Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej !

Bygger en Cobra utan ABS och med två separat bromscylindrar (Wilwood) vad skall man ha för förgrening från två till fyra bromsrör?

Vidare vad behöver man mer för ett väl fungerande broms system ?

Tacksam för all input?

Posted

Jag föredrar bromsljus via mekanisk kontakt på bromspedalen.

Kan bara instämma. Jag har en bromsljuskontakt på hydrauliken och vid lätta bromsningar tänds inte bromsljuset....har funderingar på att bygga om detta.

Posted

Kan bara instämma. Jag har en bromsljuskontakt på hydrauliken och vid lätta bromsningar tänds inte bromsljuset....har funderingar på att bygga om detta.

Byt givaren, vanligt fel på de givare som Westfield levererar. Enda fördelen som jag ser med mekanisk givare på bromspedalen, är att man slipper tömma och lufta den kretsen som man väljer att montera sin givare på vid ett ev. byte.

Posted (edited)

Byt givaren, vanligt fel på de givare som Westfield levererar. Enda fördelen som jag ser med mekanisk givare på bromspedalen, är att man slipper tömma och lufta den kretsen som man väljer att montera sin givare på vid ett ev. byte.

Finns det över huvud taget någon fördel med att ha hydraulisk kontakt? Jag kab bara se fördelen med att bromsljuset tänds tidigare med kontakt på pedalen

Edited by Christer J
Posted

Med stående pedaler har jag hittills inte sett någon vettig installation med mek.kontakt.

En hyd.kontakt i bra kvalitet reagerar lika snabbt som en mekanisk. Men smaken är som baken ;-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...