thumbsup: Quote
blackbirdseven Posted January 5, 2007 Author Posted January 5, 2007 Ja det låter ju helt klart rått om megabusan :wub: , jag får se hur jag gör med luftburk/filter. Till att börja med blir det nog ivarjefall med en luftburk monterad, det är väl nog jävligt ändå att få ner decibelen :unsure: . Självklart kommer 1:a provturen att filmas och läggas upp här på forumet. Nu återstår bara att klamma upp bränsleledningarna (bromsledningarna sitter på plats nu), fylla på vätskor i broms och kopplingssystemen och få ihop stötdämparna/fjädrarna och montera dem. Sen ser jag fram emot 1:a turen :wub: :unsure: :D Quote
blackbirdseven Posted February 11, 2007 Author Posted February 11, 2007 Nu var det ett tag sedan man skrev nåt här. I väntan på fjädrar samt lite delar till mina stötdämpare (för att kunna provköra!!)så har jag idag börjat med karossjobbet, har gjort lite mallar och börjat på med torpedväggen. ska förhoppningsvis få hem lite aluminiumplåt i början av veckan så att man kan överföra mallarna till plåt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.