Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jo, det är väl på tiden....

Att det gått bra hittills är väl bara ren tur och att Trionicen jobbar övertid med att kompensera för volvosnurran. tongue.gif

Däremot är det riktigt kul att en orginal fil kan fungera på helt fel motor i volym och ventiler mm mm

  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Vad är det för fel på 2,5liter? smile.gif

hmmm man kan ju se det som att en 2.5 liters 2 valve volvo motor andas lika bra som en 2.3 saab prop.gif

Posted

hmmm man kan ju se det som att en 2.5 liters 2 valve volvo motor andas lika bra som en 2.3 saab prop.gif

515.gif Hehe

Posted

Och så som Kilkenny har hårdkört den motorn sen vi fick på T5 systemet så tror jag aldrig den motorn pajjar, trots

mina maningar att vara försiktig med gasen så blev det tvärtom fick jag veta senare prop.gif

Kilkennys SAAVO går faktiskt så in i tusan så jag tror han har minst 230 kusar i den,

pigga är dom med laugh.gif och än verkar motorn palla "trycket".

Jörgen B

Posted

230 låter ju rimligt med tanke på att det är Aeroprogram i den. Förut sa man ju respirator om själva turbon, men Kilkenny har tagit det till en ny nivå men Trionic på en Volvo,

det är inte bara andningshjälp, utan en hel hjärt-lungmaskin numer.

Gott jobbat smile.gif

Posted

R-däck är en prisvärd uppdatering, iallafall på min bil. :)

Plus att jag blev av med en irriterande vibration jag hade med dom gamla däcken, troligtvis har dom inte varit dynamiskt balanserade förra gången.

Så, nu är körglädjen höjd några pinnhål! :racesmile:

Posted

Så, nu är körglädjen höjd några pinnhål

... på...

Världens snabbaste långvårdspatient.

Kilkenny du får ursäkta men jag kunde inte låta bli att slå in pucken i öppen kasse! :D

Posted (edited)

Bra där pac :)/>

Som ensam Locostswedenmedlem ställdes Emekseven ut på årets första slussträff i Trollhättan, det var väldigt ensamt på engelska kullen.

20140604_181959_zps8114ad4c.jpg

En sann viking är inte rädd för lite regn.

Edited by Kilkenny
Posted

Tack mannen!

Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a.

Fast det är en del av stuket tycker jag. ;)

Posted

Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a.

Only driven in anger !

Som jag såg någon förklarande annons för en gammal sport bil prop.gif

Posted

Kommer fler onsdagar ...då har jag skruvat ihop bilen igen och troligen Lupus med prop.gif

Jörgen B

Posted

Den är riktigt snygg, även fast det regnar.

+1! :)

Tack mannen!

Den är dessutom förvånansvärt bucklig, repig och sliten för att vara en 2012:a.

Fast det är en del av stuket tycker jag. ;)/>

alla skönheter blir snygggare av någon liten imperfektion. Din bil börjar få lite patina, det är vackert!

Posted

Bilen har även ett hemligt vapen inbyggt i sig, alla motståndare som ligger bakom får sig en liten oljedusch då och då laugh.gif

har provat ,så min bil fick genomgå oljesanering både på rutan och hela fronpartiet när jag kom hemprop.gif, men det fixxar nog Kilkenny tills

kullen.

Jörgen B

Posted

Jo det stämmer, hela bakpartiet är oljefläckigt, någonting har sprungit läck, som vanligt...

Det hör väl också till hobbyn?

Posted

Den kan ju inte gå felfritt hela tiden , måste ju ha nåt att skruva med eller hur Björn +prop.gif

Jörgen B

Jag ringer dig på söndag, ska ju bli kanonväder eller så ringer du mig.

  • 4 weeks later...
Posted

Försökte köra om en något tyngre sjua som låg mitt i vägen igår.

20140702_180027_zps2cff3260.jpg

Misstänker att det var Calle som körde...

Posted

Den är vansinnigt vacker din bil. Jag är oerhört förtjust i de runda formerna du fått till.

  • 5 weeks later...
Posted

Märkte på vägen hem från kullen att generatorremmen skrek som en gnu.

Det visade sig att generatorfästet spruckit igen, får helt enkelt cealmisera den lite grann.

Det satt iallafall ihop hela vägen hem. :)

Förövrigt jävligt nöjd med hur bilen betedde sig på banan, regn och R-däck skall vara livsfarligt har jag hört av flera okunniga, men det bettade riktigt bra tycker jag som glad amatör.

Kul när folk har fel ibland.

Posted

"cealmisera" nytt ord som borde in i wikipedia .... " utöka styrka/Hållfasthet medelst tillföra massa i kvadrat " prop.gif

Toyos däck är helt okej i blött ,,har provat förut själv och nu så fick jag ju se som funktionär hur bra ni klarade

av vätan på kullen.

Jörgen B

Posted

Förövrigt jävligt nöjd med hur bilen betedde sig på banan, regn och R-däck skall vara livsfarligt har jag hört av flera okunniga, men det bettade riktigt bra tycker jag som glad amatör.

Kul när folk har fel ibland.

Jodå det bettade fint. Skall bli kul att höra dina reflektioner framåt hösten när det är kallare vägbanor och luft.

Posted

Vilken tur att du borrade alla hålen innan, nu är det mycket mindre svetsjobb än att behöva fylla ut alla hålen.

Posted

Jag ser två klara slutsatser.

- i undredelen är det ju överdomensionerat, ser ju helt ut efter rejs. Inte i collins anda!

- ser ju oxå ut som materialet är den svaga delen ersätt med hål som ju verkar helt opåverkade

// 8 timmar i tröska och nu 2 öl ger konstiga kommentarer

Posted (edited)

Hade du borrat mer lätthål hade det förmodligen hållit det har ju inte spruckit i hålen

Edited by ktm_micke

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...