Fizz Posted April 26 Posted April 26 Håller på och skissar på hur bromssystemet ska byggas, och jag har ju ett pedalställ från OBP med bromsvåg. Frågan är om jag måste ha separata bromsvätskebehållare till de olika kretsarna? Kan en krets dela behållare med kopplingen, eller är det bara dumsnålt att ha färre än tre? Quote
sorin Posted April 26 Posted April 26 Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin 1 Quote
Fizz Posted April 26 Author Posted April 26 1 timme sedan, sorin sade: Jag använder denna på min 500Maxi . https://www.carbuilder.com/uk/3-chamber-brake-fluid-reservoir // Sorin Det var ju också en bra lösning... Med nivågivare... Quote
Fizz Posted April 27 Author Posted April 27 Nu blev det ännu svårare att välja... Men uppenbarligen bör alla kretsar ha sina separata fack eftersom alla är tillverkade så.... Tanken är att ha "underdelen" av behållaren "innuti kupen" dvs över pedalerna, och ha påfyllningen i motorutrymmet.. därför är ju modellen med skruvanslutning smidig, så man slipper onödiga genomföringar.... 🤔 Quote
Fizz Posted June 17 Author Posted June 17 Jahapp, nu har den landat i Sverige.. Facken innuti är "sammankopplade" med två olika vätskenivåer, två av facken har bara en centimeter hög "vägg" mellan dem, medan ett av facken har en mycket högre vägg.. Vilka fack ska man använda till vad? Quote
Fizz Posted June 17 Author Posted June 17 16 minuter sedan, Mildseven sade: Höga facket till koppling Tackar! Nån som har nån bra input på var man hittar smidig slang som tål bromsvätska? Google säger att EPDM (samma gummi som används till kylvätska) funkar bra? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.