Lejo Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hej, En lite fråga om vilken tjocklek på plåten på nedre bärarm där kulleden o stötdämparen sitter, Vilken tjocklek har ni använt? #Leif, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Hej, En lite fråga om vilken tjocklek på plåten på nedre bärarm där kulleden o stötdämparen sitter, Vilken tjocklek har ni använt? #Leif, Jag har 5 mm kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 Jag tog 4mm då det var det som jag hade. Kommer ev förstärka upp det men får se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 10, 2014 Share Posted February 10, 2014 5mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 5mm Så tunn :lol:/> Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Så tunn /> Jörgen B Ja ibland känns det som "living on the edge" med bara 5mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Jag har också 5mm, min bil har dock inte rullat en meter för egen maskin än så jag vet inte om det är bra eller dåligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Mk Indy original 6mm Westfield original 5mm Siltech racing 7mm Jag gör mina i 5mm S355N plåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Får kanske förstärka min då. Men det finns plats för det så inga problem. Nu sitter visserligen mitt stötdämparfäste väääldigt näre självs spindeln så tvivlar på att det är den 4mm plåten jag satte där som ger vika först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Beror ju mycket på hur konstruktionen ser ut i övrigt. Bild på din bärarm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Typ så här. Har helt enkelt använt det jag hade liggandes hemma :) Tanken är att ev förstärka. Ska kolla vad min besiktningsman säger också om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts