Fizz Posted April 26 Share Posted April 26 Håller på och skissar på hur bromssystemet ska byggas, och jag har ju ett pedalställ från OBP med bromsvåg. Frågan är om jag måste ha separata bromsvätskebehållare till de olika kretsarna? Kan en krets dela behållare med kopplingen, eller är det bara dumsnålt att ha färre än tre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted April 26 Share Posted April 26 Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted April 26 Author Share Posted April 26 1 timme sedan, sorin sade: Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin Det var ju också en bra lösning... Med nivågivare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted April 26 Share Posted April 26 Jag kör med denna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 27 Share Posted April 27 Tilton har ju annars bra grejor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted April 27 Author Share Posted April 27 Nu blev det ännu svårare att välja... Men uppenbarligen bör alla kretsar ha sina separata fack eftersom alla är tillverkade så.... Tanken är att ha "underdelen" av behållaren "innuti kupen" dvs över pedalerna, och ha påfyllningen i motorutrymmet.. därför är ju modellen med skruvanslutning smidig, så man slipper onödiga genomföringar.... 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted June 17 Author Share Posted June 17 Jahapp, nu har den landat i Sverige.. Facken innuti är "sammankopplade" med två olika vätskenivåer, två av facken har bara en centimeter hög "vägg" mellan dem, medan ett av facken har en mycket högre vägg.. Vilka fack ska man använda till vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 17 Share Posted June 17 Höga facket till koppling 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted June 17 Author Share Posted June 17 16 minuter sedan, Mildseven sade: Höga facket till koppling Tackar! Nån som har nån bra input på var man hittar smidig slang som tål bromsvätska? Google säger att EPDM (samma gummi som används till kylvätska) funkar bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts