Jump to content

steel

Ledningen
  • Content Count

    1119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    117

steel last won the day on February 8

steel had the most liked content!

Community Reputation

454 Excellent

1 Follower

About steel

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 04/15/1965

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    Bygger elektriska fordon, tränar: skidor, löpning och främst orientering, nästan fanatisk, 36 tävlingar 2018....

Profile Fields

  • Namn
    Pär Stål
  • Ort
    Smedjebacken
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, har nu provkört Snowbiken i rimfrost !! Även nytt intro . Mvh Pär
  2. Hej, tvätt av skitiga grejer. Första avfettningen. Även svetsat och slipat klart ramen. Mvh Pär
  3. Hej, @LUPUS angående det lilla kobenet så sitter de mekaniska grejerna fast nå grönjävulskt. Gick bet på bakre drivaxlarna...😡 Mycket grejer blir det. Även slipat ramen. Mvh Pär
  4. Hej, har nog snart hela verktygslådan på golvet.... Mvh Pär
  5. Ok, :) ! Avklädd ATV är inte dumt, mycket fina grejer, riktiga hjulupphängningar, diffar fördelningslåda osv. Börjat demontera för lack. Video klar på del 2: Mvh Pär
  6. Tack @daromer ! Svårt att hitta bra grejer. Ett alternativ kan vara att bygga på en Suzuki SJ412, riva av karossen och bygga båge. Eller som Electric Rockcrawlern, ett par valpaxlar. Kommer snart med en konvertering av min monsterttruck, dendu 😀👍 Mvh Pär
  7. Bra energi och fina lösningar trots strapatser 😀👍 Mvh Pär
  8. Hej, fick dit panel med tändningsnyckel knappar och mätare för batteristatus. Gaspedal, gjorde om golvet, släpp göra separat fäste. Växlad styraxel på plats. Liten och lätt. Ingen bild på färdiga resultatet men blev väldigt bra, raceinspirerad. Var lite kreativ och återanvände polarisens bromsreservoar. Blev en blandning av Volvo och BMW pedal. Kan använda bägge fötterna för att bromsa. Mvh Pär
  9. Hej, @Jocke4U och tack ! Den fungerar alldeles utmärkt. Kör man med 42x3,2 (tror jag) hydralrör till bil blir det alldeles utmärkt. De 40x2 mm jag använde nu kan bli lite platta i böjen samt märken vid rullarna men vid tjockare gods går det väldigt bra. Använder man vinkelhake, märker upp noga samt beräknar utböjningen funkar det. Kan gärna vara behjälplig om så önskas. Har börjat montera det elektriska, motor och controller på plats. Mvh Pär
  10. Hej, full fart i garaget, bra 😀👍 Kul med långlopp, vilket ? Lycka till ! Mvh Pär
  11. Hej, film producerad, glömde intro : Mvh Pär
  12. Hej, har fått dit golv, växelspak winschfäste och tak. Det blir dubbla golv då kardanen för främre diffen låg under fossilmotorn och gamla golvet. Man vill ju inte trassla in fötterna i kardanen. Kommer att använda fördelningslådans back då jag inte vet hur lådan reagerar på att gå baklänges. Får då dessutom hög och lågväxel. Man kan även se vart batteriet hamnar. Motorn kommer i mitten ihop med 12 v batteriet. Controllern bortanför spaken. Man börjar skönja slutresultatet. Mvh Pär
  13. Hej, bidde ett kylarfäste/skydd ikväll. Blev lite pul då ramen var böjd vid ploginfästningen fram. Kapa bort och rikta. Mvh Pär
  14. Hej, fick dit förstärkningen mot bågen, blir stabilt. Sedan är det vid alla byggen, orgie i fästen till allt som ska dit. Mvh Pär
×
×
  • Create New...