Jari Posted May 30 Share Posted May 30 Jag ska byta dragbalkar på min släpkärra p.g.a. rost (2:a på besiktning) och behöver stansa in ID nummer i nya balken. Så jag undrar om det finns någon i närheten av Trollhättan som kan låna ut stansar till mig. Måste vara 7mm eller större. Behöver bara ha siffrorna 0, 2, 4, 5 och 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JaBa Posted May 30 Share Posted May 30 Skriv ut på skrivare, tejpa fast och slå körnslag längs siffrorna. Blir riktigt snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 30 Author Share Posted May 30 2 minuter sedan, JaBa sade: Skriv ut på skrivare, tejpa fast och slå körnslag längs siffrorna. Blir riktigt snyggt. Jo, det var ett alternativ som teknikern på Besikta sa. Men det blir ett j..la hackande... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted May 30 Share Posted May 30 automatkörnare funkar bättre än hammare och körnare, samma slagstyrka hela tiden. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 30 Author Share Posted May 30 Har redan hittat 8mm stansar hos en bekant utanför stan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klubbsson Posted May 31 Share Posted May 31 Skrev ut en mall med 10mm bokstäver, sen tog jag dremmeln med ett slipstift. Tog en kvart och blev bra, funkar bra på runda rör med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted May 31 Share Posted May 31 16 timmar sedan, Mats Karlsson sade: automatkörnare funkar bättre än hammare och körnare, samma slagstyrka hela tiden. 🙂 Jag körde enligt detta exempel, vart väldigt tydligt och bra så länge man väljer ett bra punktat typsnitt att skriva ut och köra efter 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted June 3 Share Posted June 3 Tror jag körde DotMatrix teckensnittet - skriv ut på papper och hammare och en spetsig körnare. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts