steel Posted December 11, 2018 Author Posted December 11, 2018 Hej, har äntligen fått dreven. Tyvärr tar kedjan i lite i ena fästet till motorflänsen, gjorde ändå om detta en gång, blir en gång till. Måste även göra om fästet för kedjestyrningen. Släpade ut elcrossen för provkörning 😀😀 Kom 50 m. Poff !! Vid första accelerationen gav BMS: et upp. Skitgrejer från Kina !! Skulle tåla 200A kontinuerligt och 400A peak i 10s. I helv..te 😠 Gjorde en bypass, igen.... Men sedan....herrejösses, över förväntan. Gjorde ett spår i gräsmattan ( kommer att få beröm av HSB) innan jag fatta att det spann. Tyvärr var det is och halt på vägarna varför det inte blev någon längre provkörning. Däremot verkar utväxlingen vara helt ok. Mvh Pär 6 Quote
steel Posted January 9, 2019 Author Posted January 9, 2019 Hej, klagade vid provkörningen på det kina importerade BMS:et, trodde jag eldade upp det. MEN eldade ju upp 84V laddaren vid exprimenterandet med batteripacket till Fox Relliant , som vid dissikering visade sig vara trasigt men redan tidigare misstänktes vara defekt då den bara laddade elcrossens batteri till 77 V. Köpte en ny laddare och med ovanstående groende i bakhuvudet kopplades bypassen bort och BMS :et in. Och mycket riktigt , batteripacket laddas till 84V och vips, allt fungerade 😀 Mao BMS:et gjorde sitt jobb och bröt spänningen för att skydda batterierna mot för låg spänning/hög urladdning ☇ Tänkte låna batteripacket till elcrosskarten då jag i alla fall skulle byta ut BMS :et men blir nu mer tveksam till detta och gör nog klart elcrossen som jag tänkt. Bygger ett nytt 96V till elcrosskarten, blir mer effekt, både motor och controller tål det 😀👍 Mvh Pär Quote
steel Posted January 15, 2019 Author Posted January 15, 2019 Hej, har gjort ett litet ryck med att försöka göra Elcrossen helt klar. Kopplat in shunten för så att man kan se status på batteripacket samt tempgivaren till motorn så att den inte eldas upp. Men börjar bli vääldigt trångt. Tyvärr bröt jag sönder anslutningen till USB porten på displayen. Som tur var fanns det 12V anslutning, bluetooth och ett extra 12 V uttag på controllern, min dag idag 😊 Snyggade till lite och vred på nykeln, viola !! Fungerade direkt ??? Hmm. .. Mvh Pär 3 Quote
Frena Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 6 timmar sedan, steel sade: Hej, elcrossen klar Mvh Pär Klä på dig och kör en runda! Vill se 😜 1 Quote
steel Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 Hua, alldeles för kallt, Frena ❄ Mvh Pär Quote
steel Posted March 2, 2019 Author Posted March 2, 2019 (edited) Hej, äntligen seriöst provkörd https://youtu.be/w9wZ55thrBQ Mvh Pär Edited March 2, 2019 by steel 5 Quote
Jocke4U Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 Snyggt @steel - hoppas nästa gång blir bakhjulsåka 😄 Quote
steel Posted March 4, 2019 Author Posted March 4, 2019 Tack, @Jocke4U ! Får programmera om controllern om det ska bli bakhjulet. Rampar upp lite långsamt nu😀 Mvh Pär 1 Quote
steel Posted April 24, 2019 Author Posted April 24, 2019 Hej, tog en långtur med Elcrossen, ca 3 mil och 45 minuters körning. Startade med 81V i batteriet och vid hemkomst ca 73V. Förbrukade ca 2,4 kWh, laddade batteripacket när solen sken = gratis 🌞 Mvh Pär 2 Quote
Kjelland28 Posted April 24, 2019 Posted April 24, 2019 Motorcykeln, är det en sån där crossover ? Sorry !!! Skickat från min Moto G (5S) Plus via Tapatalk Quote
steel Posted June 4, 2019 Author Posted June 4, 2019 Hej, mer provkörning, lite enduro : Mvh Pär 1 Quote
Jocke4U Posted June 4, 2019 Posted June 4, 2019 Bra jobbat - vill gärna se 200m bakhjulsåka snart 😉 😄 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.