Jump to content

Trackday på Gelleråsen 28/4


Christer J

Recommended Posts

Guest micke r1

Bra christer att du postar om lite träffar här på locost det uppskattas !

Rätt va de är så nappar nån :eclipsee_steering:

Link to comment
Share on other sites

Jaja.. jag blåste av ut i sandfållan i sista svängen i höstas, men dom har nog harvat sedan dess.

Banan är det väl inga större fel på. Vi har ju lite mer än 15 mm fjädringsväg på 7orna.

Vad säger ni andra som själva kört där nyligen?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

otroligt va snabba dom där aerorace westfieldarna är (låga 56 tider) med en otrimmad zetec :image018:

Hört rykten att den nu är ännu snabbare med en 175 hk yamaha :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Senaste jag läste var att den för tillfället är direkt osnabb med Yamaha R1 motorn. Ny motor beställd efter Kinnekulle körningen.

Tråkigt men smörjningen krävs nog se över mer än bafffelplåt om man kör med slicks.

Link to comment
Share on other sites

Vi var på gelleråsen i onsdags med legendcars och körde och det var inga problem med guppig bana, dock så

körde många av mest beroende på dom nya seriedäcken som körs med i år, Nankang gatdäck, kräver lite

annan körstil än med toyo 888 :lol:

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Kanondag. Inga kanontider från min sida, men alltid lika kul att köra. Kul att Micke dök upp, och Per som åskådare. Annars var det ganska lite bilar ute på banan. Mycket körning blev det och det kommer fler tillfällen i maj på gelleråsen. Datum är inte bestämt, men jag håller koll på det.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Kanon upplägg Bil+lite pengar= massor av bantad sen att transpodern är på o tider på mylaps gör ju inte saken sämre lite synd för arrangören att inte fler dök upp

Link to comment
Share on other sites

Bara bonus att dom öppnar upp för allmänheten på vissa träningsdagar. Det är klart att det blir färre bilar på vardagar,men fördelen blir ju mycket körtid och lite trafik. Dom gjorde det hela så enkelt att det liknade upplägget i Finland. Och dagen flöt ju på utan minsta problem. Varför krångla till det mer än nödvändigt?

Link to comment
Share on other sites

Japp, ska kontakta dom för ett set. Gatdäck är inte så kul längre. 1:17,11 säger väl det mesta. Trots hygglig toppfart (188-190) på rakan så skiter det sig i varje sväng.

Och en riktig diffspärr

Link to comment
Share on other sites

Jag tror också att en krängningshämmare bör lösa lite av problemet med spinnande innerhjul samtidigt som det borde mildra problemet med att ytter bak bottnar. Jag har lite att ta tag i.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Har allt de där! hade inte heller bra fäste ut ur kurvorna de spann som fan tyckte nog att visko diffen lirade bättre iaf med(yamaha 998cc) säker 0.5 sek att hämta där meck!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser bekvämt ut med trepunktsbälte, hoppade till när du "bara" böjde dig framåt och rättade till bortre backspegeln. Med sexpunkts är det bara en dröm att kunna göra så när man sitter i line up och inser att någon stött till backspegeln i depån..

Vad kör du för däck nu, har du eldat upp semi R-däcken du köpte av mig?

Link to comment
Share on other sites

Ser bekvämt ut med trepunktsbälte, hoppade till när du "bara" böjde dig framåt och rättade till bortre backspegeln. Med sexpunkts är det bara en dröm att kunna göra så när man sitter i line up och inser att någon stött till backspegeln i depån..

Vad kör du för däck nu, har du eldat upp semi R-däcken du köpte av mig?

Bekvämt med trepunktsbälte kanske, men det var något irriterande när backspeglarna plötsligt har börjat sjunka ner medan man kör. Helt klart ett orosmoment eftersom det for runt en troligtvis svindyr Porsche 911 racer på banan samtidigt. Man vill ju inte se den i ögonvrån innan men sett den i spegeln.

Jag kör fortfarande med mina backelitdäck som Micke kallar dom. Jag kör 17" Nankang NS-2R men har ju tänkt byta bromsarna så jag får på 15"

Vet dock inte om jag kommer att testa med R1R däcken så dom kan ju tills vidare vara till salu. 195/50-15 Toyo R1R

Jag tittade på Clio Cup bilarna och dom kör på lämpliga däck.

Link to comment
Share on other sites

Jag var där och körde jag med. Helt klart fin dag att köra på!

Jag har inte någon locost bil än så jag körde med min bmw e34 turbo. Tyvärr vart det inte så mycket köra för mig då motorn gav sig men jag hann med ett pass och jävlar vad kul det är på banan :D

För mig som var på banan för första gången så var det skönt med väldigt lite trafik. Var helt själv på banan större delen av tiden jag körde.

Nu är det bara att skruva ihop bilen och vänta på nästa tillfälle som ges :)

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Säg till nästa gg du tänker dyka upp, så tar vi med oss en vinkel slip ;) synd att motorn gav upp o de inte blev så mycket åka ;(

Link to comment
Share on other sites

Jag ville börja röra mig hemåt i tid då jag inte visste om jag skulle behöva bli bogserad. Hade gärna stannat och åkt med annars.

Körde hem min bil de 8 mil jag hade på de kvarvarande 4 cylindrarna men jag slapp åka lina i alla fall.

(tog kompprov när jag väl var hemma och det visade; 17kg, 16,5kg, 14kg, 17kg, 0kg, 0kg)

Har inget locost bygge på gång som det är just nu då jag saknar garageplats helt just nu. När jag skrev skruva ihop bilen så menade jag bmw'n då det är den bil jag har som "projekt" just nu.

Jag vill i framtiden bygga en locost bil men just nu då ser jag mina begränsningar och inhämtar så mycket kunskap jag kan så länge. Sen om det dyker upp ett perfekt objekt kanske man råkar handla det för att spara lite tid.

Jag ska komma ihåg att be er ta med vinkelslip nästa gång så jag vet att jag inte kommer behöva den :D

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara kul. Men kanske knäckande.. trivs ju med att kunna skylla på däcken!å andra sidan är det nästan ett set R däck för bilhyra. Bättre att vi delar på din bil ?12 e jobbar jag eftermiddag och har ledigt den 15e. Kanske ska byta dag?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...