Tommy Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Att träffas i Dala7´s monter kl 14.00 var lyckat. Vi blev så pass många att några av oss kunde agera som en interimsstyrelse för att starta upp föreningen. Den skall, om inte forumet röstar ner den, sitta fram till första årsmötet då den första ordinarie styrelse skall väljas. Närvarande: Zaphod, Tommy, Pacman, Henrik, Laangen och Eddy Interimsstyrelsens syfte är att Starta föreningen: # Öppna Post / Bankgiro # Anslutning till ex, Bilsportsförbundet # Förbereda för 1:a träffen och planera mötet (*) # Föreningsavgifter (OBS ! [Nytt förslag från blivande medlemmar är 200 kr / år ) # Sätta upp ett Medlemsregister (* 1:a mötet) # Val av styrelse.... Frivilliga, hör av er. # Föreningsrabatter och förmåner # Träffar och möten # Ev, tävlingslicenser # Förslag ¤ Nu är det läge att se till att vi alla använder riktiga namn här på forumet! ¤ Att detta inlägg och svar hamnar under en egen klistrad rubrik ( 4you - Acke ) ¤ Att vi sätter upp en lista för vilka som vill vara med i klubben. (ej wiki) .......Förslag ? ¤ Hur skall vi gå till väga för att samla in och visa alla uppgifer om medlemmar, Namn Tel, e-mail och adress ...... Förslag ? Det är ont om tid att få in så många medlemmar som möjligt på så kort tid som möjligt! Så att vi får en effektiv start på 1:a året som förening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Tala bara om var och hur jag betalar så är jag med. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 22, 2004 Author Share Posted November 22, 2004 Tala bara om var och hur jag betalar så är jag med. :thumbup: Ja detta kanske inte är så dumt! Alla som vill vara med skriver bara en rad här! (Ps/ En " :thumbup: " är aldrig fel......) Sedan sumerar jag alla som anmäler sig. Vi har planer på ett anmälningsformulär, Detta ligger på Zaphod´s bord. Har ni tips och idee´r om om hur man sedan lättast skall kunna anmäla sig , kontakta Zaphod! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 22, 2004 Author Share Posted November 22, 2004 Jag är med :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag med :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag är med :thumbup: Caper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Å ja är med :thumbup: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag är med !!! Är det försent att boka medlems nummer 7 :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 (edited) Jag är med !!!Är det försent att boka medlems nummer 7 :thumbup: Kanske vi skulle ha auktion på det nummret ;) Eller lotta ut det :prop: Eddy :whistling: Edited November 22, 2004 by Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag oxå :thumbup: Michael Wänström sjövik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BoA Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Självklart är jag med :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Me too !!!! :thumbup: :thumbup: /micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 count me in... :thumbup: :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy N Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag är med :thumbup: / Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Jag med :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted November 22, 2004 Share Posted November 22, 2004 Klart man vill va me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Ja määä :thumbup: Can i book nr. 8 for my Seight :D Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Ja, då får väl jag åxå gå mä, då , typ..... :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iceman Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag vill också vara med :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Med :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 I'm in :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Nilsson Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag med :thumbup: Men jag vill ha nummer 13 istället för 7 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Hehe.. eftersom ingen skrivit det så tar jag nummer 1 om de går bra.. :prop: ( om inte niklas vill ha det vill säga...:) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag med :thumbup: Men jag vill ha nummer 13 istället för 7 ;) Då nyper jag sju :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag med :thumbup: Men jag vill ha nummer 13 istället för 7 ;) Då nyper jag sju :wohow: redan tagen ....... :prop: se ovan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stesun Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag vill också va mä :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jag tror att Tommy har tänkt sig nr.1 ;) Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 STOP...STOP...STOP :stop: Så här kan vi inte ha det! Det är jobb nog med att få igång detta.... Antingen får vi ta nummer efter den ordning vi anmäler oss eller så tar vi det nummer vi har på forumet! Nackdelen med det sistnämnda är då att man måste vara medlem i forumet först och sedan i klubben! men det kanske kan vara så? Vi strävar väl efter att få med så många forumdeltagare som möjligt! :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Enklast är att ta den ordning som medlemsavgiften kommer in på det framtida portgirot. Inget tjafs utan det är slumpen som avgör. Inget medlemsnummer utan betalning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Som alla andra föreningar så blir ditt nr det som du får när du anmäler dig och betalt avgiften till klubben. Mest rättvist så :thumbup: Caper :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Bra, Zaphod! End of discussion... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 Bra, Zaphod! End of discussion... Ok.... Tack grabbar :thumbup: Så blir det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Helt rätt. Jag skiter i vilket nummer jag får så länge det är nummer 7........ Äh skämtade bara :D :D Minimera det administrativa så mycket som möjligt är mitt tips. Efter ha varit djupt nere i föreningslivsträsket (dykklubb, samfällighet) vet jag att det tar mer tid än vad man kan tro. Det är faktiskt lite som att bygga en bil :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 (edited) Enklast är att ta den ordning som medlemsavgiften kommer in på det framtida portgirot.Inget tjafs utan det är slumpen som avgör. Inget medlemsnummer utan betalning. Bra tänkt Zaphod :thumbup: Det låter som ett vettigt förslag. Vilket postgironummer är det :wohow: :wohow: Eddy Edited November 23, 2004 by Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 I´m in :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Me 2 :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 23, 2004 Author Share Posted November 23, 2004 Jaha... Då är vi över 20 pers, redan..... :thumbup: Kom igen! mera medlemmar!!!! :whip: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonas2307 Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Jupp, jag är med, trots att jag missade mötet på mässan eftersom jag kom ett par timmar för sent. -- Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Bättre sent..... :icon_oops: I'm in!!!!!!! :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gripenland Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Jag vill vara med och leka! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Kul! Verkar finnas ett stort intresse! Vi får nog lotta ut medlemsnummer, det är flera som annars kommer att slåss för nummer sju. (I en tidigare tråd tjingade jag redan den 18 juni nummer 7 ;) :D :whistling: ) Nu känns kanske det inte så viktigt, jag kan strunta i vilket nummer jag får. Annars får vi göra upp om medlemsnumren på en konbana i vår. :twisted: :prop: :shifty: I Mustangklubben som jag också är medlem i är det en ständig kamp om 289, 302, 351, 390, 427... Hoppar någon medlem av med de numren så är det snabbt någon där och byter. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pixbo Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Med! pixbo :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Kanske man borde hoppa över nr.13 :( Man kan aldrig var för säker. :whistling: Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laangen Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Japp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Jodå :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Jäpp! :thumbup: Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Lenny tingar nr: :wub: 21 :wub: , har det på ryggen när det vankas innebandymatch... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 25, 2004 Author Share Posted November 25, 2004 Ett litet meddelande till alla blivande medlemmar i "Locost Sweden klubben" Föreningen kommer att heta: Locost Sweden ! :thumbup: Men..... Här kommer ett litet problem! :( med betoning på LITET.... Vi får använda namnet Locost sweden öppet... på Loggor, Internet,T-shirts och dekaler mm men i vår anmälan till skattemyndighet och till Svenska Bilsportsförbundet kommer vi också att heta: Locost MotorKlubb. Detta pga juridiska regler och bestämmelser. dvs inget vi kan göra något åt. Planeringen går annars som smort ! och förhoppningsvis så startar Klubben vid årsskiftet. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted November 25, 2004 Author Share Posted November 25, 2004 Till alla i Forumet som har missat att det nu snart finns en Locostförening! Passa nu på och anmäl er här till vår nya klubb! Vi kommer att arrangera tex, : # Träffar # Resor # Tävlingar # Förmåner och rabatter ( tex, Biltilbehör och Försäkringar) # Fräcka T-shirts, Kepsar och Dekaler # mm. Det är bara fantasin och ekonomin som sätter stop! ;) Som sagt ... Anmäl er här och visa ert intresse ! Vi är över 30 st anmälda redan och vi har som förhoppning att passera 100 vid det första årsmötet som troligtvis blir i April 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted November 25, 2004 Share Posted November 25, 2004 Med också! Borken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts