BGP Posted October 2 Share Posted October 2 Hej! Jag har ett projekt och ska bygga en Ferrari f40 replika. Jag har letat efter 5-ekrade fälgar, bultmönster Corvette c6 120,65. 9,5” fram och 13” breda bak i 18”. Tror det behöver vara split fälgar för att få till rätt ET. Har hittat i USA enligt bifogad bild men behöver inte se ut precis så. Tack på förhand! Hälsningar Bo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 2 Share Posted October 2 Har du kollat på Immage Wheeling? https://www.imagewheels.co.uk /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BGP Posted October 2 Author Share Posted October 2 Tack, toppen:) denna har jag inte hittat tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BGP Posted October 2 Author Share Posted October 2 4 timmar sedan, tpau sade: Har du kollat på Immage Wheeling? https://www.imagewheels.co.uk /T Tack, toppen:) denna har jag inte hittat tidigare. Hur är kvaliteten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted October 2 Share Posted October 2 Jag har ingen personlig erfarenhet, har bara tittat och längtat. De sitter på många replikabilar och kitcars, och historiska racebilar och har funnits länge utan att man läser dåliga saker om dom. Det borde vara ett ganska högt betyg. Men de ingår i sfären brittiska små tillverkare, det brukar innebära att det ibland tar extra tid och ibland inte blir rätt första gången. Jag tror att Japanbyggda Work är ett steg upp, men det är bara fördomar inte baserat på någon fakta. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted October 2 Share Posted October 2 Jag tror att @Jocke4U hade split fälgar på sin Westfield . // Sorin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted October 2 Share Posted October 2 Jag har bara positiva erfarenheter av Image Wheels. Eftersom de finns på div replikor, hemmabyggen och racebilar så verkar de har de koll på det mesta som kan krångla när man pusslar ihop egna konstruktioner. Bra service, snabba svar och de lämnar inget mått åt slumpen när man skall lägga en beställning. Så 5/5 i betyg från mig! 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted October 2 Share Posted October 2 Stämmer som Sorin säger att jag hade split-fälgar från Image Wheels. Var mycket nöjd med dom, jag hade naturella aluminium fälg-banor och då blir det lite autosol emellanåt men inte så ofta. Vid en incident så fick en fälg en smäll och en ny yttre fälgbana beställdes, smidigt 🙂 Sen att man kan beställa i dom dimensioner som blir rätt utan spacers etc gör det bara trevligare. Så sjunger med Fege .... 5 av 5 ⭐⭐⭐⭐⭐ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BGP Posted October 2 Author Share Posted October 2 Tack för era svar. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted October 2 Share Posted October 2 En kompis/arbetskollega gjorde en plugg likt original F40 på centrumdelen, åkte till Fundo och fick gjort 5 stycken. Vet inte vilka fälgbanor han använde. Om det är intressant, DM så kan jag förmedla kontakten. Han sålde bilen halvfärdig för ett gäng år sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts