fege Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 (edited) Då jag eventuellt har chans på ett drömprojekt tänkte jag lägga ut en intressekoll på det motorpaket jag hade tänkt uppdatera sjuan med i vinter. Följande finns: - Honda CBR1000RR 2008 motor komplett med insug, luftburk, startmotor osv (ej ECU). - Eftermarknadsbox (ECU) till sprutet med tillhörande program. Det är en Ignijet med autotunefunktion och allt annat man kan tänka sig programvara finns också... - Glasfibergjutning till luftburken för att kunna vända den 180 grader och ta luften framifrån - CNC-fräst alu sump från ab-performance - Medbringare för att ansluta utgående axel till kardan - CNC-fräst alu anslutning till original bränslepump. Denna svetsas i tanken och bildar catchtank/pumpfäste i ett. - Bränslepump - Kabelhärva från motorcykeln - Instrumentering från motorcykeln - Sierra 3.14 diff (ej bromsad) Som sagt en ganska komplett BEC- drivlina. Som sagt är detta en intressekoll så hör av er om ni är sugna så får vi se var vi landar. Det är delar för runt 25 500:- Pris 19 000:- Edited December 5, 2015 by fege Quote
Wahoo Posted September 1, 2015 Posted September 1, 2015 Intresse finns. Är kanske lite tidigt egentligen men intresse finns. Quote
fege Posted September 1, 2015 Author Posted September 1, 2015 Du får mycket fina delar i ett paket! :) Jag hör av mig via PM under kvällen om du vill. Quote
fege Posted September 24, 2015 Author Posted September 24, 2015 Hittade ett originalinstrument från hojen också så jag slänger med det i paketet. Quote
sorin Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 fortfarande intresserad för att sälja ? Ha det bra Sorin Quote
Pac Posted December 8, 2015 Posted December 8, 2015 Vad skall de pengarna investeras i? Nya slicks? ;) Quote
fege Posted December 9, 2015 Author Posted December 9, 2015 (edited) He, he! Just nu läggs de på hög... Det kommer att bli ett lååååångtidsprojekt med dubbla antalet cylindrar och ca dubbel vikt mot nuvarande BEC-smäck. Mycket hänger på vilka bitar som går att hitta till rätt pengar men det blir sportvagnsreplika från typ -64 till -70 där Lola T70 MkIIIB står överst på listan. Edited December 9, 2015 by fege 4 Quote
mloisg Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Hoppas vi får följa ett T70 bygge i framtiden! :) Quote
fege Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 Ja, visst vore det trevligt! :) Kan även bli en Ford GT40 MkII. Beror som sagt på vilka delar man hittar till vilka pengar. 1 Quote
heralue Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 En gt40 är nog mer praktisk (och ändå väldigt opraktisk !) Quote
fege Posted December 21, 2015 Author Posted December 21, 2015 Så är det nog. 40:an känns lite med gatanapassad än T70:n (allt är ju relativt... ) :) Vi får se hur det slutar det här. Quote
Pac Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Oavsett MÅSTE du ha 180-graders grenrör... :racesmile: Quote
fege Posted December 22, 2015 Author Posted December 22, 2015 Cheva utan 180-graders är rätt ok det med. Speciellt om man vänder bakänden in i en hangarbyggnad... :bowdown: Kolla från 0:10 och framåt Quote
Morty Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 En kollega hade en gatreggad T70 med Cheva motor som han tyvärr sålde ifjol. Riktigt fina och "fulsnygga" bilar. Stort vill ha på en sådan :-) Quote
Pac Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 "I've never driven something as adictive as this car". Fege, det är bara till att handla på sig en! :) P.S. Men du, den där låter som om den har ett 180-graders grenrör? Är du säker på att det inte är ett sådant på den???? Quote
