Frena Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Hej, Skriver här också eftersom alla inte har Facebook. Har haft motorn ur i vinter för att fixa lite läckor. Första turen efter hopsättningen gick ganska bra men sedan fick jag lite problem med svajjande tomgång. Såg att jag inte satt fast generatorn så jag skruva fast den ordentligt igen (satt inte alls fast innan). Trodde det berodde på ojämn belastning. Nu har jag problem att jag inte får in TPS värde i min display när motorn är igång och tidvis dålig gång. När motorn är av och bara tändningen är på så får jag fina värden, både i loggen och på min display. Kör ECU Master Classic och kollar man i konfig så skall volten för TPS ligga mellan 0,43 och 4,24V (min och max). Kollar man däremot i loggen när motorn är igång så ligger spänning vid tomgång på 0,24V. När jag gasar upp till strax under 6000 rpm visar spänning på runt 1 V. Mailade med PSI Motor och han trodde TPS var sönder, men det låter märkligt, den visar rätt motorn är avstängd. Någon med idé? Har inte ändrat några jordpunkter, har tagit bort TPS och mätt den med multimeter. Verkar frisk. Börjar få slut på idéer. Det var inte direkt någon TPS som låg på hyllan här hemma i Sverige heller..... Tacksam för lite bra tips! IMG_6758.MOV IMG_6759.MOV IMG_6757.MOV 20260622_1410.emulog Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.