Jump to content

Budda news


Acke

Recommended Posts

jo, de e konverterat från en mobiltelefonfil vilket har snurrat till det med codecen.. :(

men som sagt så funkar VLC super.. ( som vanligt.. :) )

då e de bara "resten" kvar såattsäga.. :P

jag får distansen till kardan å motorkuddarna i slutet av veckan sedan är det bara pedalstället som fattas för att kunna köra en provtur... ( iof bara handbroms, men det känns som en bagatell.. :P )

bifogar en liten bild på hur bilen ser ut nu... :)

post-101-1150144474.jpg

post-101-1150144483.jpg

Link to comment
Share on other sites

va nere i dag å filma me lite bättre kvalisort.. :D

högerklicka å "spara mål som" ca: 7.5 mb

http://trampebil.se/budda/film/2006-06-17-...rt-av-Budda.wmv

har fått motor/växellådskuddarna men inte kardandistansen... den blir förhoppningsvis klar i början av nästa vecka....

jag väntar iof på pedalstället ändå så de blir ingen provtur förens tidigast i slutet av nästa vecka... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tror budda kommer att luta om du monterar den fläkten. :D

specielt avgas system på filmen... :biglaugh2:

ja jag e gnällig...

kul att det rullar på ... :thumbup:

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

jupps.. :D

å då ja inte bytt soppapump ännu så varvade ja inte mer än runt 6000 rpm... så de finns ca: 3000rpm kvar å leka med utöver detta.. :P :D

så VTECen gick bara in 3 ggr, men gissa om man hör skillnaden ?!? :wub: :lol: ( finns inte me på videon, batteriet tog slut.. :banghead: )

lite lustigt är att igår va de exakt 3 år och 1 dag sedan ja började plocka ner den... :blink: :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Såja.. jag var å hämtade hem bilen från Richard i helgen å när den ändå stod på släpet så passade jag på att dra den till Olskrokens Bilverkstad ( Hondaverkstad) där Styrbjörn var snäll å kopplade upp Budda mot deras testdator för att läsa ut om det fanns några felkoder.. ( dagens bilar e för avancerade, tacka vet jag förknasare.. :D )

Vi fick bara fram en felkod (P1415 ) vilket var en övergripande kod om att det var låg spänning på någon sensor.. Kort sagt kunde det vara vad som helst, tillåme låg spänning i batteriet...

Huvudsaken var att ECUn inte kör i sk "Limp mode" dvs att den stryper ner effekten för att man skall kunna ta sig till närmsta verkstad. Detta var något jag var lite orolig över då vi kapat ganska friskt i elsystemet och nästan inget är kvar av det som finns original på en S2000...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jo, de blir nog krut i de hela när de e klart... som sagt så kör ja inte me Wallbropumpen nu så jag varva bara till ca: 5.500 rpm så VTECen gick inte ens i..

dvs så har jag ca: 3.500 RPM till i VTEC mode att leka med när allt lirar som det skall.. :D

vid 5.000RPM ger den ca: 150 kusar så de finns ytterligare ca: 100 pållar att släppa lös.. :wohow:

sedan har jag gått å köpt mig ett par TODA A-kammar oxså som skall ge några kusar till.. :)

Link to comment
Share on other sites

var skall detta sluta.. hujedamig ett sådant barn.... :lol:

hur gör du med SFRO host host... mycket bly och nya fjädrar?!! för du måste väl göra om sista besiktningen..??

annars hur ql som helst..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Antar att du hamnat i "mekarkoma" sen du skaffade NSX:en, men kan meddela att du kommer åka 8:or runt den med Budda när den är klar (en som vet) :eclipsee_steering: Kom igen nu, du verkar ju vara så nära...

Link to comment
Share on other sites

jodå... NSXen lär åka på storpisk.. :D

har faktiskt mekat lite senaste månaden, lyft ut motorn igen så ja kan fästa färdigt bromsrör å elsystemet.. :)

De går inte fort, men iaf framåt.....

blir de husköp i nästa vecka så kan jag iaf inte skylla på taskigt garage längre... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

såja.. förra helgen så kom Budda "hem" till vårat nya hus.. :D

Dock behöver ja röja lite mer i garaget innan ja kan börja meka för fullt... :( ( Fullt Garage... )

Men å andra sidan har ja köpt lite inspiration så de blir nog bra..

edit: fick underdelen idag oxså.. de känns som Julafton.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mycket pillande i trädgården, dvs kapande av träd/buskar m.m..... jag försöker ju göra om en skogstomt till en trädgårdstomt...

jag bävar inför de ca: 15-20 stubbarna som skall tas bort... funderar på å bända bort dom med den nyköpta hjullastaren.. :D

å de varvas dessutom med annat huspillande....

men ja håller fortfarande på å röjer i garaget å de börjar bli bättre å bättre... så snart kommer de iaf pillas lite på budda.. :D

