Fizz Posted April 26 Share Posted April 26 Håller på och skissar på hur bromssystemet ska byggas, och jag har ju ett pedalställ från OBP med bromsvåg. Frågan är om jag måste ha separata bromsvätskebehållare till de olika kretsarna? Kan en krets dela behållare med kopplingen, eller är det bara dumsnålt att ha färre än tre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted April 26 Share Posted April 26 Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted April 26 Author Share Posted April 26 1 timme sedan, sorin sade: Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin Det var ju också en bra lösning... Med nivågivare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted April 26 Share Posted April 26 Jag kör med denna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 27 Share Posted April 27 Tilton har ju annars bra grejor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fizz Posted April 27 Author Share Posted April 27 Nu blev det ännu svårare att välja... Men uppenbarligen bör alla kretsar ha sina separata fack eftersom alla är tillverkade så.... Tanken är att ha "underdelen" av behållaren "innuti kupen" dvs över pedalerna, och ha påfyllningen i motorutrymmet.. därför är ju modellen med skruvanslutning smidig, så man slipper onödiga genomföringar.... 🤔 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.