Pac Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Var tvungen att surfa lite. :) Här är en T70 från donnington som inte har 180-graders avgas trots att det finns gott om plats: Och här en en GT40 med 180 graders avgas: Det är inte för inte som 180-graders avgas kallas för "Bundle of snakes". :) Som Audiofil lägger jag min röst på att du skall ha ett 180-graders oavsett vad/om du bygger. Man får ju ståpäls av det där råa "riktigt elaka" ljudet som 180-gradarn framkallar. Synd att det inte går att få till något liknande på en fyrcylindrig Duratec. :D Quote
fege Posted December 22, 2015 Author Posted December 22, 2015 (edited) "I've never driven something as adictive as this car". Fege, det är bara till att handla på sig en! :) P.S. Men du, den där låter som om den har ett 180-graders grenrör? Är du säker på att det inte är ett sådant på den???? Synd att prislappen på en Broadley är ca 250 000 pund bara.... Får bli ett "locost-alternativ. :) Tror det är tändföljden på Ford vs Cheva som gör att det låter liknande. Ford tror jag tänder en cylinderbank i taget ( 1234 - 5678 ) medans Cheva tänder varannan höger resp vänster bank ( 1357 - 2468 ) . Är inte så påläst om dessa rovor så jag kan vara ute och cylka också... Har i alla fall inte sett någon T70 med 180-graders system. Edited December 22, 2015 by fege Quote
Pac Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Tror det är tändföljden på Ford vs Cheva som gör att det låter liknande. Du har säkert rätt. Angående tändföljd, "google är din vän" :) Och så var det det där med cheva och 180-garader, lyssna på denna :wub: Quote
Pac Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 (edited) Appropå bundle of snakes, kolla in denna 180-gradare, det blir rejält krångligt att få till det!!! :blink: Edited December 22, 2015 by Pac Quote
fege Posted December 23, 2015 Author Posted December 23, 2015 (edited) Nu får ni lägga av! :) Känner snart ett stort behov av att springa ner och råna banken eller nåt så man får lite fart på bygget! :whistling: Edited December 23, 2015 by fege Quote
Pac Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Det var gött ljud i den! :wub: Cheva leverar en hel hög fina crate-varianter på LS, finns det samma från Ford? Någon go hel alu-sak med dubbla överliggande och ganska högt komp, en lätt liten sak som närmar sig 100BHP/l.... Har Ford någon sådan som crate engine? Quote
AlfaRonny Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 (edited) Kan inte så mycket om Ford men efter en snabb Googling hittade jag den här fina saken ("bara" 82BHP/L men ganska prisvärd ändå):http://www.americanmuscle.com/frpp-aluminator-engine-na-1112gt.html Edited December 26, 2015 by AlfaRonny Quote
Pac Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 De hade ju riktigt trevliga saker! Både "crate engine control"-kit och finfina motorer. Tyvärr skeppar de inte till SWE, men det är uppenbart att Ford också har en del läckert på hyllan för hugade spekulanter med rätt skeppningsadress. :) Quote
fege Posted December 28, 2015 Author Posted December 28, 2015 Japp, det finns mycket fina lådmotorer från flera leverantörer. Både Ford och Cheva. Helst vill jag har alu och insprutning så LS ligger högst på listan! Var ett tag inne på Toyota/Lexus 1uz-fe men den är dyr att trimma om man vill över 280-300 hk (och det vill man säkert :) ). Då är alternativet turbo eller komplessor men jag vill inte överladda utan jag vill ha 8 trattar bakom nacken. Ford verkar genenrellt något dyrare än cheva men om det blir GT40 finns det väl inget alternativ eller vad säger du heralue... :icon_oops: Spöstraff och stupstock på närmsta torg om man åker Cheva i GT40 eller.... :) Vi får se var detta landar helt enkelt. Tack för all trevlig inspiration ni postar förresten! Quote
AlfaRonny Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Du kan väl ta en Cheva motor och måla den Fordblå så har du det bästa från bägge världar. Ha ha ha skojja bara, gammalt raggar skämt :) 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.