Jump to content

Sierra diff - läckage?


Mats Karlsson

Recommended Posts

Jag fick ju min diff renoverad och nu efter snart 200 mil har den börjat läcka. Hur är det för er andra, är detta "normalt" och nåt man får leva med eller håller dom normalt tätt?

Det verkar som det läcker där drixaxlarna kommer ut. (push in axlar)

Link to comment
Share on other sites

Är läckaget från packboxen eller genom gängorna (dvs o-ringen)?
Vid renoveringar har jag ofta sett att spåret till o-ringen är väldigt korroderat och brukar svarva dem jämna och monterar sedan en tjockare o-ring för att kompensera för det bortsvarvade materialet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2023-08-12 at 14:43, Morty sade:

Är läckaget från packboxen eller genom gängorna (dvs o-ringen)?
Vid renoveringar har jag ofta sett att spåret till o-ringen är väldigt korroderat och brukar svarva dem jämna och monterar sedan en tjockare o-ring för att kompensera för det bortsvarvade materialet.

Jag vet inte var det läcker ännu men det enda alternativet är väl ut genom axlarna, hade det varit bakre kåpan så hade det väl läckt tidigare än vid 150 mil. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har precis pratat med Jarmo som renoverade diffen och monterade torsen diffen och han rekomenderade ca 0,8-0,9 liter olja i diffen när man har en torsendiff eftersom diffen tar upp mer volym än en öppen diff. Så det blir till att suga ur lite olja och prova igen. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...