Link to comment
Share on other sites

Köp 20 lass med jord istället å begrav stubbarna, sen får du fin fint jord att så gräs i sammtidigt, 2 flugor i en smäll :icon_bach:

(sen kanske du inte är gjord av pengar men det är en annan femma) ;)

Link to comment
Share on other sites

jo, vissa stubbar kan ja begrava, men inte alla...

va gäller turbo i hjullastaren så blir de nog snarare turbo i budda om de nu nån gång blir aktuellt me överladd.. :D

å vi ( ja köpte den ihop me en granne ) blev "påhoppade" redan på hemresan av folk som ville ha hjälp eller hyra maskinen.. :P

vi fick med skopa, gafflar och snöplog.. :)

Link to comment
Share on other sites

På tal om det ja; är det någon som har koll på hur mycket vrid S2000-lådan egentligen klarar? "Har hört" om folk som lyckats rasa lådor 360 hästar med kompressor på S2000 (orginalmotorn), men har ingen tillförlitlig info.

Har en S2000-låda ihop med en Duratec V6 2.5L (170 hästar/220 Nm original), och funderar på olika alternativ för framtiden. Upp till 300 hästar med någon form av respirator är beprövat på denna motorn, men då hamnar man bortåt 400 Nm. Även om seriösa kammar och annat förbättrar läget så får man ju inga 9000+ rpm ur denna motorn med rimlig budget. Ska man lägga ut sådana summor så skippar man nog kompressorn och sugtrimmar en 3-liters rejält istället. Har funderat i de banorna, men Rotrex-kompressorerna verkar ju intressanta... Små, lätta och ska tydligen hålla att köra med också.

Hur man än vänder på det så blir det nog mer effekt för pengarna med kompressor, även om det innebär annan låda eller byte till rakskurna drev. Trist att behöva spränga en låda för att ta reda på vad den tål, bara - speciellt när andra redan har gjort det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Airman: mycket vill ha mer vet du.. ;)

sedan när ja började med motorbygget ( läs hedenhös-tiden) så skulle bilen varit en av de snabbaste sjuorna i landet, men nu när kimmen redan e klar me sin å bröderna hallin skrämmer skiten ur alla med sitt västingbygge så börjar man ju få dumma turbotankar....

men de blir inget av med det innan allt är klart och bilen är fullt fungerande.... ( dvs förmodligen inte de närmaste åren.. :P )

Olofson: jag har faktiskt inte hört om någon som haft problem med växellådorna, men det kan bero på att diffklumpen brukar ge sig först...

Link to comment
Share on other sites

Vad f-n, ska ni hålla på och bygga sådana här monster så får jag ju bygga en trelitrare med förstärkt vevaxel och dubbla kompressorer...! ;)

Mjo, det har jag ju läst en hel del om; diffen och sedan drivaxlarna har jag för mig det var. Men, lådan lär väl inte rasa för mindre än 300 hästar iaf. Hade ju tänkt bygga bort dra-husvagns-karaktären (nytt insug och kammar) och få upp redline till minst 7500 till att börja med, och borde få uppåt 250 hästar på det - sedan kan man ju börja ladda, om man vågar. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hur går det med Budda?? Tyckte jag såg dig i ett hål utanför ditt hus med en vatten slang i näven i början av veckan!

Såg ut som det skulle vara vissa problem att få ut nått ur det garaget oxå, där emot stod NSX:en och glänste!!

Any News?

Link to comment
Share on other sites

Haha.. har du varit ute på spionäventyr ?? :D

Stämmer dock bra.. dränerar gräsmatta å garageuppfarten för fulla muggar just nu.... :banghead:

varför stannade du inte till ? :)

var du uppe å kollade på grannuset som är till salu ? det hade varit trevligt med en "sevenbroder" i kvarteret.. :D

( http://w4.objektdata.se/pregen/741/OBJ1365...9885741/wp.htm# )

Link to comment
Share on other sites

Nja sambons "bästis" från skoltiden bodde i huset snett mitt emot dig så

vi svängde förbi när vi ändå var i området (Gunnilse ås) och levererade lite mat.

Har sett att huset jämnte dig varit till salu, kollar på hus på den sidan Göteborg men blir nog en bit

längre bort från City.

Lovar att stanna nästa gång så du får en liten pause i hus arbetet.

Edited by Matz
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Satt å kikade på bilderna å så lite här.....väldigt fin bil.

Laddade även hem filmen, ser ut och låter fantastiskt, MEN det absolut ballaste av allt va vilken väg du körde på......hejade till en del kan jag säga när jag såg att det va vid backen vid grusgropen :o .

Men såg att du flyttat in i nytt hus i gbg, lite kul iaf. Då lär väll folket i området vara vana vid det här laget när det blir dags för provkörningar.

Link to comment
Share on other sites

ja får väll vara vanan trogen å säga JA... sedan är nog sannolikheten att de blir så ganska smal.. :(

BjW: polaren som hjälpte mig med elsystemet bor inne på den vägen där jag vänder.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...