vedde Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Surt när det inte går som man vill. Men jag tror du kommer få en riktigt potent puffra till säsongen. Skall bli kul att se dina tider på banorna i sommar. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 mm så är det..när man håller på o grejjar. Men just olje läckor är är inge kul !dessutom kladdit o grisigt :thumbsdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jo det är skitigt och dant. Själv försöker jag lära mig svetsa Tig innan jag kommer vidare. Skitkul. /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jaha ja en sån här ska man ha...puhh Ideal for use on high compression engines where starting is quite often difficult with the standard starter.It has a built in sprag clutch for safety Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Vilka packningar är det som inte tätar för dig? Jag har bytt mina tredobrickor till svarvade aluminium ringar istället monterade med fläns loctite. Tredobrickorna fungerade dåligt efter att de blivit varma av het olja ett par gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag har bytt mina tredobrickor till svarvade aluminium ringar istället monterade med fläns loctite. Jo så har jag åxå gjort så på dom ställerna är de ok numer Nu är de trågpackningen som inte håller tätt trots 2 försök med 2 olika packmassor,de är ju 2 plana al ytor så de borde ju funka. Men den va rätt blöt av olja som är svår att tvätta bort ,sen upptäcke jag att en av skruvarna som håller tråget är gängad igenom blocket så de kan rinna genom gängan o ut,på org tråget sitter där en sån treo bricka som inte får plats i torrsumps tråget ,så där får man köra med gäng tätning missade det fram till i går. Har en bättre beg org packning jag ska testa innan jag beställer en ny. Trist på den nya fina oljan dock,lätt att få med skräp när de inte finns en vettig botten plug utan man får lätta på kopplingar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triggerhappy Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Undra om inte jag inte såg en eller två extra trågpackningar i flytten, jag kan kika nästa vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 nice :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Hur går det med rayyen? /Vedde Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 (edited) Vedde ! De går framåt plast jobbet är i stort sätt klart,de är några småsaker som ska fixas plus en massa slip jobb för att få lite puts på grejjorna. Sen är det dax att få dit shift lighten plus lite knappar o annat jox Klurat lite på hur jag ska få till ... Svårt att hitta bra och snyggt padding som håller. Jag har en plan för de nu :prop:/>/> :prop:/>/> EDIT: 600 gram med rattnav :)/> Edited February 21, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Skit cool! Och vikten kommer bidra till högre farter. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Och vikten kommer bidra till högre farter. Näe de tror jag inte...gör den mest för mig själv för det är kul o grejja lite. Kul dock att du gillar den. Vill man spara vikt på min är de plast karrossen som måste bort,allt annat måste ju va kvar ! Utom kanske den svin tunga diffklumpen samt kardanaxlarna :thumbsdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Det går väl att slipa karossen inifrån, samt göra en kolfiberkardan. Diffen kanske du får leva med.. Själv adderade jag -4 kilo på en ny huvudbåge idag, samt ett halvt kilo 3mm plåt som jag inte riktigt förstår varför jag svetsat dit?? Man blir lite inspirerad till viktminskning när man kollar din tråd plus att våren närmar sig. Dessutom slipper jag banta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 christer ! +4 kg är helt ok bara.....dom hammnar runt magen o inte på bilen . :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 hmm ! fick i fredags reda på att den epoxyn jag använt kan ta en vecka på sig att genomhärda. (inte kul att få in sånt ogenomhärdat i kroppen) när man slipar o grejar med det. Så nu får grejjorna torka ut i min fattigmans autoclav.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Trist men nästa vecka då jävlar. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 (edited) De är nog ingen fara ,har för de mesta låtit de legat några dar upp till en vecka. samt haft en kupefläkt på o kört med kolfilter mask . Dock tydligen inte så bra med extra värme på dir,så numer får de torka över natten innan de åker ner i ungnen :angry: Men 55-60 grader i en 5-6 timmar gör nog susen isolerar man lådan med frigolit el dylikt kan de nog bli ännu varmare ! gott gry i en sån liten :516:/> trimmad 200 vatts frostvakt :lol:/> Edited February 24, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted February 24, 2013 Share Posted February 24, 2013 Blir prima det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Tjusfullt! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triggerhappy Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Letade packning i helgen...no luck. Sorry. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 de är lungt ,blev tätt till slut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Rayyen, rayyen! Vi vill se rayyen. / / Vedde Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Näsbypatrik Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 (edited) Ville bara dela med mig av vad Malcom sa till mig angående Old/new busa motor. OK im home now and can advise on engines the later 08 onwards is a good motor producing approx 195 bhp at crank its 8 injectors allow a more smooth progressive power delivery and is ideal for road and track use the only problem with these engines is that they do not like revving at its limits so redlining the engine is not advisable for every gear and every drive the titanium valves like to drop the valve head off and destroys the head and barrels so if you go with this engine DO NOT buy or use any form of rev limit increase also the piston pins are now 18mm from 20mm so a little less strong on those