Jump to content

Recommended Posts

Posted

Håller på och skissar på hur bromssystemet ska byggas, och jag har ju ett pedalställ från OBP med bromsvåg.

Frågan är om jag måste ha separata bromsvätskebehållare till de olika kretsarna?

Kan en krets dela behållare med kopplingen, eller är det bara dumsnålt att ha färre än tre?

Posted

Nu blev det ännu svårare att välja... Men uppenbarligen bör alla kretsar ha sina separata fack eftersom alla är tillverkade så.... 

Tanken är att ha "underdelen" av behållaren "innuti kupen" dvs över pedalerna, och ha påfyllningen i motorutrymmet.. därför är ju modellen med skruvanslutning smidig, så man slipper onödiga genomföringar.... 🤔

20240427_1129182.thumb.JPG.0088c3287f7f6066098518caeb00c764.JPG

  • 1 month later...
Posted

Jahapp, nu har den landat i Sverige..

20240617_114314.thumb.JPG.405d72f3ecb0970681b1e931f9326391.JPG

Facken innuti är "sammankopplade" med två olika vätskenivåer, två av facken har bara en centimeter hög "vägg" mellan dem, medan ett av facken har en mycket högre vägg.. 

Vilka fack ska man använda till vad?

20240617_114314.thumb.JPG.405d72f3ecb0970681b1e931f9326391.JPG

20240617_114403.thumb.JPG.7bc7476e4b0d2b149ef1afdf48c14f0e.JPG

20240617_114356.JPG

Posted
16 minuter sedan, Mildseven sade:

Höga facket till koppling 

Tackar!

Nån som har nån bra input på var man hittar smidig slang som tål bromsvätska? Google säger att EPDM (samma gummi som används till kylvätska) funkar bra?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...