Jocke4U Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Hej, Någon som har tips på värmetålig 90 graders böj med reducering 51 - 63mm? Det är för att monteras på trycksidan (ca 1,3 bar) på turbon och vanlig silikonslang håller inte så bra. / Jocke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Håller inte silicon ? Vad är det för märke du använt ? Och hur varmt är det egentligen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 (edited) Jag har en svart do88 90 grader 51-63 från kompressorhuset, vänt framåt ovanför turbon och grenröret. På grenröret har jag satt en delvis avklippt värmesköld från Saab 9-5 och kör med samma laddtryck som Jocke och hittills 9 bandagar och 1100 mil och såg på grejorna häromdagen och de är helt felfria. Edited February 20, 2017 by Christer J faktatillägg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noshest Posted February 20, 2017 Share Posted February 20, 2017 Har också DO88 reduceringsslang, trycktestat över 2 bar, fungerar fin-fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Har Do88's slang men inte någon värmesköld (än). Trycket är nog inte problemet i sig utan strålningsvärmen från grenrör/turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Hur gamla är slangarna? Jag vet ju att DO88:s kinesiska silikonslangar förut innehöll en hel del plast och detta kan vara skäletHur kvaliteten är de senaste 4-5 åren har jag inte koll påSkickat från min mobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 21, 2017 Author Share Posted February 21, 2017 Exakt ålder vet jag inte men den nuvarande köpte jag 2016-07-26 och bilen har inte rullat så mycket sedan dess. Tidigare slang höll dock mycket längre - detta kanske bara var bad luck och en ny håller bättre. Do88 säger att standard silikonslang tål 180 grader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Värmeskyddsstrumpa över hela härligheten då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Hur sitter laddluftröret fast? Är det bara slangen som bär det? Kan det vara ett utmattningsproblem med röret som sitter och skallrar? /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 sätt dit en plåt mellan grenrör och slang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts