Jump to content

var hittar man en 50mm kabel genomföring torped


LUPUS

Recommended Posts

hej ,    tips på lämplig bil att hitta en 50 mm gummi genomföring för ca 20 kablar.    Vill inte bygga fast kabel stammen och största kontaktdonet är 49 mm

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, LUPUS sade:

hej ,    tips på lämplig bil att hitta en 50 mm gummi genomföring för ca 20 kablar.    Vill inte bygga fast kabel stammen och största kontaktdonet är 49 mm

https://www.speeding.nu/p/motorstyrning-el/kontaktdon-installationsmaterial/installationsmaterial-kablage-tillbehor/kabelgenomforing-torpedgenomforing.html
Denna kanske?
Dra igenom kablarna, kontaktera och om du behöver kan du lossa genomföringen och dra igenom den och kontakten utan att demontera härvan.

Link to comment
Share on other sites

17 minuter sedan, swedishGT40 sade:

https://www.speeding.nu/p/motorstyrning-el/kontaktdon-installationsmaterial/installationsmaterial-kablage-tillbehor/kabelgenomforing-torpedgenomforing.html
Denna kanske?
Dra igenom kablarna, kontaktera och om du behöver kan du lossa genomföringen och dra igenom den och kontakten utan att demontera härvan.

kan funka ,   har ju redan kontrakterat en gång för provkörning så hade hoppats på någon "öppen"  eller påsvariant som öppnar 50 mm  men troligen skall kablarna kortas lite ändå så kanske en möjlighet.  

 

Link to comment
Share on other sites

jag insåg att det nog blir svårt att hitta bra enkel öppningsbar variant så jag bestämde mig för att kapa kablar i den testade härvan och gick ut och slakta en  härva på skyline donatorn  . 

 

Troligen en dålig ide om man någonsin vill hitta en liknande igen ( verkar vara skyline only enligt artikel numret)  men exact 50mm och ser riktigt bra ut i täthet då den vinklar neråt. 

image.thumb.png.989bd008fd9aa259ad271ac4c563c424.png

 

Köpa ny hade varit bättre men nu kan jag meka vidare i kväll 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...