Jump to content

Lejo

Forumdeltagare
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Lejo

  • Birthday 01/27/1957

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Leif Johansson
  • Ort
    Viksjö/ Järfälla Stockholm
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

3,727 profile views
  1. Tror inte att jag har några mer bilder på golvet men ska försöka att ta några i helgen både med alu golv o utan så man mer ser hur jag gjort, Angående Anglian så var den trevligare än jag trodde att köra....inga problem att hänga med i vanlig trafik o det är med en orginal motor på 1000cc o 39HK, Men som vanligt så är ju inget orginal bra....... Så en motor på 1200cc är inköpt o håller på att renoveras med råd av ELWA motor,
  2. Hej........Tack, Jo det är tid att börja bygga igen. Den är byggd som en bokram....på ont o gott............gillar när den är liten o kompackt, Men jag hadde nog varit lite mer planerande om jag börjat att bygga nu, Jag har spenderat mycket tid på att få dit vänster stol så jag sitter bra o då även ha utrymme för pedalerna, Så skulle jag börja nu skulle jag skaffa mer saker än jag hade då jag startade....som motor o hela drivpaketet, Stolar o se hur mycket platts allt tar, Har inte jobbat på ett år med bilen för jag kom in på ett sidospår...men nu till vinter är det nog tid igen, Försöker få in en bild på vad jag fixat med den senaste tiden,
  3. Lejo

    Typ 9

    Hej jag söker en Typ9 låda, Tel....08,4742129 Leif
  4. Jag har ingen erfarenhet hur bra en T9 håller för vridet, Från början hadde jag planerat att ha en B23 med sug trimmning...men tyckte att det blev så dyrt att få dom 200plus hästar som jag ville ha, För att då även få det typ av bil som jag ville ha så skaffade jag en bakaxel med 4,10 utväxling...o hadde även jag en getrag 262, Sen när det nu blev en turbo motor så blev det lite onödigt med den utväxlingen, men hadde redan gjort klart alla fästen på bakaxeln o ville inte byta, För att få ner varvet lite så blev det t9 som fick bli den låda jag använder..lite ockå att den är smal o passar i kardantunneln, Så det återse om den kommer att hålla... Liten fråga..är det många som har kört sönder sina Ford lådor? "Leif,
  5. Tänkte att jag kunde visa lite saker jag gjort på bilen.... Lite på pedalställ, rattstång, som är Volvo 240, med ratt o rattnav från Snapoff i Vallentuna, dom var mycket trevliga att besöka o handla av, Och en mycket fin super seven i garaget,
  6. Hej, Jag tror o tycker att det blir en bra fallhöjd för oljereturen...tänker lägga den så högt det går på tråget, Tubon är köpt på Biltema...Dom kallar den för turbo för tuning!!! och säger att den ska orka med 350hk? Men vi tittade på den i garagen o mätte lite o kom nog fram att den borde orka till 300hk, Den var billig, men visst är den gjord i Kina...så vi får se hur länge den håller o fungerar, Grenröret är inte opptimalt men fick bli så på grund av ont om platts...inte svårt med tar alltid lång tid att göra,
  7. Hej, vore kul o skriva några rader,Som ni ser så har jag inte varit här o skrivit på lång tid nu.....men har ändå varit i garaget då jag kan, Men som många andra också vet så händer det mycket annat i livet också.....det är både sommarstugor o familjen, Tittar man tillbaka på bygget från början så är det inte mycket kvar från ursprungs iden, Från början så skulle jag ha en sierra som donator o använda allt från den med en bokram som grund, Numera så är det bara växellådan (typ-9) som är kvar!!! Dom första bilderna nu blev inte så bra då jag har en ny telefon men efter helgen nu så ska jag se om det blir bättre bilder, #Leif,
  8. Hej, En lite fråga om vilken tjocklek på plåten på nedre bärarm där kulleden o stötdämparen sitter, Vilken tjocklek har ni använt? #Leif,
  9. Lejo

    Kardan typ 9

    Hej...söker en kardan till ford typ9 med knutkors i framkant mot lådan...inte hardyskiva, Ring 08.4742129 eller ett pm, #Leif,
  10. Tack för länken..... Då jag har en typ9 låda o stel bakaxel så tycker jag att det är bättre med knutar i båda ändarna av kardanen... Hardyskiva passar bättre om man har fast klump typ sierra, eller har ett stödlager på kardanen, Jag har motorn lite åt höger o bakaxeln i mitten, då blir det även svårt med hardiskiva då det bryter i den hela tiden, #Leif,
  11. Hej, En liten fråga om kardan till Ford lådan typ9, Kardanen jag har är med hardyskiva...det blir trångt i tunneln med den, vill ha en kardan med "vanligt" knutkors...vilka modeller satt dom på..ja om det nu finns några med knutkors, #Leif,
  12. Hej... Är det någon som har förslag på vilken typ av intercooler som vi brukar ha i våra bilar? Jag har en bokchassi, #Leif
  13. Hej...nu behöver jag ett weber insug till volvo B21-23, så om du har nått så skriv ett pm eller ring, 08,4742129, #Leif
  14. Nu har jag varit i garaget i dag o både tänkt o pratat med folk om mina stötdämpar infäsningar, och kommit fram till det samma som Jörgen skriver om, att ha bulten i färdriktningen både på bakaxeln o i chassit upptill, Har redan köpt dämpare o då tog jag gummibussning upptill o uniballs nertill, Jag har köpt Sellholm dämpare lite dyrare, men tror att det blir enklare när man ska renovera eller bygga om, Ska ta lite nya foton o få upp här på tråden, Tack så länge,Leif
  15. Hej,det var ett tag sen jag skrev här på forumet, men det har inte stått stilla helt för det, Har köpt på mig lite saker för att kunna gå vidare i bygget, Men nu har jag lite funderingar kring en sak....stötdämpar infäsningen bak. jag har en stelaxel (volvo240) Har letat här på forumet men inte hittat några bra bilder o förklaringar i problemet, Det finns en liten bild i SFRO boken på en stötdämpare på stelaxel, men där står det att så ska det inte vara, men ingen förklaring hur det ska vara! Jag kan förstå att dom menar att det blir brytningar i stötdämparen, o att man borde vända på infästningarna, men på dom bilder som jag sätt på bilar här på forumet så sitter det ofta som på bilden, Vad är rätt o fel? Skulle vara kul om någon kunde förklara o även visa lite bilder på en bra lösning på problemet/Tack! #Leif
×
×
  • Create New...