LUPUS Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Jo, det är väl på tiden.... Att det gått bra hittills är väl bara ren tur och att Trionicen jobbar övertid med att kompensera för volvosnurran. Däremot är det riktigt kul att en orginal fil kan fungera på helt fel motor i volym och ventiler mm mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 Vad är det för fel på 2,5liter? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Vad är det för fel på 2,5liter? hmmm man kan ju se det som att en 2.5 liters 2 valve volvo motor andas lika bra som en 2.3 saab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 hmmm man kan ju se det som att en 2.5 liters 2 valve volvo motor andas lika bra som en 2.3 saab Hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Och så som Kilkenny har hårdkört den motorn sen vi fick på T5 systemet så tror jag aldrig den motorn pajjar, trots mina maningar att vara försiktig med gasen så blev det tvärtom fick jag veta senare Kilkennys SAAVO går faktiskt så in i tusan så jag tror han har minst 230 kusar i den, pigga är dom med och än verkar motorn palla "trycket". Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 28, 2014 Author Share Posted May 28, 2014 Lögner och förtal!!! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 28, 2014 Share Posted May 28, 2014 230 låter ju rimligt med tanke på att det är Aeroprogram i den. Förut sa man ju respirator om själva turbon, men Kilkenny har tagit det till en ny nivå men Trionic på en Volvo, det är inte bara andningshjälp, utan en hel hjärt-lungmaskin numer. Gott jobbat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 29, 2014 Author Share Posted May 29, 2014 Världens snabbaste långvårdspatient. :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 R-däck är en prisvärd uppdatering, iallafall på min bil. :) Plus att jag blev av med en irriterande vibration jag hade med dom gamla däcken, troligtvis har dom inte varit dynamiskt balanserade förra gången. Så, nu är körglädjen höjd några pinnhål! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Så, nu är körglädjen höjd några pinnhål ... på... Världens snabbaste långvårdspatient. Kilkenny du får ursäkta men jag kunde inte låta bli att slå in pucken i öppen kasse! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 (edited) Bra där pac :)/> Som ensam Locostswedenmedlem ställdes Emekseven ut på årets första slussträff i Trollhättan, det var väldigt ensamt på engelska kullen. En sann viking är inte rädd för lite regn. Edited June 4, 2014 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ja just det ny månad slussträff = sommaren borde va här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Den är här! Det regnar ju. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Den är riktigt snygg, även fast det regnar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Tack mannen! Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a. Fast det är en del av stuket tycker jag. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a. Only driven in anger ! Som jag såg någon förklarande annons för en gammal sport bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Som Hulken i Avengers: "Im always angry" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Kommer fler onsdagar ...då har jag skruvat ihop bilen igen och troligen Lupus med Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Den är riktigt snygg, även fast det regnar. +1! :) Tack mannen! Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a. Fast det är en del av stuket tycker jag. ;)/> alla skönheter blir snygggare av någon liten imperfektion. Din bil börjar få lite patina, det är vackert! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Bilen har även ett hemligt vapen inbyggt i sig, alla motståndare som ligger bakom får sig en liten oljedusch då och då har provat ,så min bil fick genomgå oljesanering både på rutan och hela fronpartiet när jag kom hem, men det fixxar nog Kilkenny tills kullen. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Jo det stämmer, hela bakpartiet är oljefläckigt, någonting har sprungit läck, som vanligt... Det hör väl också till hobbyn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Den kan ju inte gå felfritt hela tiden , måste ju ha nåt att skruva med eller hur Björn + Jörgen B Jag ringer dig på söndag, ska ju bli kanonväder eller så ringer du mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Försökte köra om en något tyngre sjua som låg mitt i vägen igår. Misstänker att det var Calle som körde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Mycket härlig bild kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Towbar koppling mellan grävaren till din bil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Hade vart fint :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Den långsamma sjuan(calle?) hörde inte när vi tuta... Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Den är vansinnigt vacker din bil. Jag är oerhört förtjust i de runda formerna du fått till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Man tackar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Märkte på vägen hem från kullen att generatorremmen skrek som en gnu. Det visade sig att generatorfästet spruckit igen, får helt enkelt cealmisera den lite grann. Det satt iallafall ihop hela vägen hem. :) Förövrigt jävligt nöjd med hur bilen betedde sig på banan, regn och R-däck skall vara livsfarligt har jag hört av flera okunniga, men det bettade riktigt bra tycker jag som glad amatör. Kul när folk har fel ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 "cealmisera" nytt ord som borde in i wikipedia .... " utöka styrka/Hållfasthet medelst tillföra massa i kvadrat " Toyos däck är helt okej i blött ,,har provat förut själv och nu så fick jag ju se som funktionär hur bra ni klarade av vätan på kullen. Jörgen B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Förövrigt jävligt nöjd med hur bilen betedde sig på banan, regn och R-däck skall vara livsfarligt har jag hört av flera okunniga, men det bettade riktigt bra tycker jag som glad amatör. Kul när folk har fel ibland. Jodå det bettade fint. Skall bli kul att höra dina reflektioner framåt hösten när det är kallare vägbanor och luft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 9, 2014 Author Share Posted August 9, 2014 Den uppmärksamme ser att lättningshålen inte är det som spruckit utan metallen runtom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Vilken tur att du borrade alla hålen innan, nu är det mycket mindre svetsjobb än att behöva fylla ut alla hålen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Jag ser två klara slutsatser. - i undredelen är det ju överdomensionerat, ser ju helt ut efter rejs. Inte i collins anda! - ser ju oxå ut som materialet är den svaga delen ersätt med hål som ju verkar helt opåverkade // 8 timmar i tröska och nu 2 öl ger konstiga kommentarer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 (edited) Hade du borrat mer lätthål hade det förmodligen hållit det har ju inte spruckit i hålen Edited August 9, 2014 by ktm_micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.