but i have sold over 70 last year and most are still running strong the earlier (04-07) engines make approx 180 bhp but the internals are a lot stronger and it doesn't have the valve problem so this engine in my opinion is the best especially if your going to look for more power in the future. Tror väl inte 08- skulle vara sämre på något vis, tvärt om en del modifieringar till det bättre. Men just om ventilerna som han säger stämmer så kan det vara något att tänka på. Händer det så blir det dyrt. Kan tänka mig att suzuki tänkte att det finns ingen nu levande människa :unsure: som kan köra en hayabusa och konstant ligga och varva ut i växlarna som man kan göra i en BEC. :D Bästa är kanske att hitta en 3.14diff så man inte ligger onödigt på varvtalsstoppen. Bara en tanke. Patrik Edited March 5, 2013 by Näsbypatrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Bästa är kanske att hitta en 3.14diff så man inte ligger onödigt på varvtalsstoppen. De gör man iaf ! på anderstorp,mantorp,gelleråsen ! Håller med malc köp den biligare gen 1 ! 07 an sägs vara den bästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 (edited) bling-bling :icon_oops:/> Edited March 8, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 (edited) :thumbsup:/> Tjusigt!! Nu blir du minst 11% snabbare :thumbsup:/> Edited March 8, 2013 by 2fast4u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 tror du de ,najs ! strax över 53 tider på kinekulle med nya rayyen :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Grymt, blev 10 ggr bättre än jag trott! Hoppas bara du får till greppet så kommer den slå alla köpes rattar dom finns! Rayyen rockar! /Vedde Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 bling-bling :icon_oops:/>/> 1441... vad är det? Ett riktnummer eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Antal slip papper som gott åt...... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 (edited) De fick bli divnylcell som jag formade till samt spacklade med epoxy samt mikrobalonger färgat med svart avatint (brytfärg)ska på nåt färgat lager epoxy till... Vedde ! du har nog rätt "rayyen" rockar fett :lol:/> Edited March 9, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 (edited) Ratten ! Material spec som på bild Ca 1k Plus ca 20-30 timmars jobb för en amatör ! o en 500 gr lättare bil :515:/>/>/> Edited March 23, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Djupt impad..... men vad står 1441 för? född år eller vad bilen väger? //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 1441 (MCDXLI) var ett normalår som började en söndag i den Julianska kalendern. M.A.O cec döden börjar på en söndag :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Riktigt läcker! Jag instämmer i kören av imponerade. Du är ju grym på att göra CF saker! Ser fram emot att få se den live. Rayyen Rockar! /Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 tack vedde ! men "kören " va väl lite o ta i ... trio med bumba+arboga pär är ju mera passande :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Snyggt jobbat :thumbsup: Är den så direkt styrd så man aldrig behöver ta om tag, på typ konbana? Jag tyckte min var ganska tungstyrd i en tight vändning på konbana, har väl ca 8 grader caster iofs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 vet inte , har inte kört konbana ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted March 20, 2013 Share Posted March 20, 2013 Snyggt jobbat :thumbsup:/> Är den så direkt styrd så man aldrig behöver ta om tag, på typ konbana? Jag tyckte min var ganska tungstyrd i en tight vändning på konbana, har väl ca 8 grader caster iofs. Gör som jag montera servostyrning :prop: :prop: //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 per ! tror inte de finns ström/laddning/bat på en hoj motor för att driva en sån el servo (om de va en sån du menar) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Kören kommer, vänta bara Micke. Vi kanske är en duett till att böja med men kören kommer att växa - var så säker! /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 per ! tror inte de finns ström/laddning/bat på en hoj motor för att driva en sån el servo (om de va en sån du menar) ? Yupp det var en sådan Med det krävs en manlig motor för att driva den :516: :516: :516: //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 (edited) Vedde passa dig för att bilda en kör med per..... han sover naken i lånade släp Bara hoppas att han vill va kittat för ev turbo groupis invasion :lol: Edited March 21, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Yupp det var en sådan Med det krävs en manlig motor för att driva den :516:/> :516:/> :516:/> //Per Det krävs en man för att åka utan servo.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 (edited) Per är en hårding ! dom flesta hade hittas döda ihjäl frusna på mantorps parkering.(evt kör medlemmar på turne hade dött innan midnatt) :lol:/> Förstår inte riktigt varför han behöver servo ? Edited March 21, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Per är en hårding ! dom flesta hade hittas döda ihjäl frusna på mantorps parkering.(evt kör medlemmar på turne hade dött innan midnatt) :lol:/>/> Förstår inte riktigt varför han behöver servo ? Tjock och fet :prop: :prop: //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 signing off..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 ? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Rajjen lever, så nu får vi inte höra mer om Wesstfield s fortsatta äventyr. / Fredrik Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 (edited) Nu har jag kört min trimmade hayabusa blev tre byx skott när jag drog på,sen när jag kollade hur min nedskalade hastighets mätare rörde på sig blev de ett till :lol:/> Tänk va fort de ska gå när jag byter till nya kammar då får jag nog 250 ++ (kanske lite till) o kan ta upp kampen med cec,ar :lol:/> :lol:/> Ironi ++ :racesmile: Edited April 30, 2013 by micke r1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.